Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Råttan

Sidor: [1] 2
1
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 22, 2009, 23:08:35 PM »
finns ju en mängd saker som kan vara orsaken där men... kolla så att du får fram bensin i slangarna. Kolla elsystemet har du gnista från tändstiften? kolla alla slangar, sladdar, Fördelare mm. De ska nog lösa sig  ;)

Ska kolla fördelarn, tack ;) men den "vill" starta, startmotorn går runt som han ska o det låter nästan som att den ska starta men batteriet tar slut efter 1-2 startförsök, så ska prova med ett annat batteri också.

ja jo det var ju vara nåt också  :P men de kan ju vara så att den är påväg att starta men då bara på tex 2 cyl. och att den därför inte riktigt vill starta...

Vad kan det bero på då? :) tändstiften?
Låter iallafall som att det blir en heldag i garaget imorrn ^^ tur man har sportlov, haha

2
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 22, 2009, 22:03:18 PM »
finns ju en mängd saker som kan vara orsaken där men... kolla så att du får fram bensin i slangarna. Kolla elsystemet har du gnista från tändstiften? kolla alla slangar, sladdar, Fördelare mm. De ska nog lösa sig  ;)

Ska kolla fördelarn, tack ;) men den "vill" starta, startmotorn går runt som han ska o det låter nästan som att den ska starta men batteriet tar slut efter 1-2 startförsök, så ska prova med ett annat batteri också.

3
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 22, 2009, 19:55:48 PM »
Nu startar den inte heller... startmotorn går runt, bensinpumpen går och tändstiften är relativt fräscha.
Nåra idéer?

4
Saab / SV: Gräns för h-topp
« skrivet: februari 15, 2009, 16:59:18 PM »
en mm ska inte va nåt problem vad jag hört

5
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 08, 2009, 00:49:19 AM »
kan skriva i detalj i ett mail om du vill?

om du orkar får du gärna skriva till mig om saab h-motor också ;) [email protected]

6
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 08, 2009, 00:46:38 AM »
Två nya frågor ;)

Dörrsidorna, jag fattar inte riktigt reglerna? Ska man ta vinkelslip och ta bort insidan på alla dörrar och svetsa ny plåt på förarsidan?
Och reglage till spolarvätska och vindrutetorkare, får jag sätta det vart jag vill (alltså inte på rattstången)?

7
Övrigt / SV: Tips på verksta och garage musik
« skrivet: februari 03, 2009, 22:27:29 PM »
Slayer! Dock inte att rekomendera för arbeten som kräver precision ;)

8
Regler / SV: Ratt?
« skrivet: februari 02, 2009, 19:21:55 PM »
Ok :) jag läste reglementet och såg det där. Men en del personer jag frågade sa att ratte räknades som personlig utrustning OM man satta tillbaka originalratten efter tävlingen ;) så jag ville kolla för att va 100% säker

Annars då? Vad använder ni, original lr "sportratt"?

9
Regler / Ratt?
« skrivet: februari 01, 2009, 22:06:12 PM »
Funderar på att sätta in en ny rallyratt i bilen, räknas den som personlig utrustning?

10
Saab / SV: budget-trimm??
« skrivet: januari 03, 2009, 00:18:20 AM »
funderar på att testa ett sportluftfilter. Nåt att satsa på eller är det bättre att borra hål i orginalburken? Nån som provat?

11
Saab / SV: budget-trimm??
« skrivet: januari 01, 2009, 06:06:03 AM »
var ett tag sen det skrevs, så tråden kanske inte är aktuell längre  ::)

Då bilen i fråga var en 900i -88 kan det vart antingen en 8v eller en 16v?

om det är 8v så är det största problemet just själva insprutningen. I samband med att man bytte till lambdareglering så blir möjligheterna att justera bränsle betydligt mindre, och så fick man även ett annat mängdmätarhuvud med MYCKET mindre diameter.
Riv bort skiten och dit med ett äldre kort sagt.
Hålborra luftburken ordentligt, ju mer luft desto bättre.

Saabs original extraktor Ska sitta på denna årsmodell, om det gör nån större skillnad än ljudet har jag ingen aning om.
Om man köper nya delar så kostar ett "vanligt" folkrace avgas bara några hundralappar, ljuddämpare funkar med nästan vad som.

ny rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift är typiskt budgettrim. Det kvittar hur mycket man än trimmar, har man inte en väl fungerande tändning så får man ändå inte ut den maximala effekten.


16v finns inte så mycket att göra åt.  Borra luftburken, fixa avgas och tändningsdetaljer.
och för guds skull, behåll elektroniken och byt INTE till mekaniskt insprut.

är 8v så tack för tipsen, blir lite billigt vinterpyssel då ;)

vad ska man köpa för avgassystem? biltema? :)

12
Köpes / SV: Burbåge
« skrivet: september 26, 2008, 22:03:08 PM »
får väl göra lite reklam för "oss" på eriks då?

13
Övrigt / SV: Problem!
« skrivet: september 14, 2008, 21:35:47 PM »
Det var en kabel till bränslepumpen som hade gått av, så nu ska det funka igen.

14
Övrigt / Problem!
« skrivet: september 12, 2008, 17:26:29 PM »
Jag har fått ett problem med saaben... den startar inte!

När jag vrider till startläge så går starmotorn som den ska. Men det verkar som att bilen inte får bränsle. För när jag släpper nyckeln från startläge lyser "Låg bränslenivå-lampan", trots att jag har hällt i ca 5 l.

Min teori är att någonting skadats när jag demonterade baksätet, o att bränslepmpen inte får ström...

Men ös på med fler idéer om vad det kan va!

15
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: september 10, 2008, 20:41:38 PM »
Har hittat plåt att sätta på bilen (fram o bak). De var 1mm, räcker det?

Sidor: [1] 2