Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - bstrand

Sidor: [1] 2 3 ... 7
1
Saab / SV: Drivaxlar Saab
« skrivet: augusti 15, 2009, 19:38:25 PM »
Men yttre knuten skiljer ju också, inte bara inre om du menar inre när du säger lager. Så sorterar man på längd, yttre och inre knut så borde det kunna bli 8 högar  :)

2
Saab / Drivaxlar Saab
« skrivet: augusti 15, 2009, 19:00:26 PM »
Är det nån som säkert vet och kan klara ut en gång för alla vilka drivaxlar gäller för olika årsmodeller och bilmodeller.

Är det t.ex. samma på en Saab 900 -86 och en nyare Saab 900 från -88 och framåt? Om inte, vad skiljer?
Vilka axlar passar på Saab 90? Från 99:an eller från 900 eller bara från en annan Saab 90?
Är de olika längd på axlarna på alla Saabar? Höger längre än vänster?

Osv...

Eller om nån har tips på nån sida där detta finns beskrivet.

3
Volvo / SV: Skrämmer en B20
« skrivet: augusti 14, 2009, 14:19:54 PM »
Budgettrim kan ju vara en enkel 45:a annars. Var det inte B20 med enkelweber i både seniorvinnarens och veteransvinnarens bubblor i Vimmerby i år?

4
Saab / SV: hk i motor????
« skrivet: augusti 14, 2009, 14:16:58 PM »
Vet en B230 med chippat LH-jetronic, annan kam, portat och planat som är bänkad till 206 hk på bakhjulen. Så denna motorn borde ju inte ligga långt efter då det är samma volym, trimkammar och sprut. Allt beror väl på hur bra portningen är och hur 8v Volvo funkar jämfört med 16v Saab.

5
Saab / SV: Lägger av i högersväng
« skrivet: augusti 14, 2009, 14:12:59 PM »
Är nålventilerna de som trottelnålen går ner i eller de som flottören stänger till?

6
Saab / SV: trim tips h motor
« skrivet: augusti 14, 2009, 14:08:10 PM »
Ska du ha förgasare eller insprut?

7
Saab / SV: Gräns för h-topp
« skrivet: augusti 14, 2009, 14:07:02 PM »
Tog isär en H-motor i veckan och den toppen var planad 2 mm och där hade de gröpt ur oljekanelen lite extra.

8
Volvo / SV: ajdå...
« skrivet: augusti 09, 2009, 16:38:32 PM »
Om man inte har en aning om vilket spel man har så är väl det bästa att börja med att montera kammen helt utan brickor och sedan mäta. Man kommer då få ett väldigt stort spel, som man sedan drar borde önskat spel (t.ex. 0.30) ifrån, och man får då fram vilken tjocklek man skall ha på brickor. Den listan tar man sedan med sig till Volvo så får man det exakt rätt direkt sedan.

9
Saab / SV: hk i motor????
« skrivet: augusti 08, 2009, 13:06:12 PM »
200 kanske?

10
Bygga / SV: volvo 240 bakaxel
« skrivet: augusti 08, 2009, 08:43:56 AM »
Så mycket som du svetsat där så lär det räcka...   :)

11
Saab / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: juli 24, 2009, 23:56:30 PM »
Hur är det egentligen...är det lönt att lägga 1000 spänn på att skaffa ett lättat svänghjul? (inklusive frakt till och från Örebro) Eller ska man lägga pengarna på ett par nya däck, eller nåt annat istället?´

Håller på att renovera en 2.0 liters H-motor med portad och planad topp och nån trimkam, K-jetronic sprut sitter det på. Hur mycket skulle det märkas om jag investerar i ett skelettsvänghjul till denna motorn, nu när jag ändå har isär grejerna?

Nån som kan delge sina "före vs efter" erfarenheter?

12
Saab / SV: Förgasar problem
« skrivet: juli 07, 2009, 09:38:00 AM »
Tror du har munstyckena för långt ner. Hur ser stiften ut? Jag misstänker att de är rätt svarta.

13
Saab / SV: H-motor
« skrivet: april 29, 2009, 19:51:34 PM »
Har du fått igång den?

14
Saab / SV: Elektrisk vattenpump till Saab b eller h - motor
« skrivet: april 26, 2009, 20:05:59 PM »
Hur sätter man elpump på en H-motor? Mellan expansionskärlet och kylaren verkar ju enklast, men om man sätter den där, vilket håll ska den pumpa åt? Eller finns det nån bättre lösning? Tänkte fixa en pump från 440 eftersom den verkar funka.

Kan man behålla originalpumpen som den är eller kommer den att blockera om den inte snurrar? Originalpumpen på min bil funkar, men jag har strul med drivningen av den av olika anledningar.

15
Volvo / SV: Enklare trimm
« skrivet: december 23, 2008, 20:11:21 PM »
Bästa trimmet till en B23 utan att göra nåt annat är väl att skaffa en 405-topp. Finns för ca 1500:-

Sidor: [1] 2 3 ... 7