4
« skrivet: mars 06, 2013, 10:55:39 AM »
Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska göra med vevhusventilation. Jag ha satt dubbla su med alu insug på motorn och de ha bara ett uttag på insugen och de ska då gå till bromsservon!? Sen ha jag vevhusventilation på sidan av blocket som går till luft burken!
Innan jag byte topp och förgasare, insug så hade jag två uttag på insuget som gick tillbromsservon och ett till oljelocket.
Nu undra jag hur jag ska göra för jag ska köra med trattar så jag kan inte ha någon slang från vevhusventilation på sidan av blocket, hur ska jag göra med det? Sätta ett vevhusluftfilder på den?
Hur ska jag göra med oljelocket slang, kan jag byta oljelock till ett sådant som visas på tillagd bild?
De oljelocket ger väl att de ventilera för jag kan blåsa igenom locket. (skitiga på bild, tvättade nu)
Vad händer och hur går motorn när jag gör så med vevhusventilation?
På motorn är de dubbla SU hif, portad och planad topp och K-kam
Gärna så mycket hjälp de bara går.
MVH