Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - MrSimson

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12
121
Saab / drivaxlar?
« skrivet: mars 13, 2009, 23:31:40 PM »
Hur är det finns det flera olika drivaxlar till saab b-motor som sitter i 99:an? Har hört lite olika bud om saken men inte fått frma nåt vettigt tycker jag. En de säger si och en del säger så. Är påväg att köpa en b-motor från en 99 men jag vet ju inte om mina drivaxlar som jag har nu passar. Motorn ska alltså sitta i en saab 99:a.

122
Bygga / bygga tank
« skrivet: mars 07, 2009, 20:49:06 PM »
hej!
har införskaffat mig en neverstop tank, ni vet dom där röda i plåt. hade tänkt att använda den som tank i folkrace- 240:n men ja undrar nu hur man bäst ordnar anslutningar på dem. är det att svetsa rör eller löda fast kopparrör. hur gör ni?

123
Regler / SV: bränsleledningar
« skrivet: mars 04, 2009, 22:09:04 PM »
vilka diametrar använder du?

124
Regler / bränsleledningar
« skrivet: mars 04, 2009, 21:02:26 PM »
Endast ej skarvade bränsleledningar får fritt dragas inne i bilen, dock ej i anslutning till annan ledning. Ett avstånd om minst tio (10) centimeter ska finnas. Torpedgenomgångar ska göras med tätslutande bussningar. Alla ledningar ska vara väl klamrade.

vad använder ni för ledningar/slang? kan man använda BENSIN/OLJESLANG VÄVARMERAD, 10 BAR?

125
Köpes / saab 99 b-motor
« skrivet: mars 02, 2009, 10:02:40 AM »
Söker en b-motor som helst ska vara trimmad. Bör finnas i Östergötland eller i närheten. Kontakta mig om ni har något. :D

//simon

126
Saab / SV: hade sönder ventilbågen...
« skrivet: februari 27, 2009, 16:31:12 PM »
ok ska testa detta tack för tipset :D synd att jag inte har någon pelarborr... :( men knacka lite ska jag göra iaf så får vi hoppas att det går lättare :D

127
Saab / hade sönder ventilbågen...
« skrivet: februari 26, 2009, 22:07:44 PM »
ok har ett litet problem här... Skulle demontera ventilerna på min saab b-motor. Köpte mig en ventilbåge och började att trycka på fjädrarna. Men det är ju stenhårt så jag tog till ett rör för att få mer kraft. Då gick det bättre och jag fick bort 5 av 8 vent. förvisso med ett otäckt bank varje gång. Men när jag skulle demontera den 6:e ventilen så gick ventilbågen av för att det var alldeles för hårt. Ska det vara så hårt? gör jag något fel eller var det bara en dålig ventilbåge? den är köpt på biltema men såg att mekonomen hade samma fast för högre pris...

128
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 22, 2009, 22:13:40 PM »
finns ju en mängd saker som kan vara orsaken där men... kolla så att du får fram bensin i slangarna. Kolla elsystemet har du gnista från tändstiften? kolla alla slangar, sladdar, Fördelare mm. De ska nog lösa sig  ;)

Ska kolla fördelarn, tack ;) men den "vill" starta, startmotorn går runt som han ska o det låter nästan som att den ska starta men batteriet tar slut efter 1-2 startförsök, så ska prova med ett annat batteri också.

ja jo det var ju vara nåt också  :P men de kan ju vara så att den är påväg att starta men då bara på tex 2 cyl. och att den därför inte riktigt vill starta...

129
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 22, 2009, 20:35:18 PM »
finns ju en mängd saker som kan vara orsaken där men... kolla så att du får fram bensin i slangarna. Kolla elsystemet har du gnista från tändstiften? kolla alla slangar, sladdar, Fördelare mm. De ska nog lösa sig  ;)

130
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 20, 2009, 13:22:20 PM »
problemet löst...jag byggde en ställnig o hängde upp kransen i... ;D     Men när jag fått bort toppen så ser jag ju att det var precis som jag sa. finns varken gänga i kuggkransen eller i hållaren på min motor. skumt... men aja nu är den borta iaf.  ;D

131
Saab / Vatten i olja, förbränningsrum och cylindrar på B-motor
« skrivet: februari 19, 2009, 20:56:44 PM »
Har en saab 99 med b-motor i som jag har lyckats med att få vatten i oljan, förbränningsrummen och cylindrarna. Hade lite funderingar på att det var topplockspackningen men efter att ha demonterar toppen och kollat det så verkar det som att den är ok. Vad kan de annars vara? vet inte riktigt hur man ska avgöra om packningen är slut... någon som kan komma med lite råd på var problemet kan ligga eller haft liknande problem.

Tack sam för svar.

MVH

132
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 19, 2009, 11:15:06 AM »
HAR REDAN EN SÅDAN BOK!  :) men det verkar inte stämma in på min bil... ??? FINNS INGA GÄNGOR NÅGONSTANS SOM DE SKRIVER I BOKEN. ENLIGT DEN SÅ SKA MAN JU BARA TA EN BULT ANTINGEN M8 ELLER BULT FRÅN KUGGKRANSEN OCH SÄTTA I MITTEN PÅ KRANSEN OCH IGENOM HÅLLAREN. DÄR SITTER MITT PROBLEM...DET FINNS INGA GÄNGOR!! HUR SKA JAG GÖRA...?? ???

133
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 17, 2009, 11:49:04 AM »
Tappen är lös så den kan du inte skruva eller fästa någonting i... ta ur tappen och sätt en m8 rakt igenom drevet och hållaren. Lås sedan med en mutter.


vilken tapp? förstår inte ??? var sitter den ? i drevet elr vad?

134
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 15, 2009, 20:36:40 PM »
jag har nu förstått att man på b-motor ska sätta in en bult i kuggkransen som håller kamkedjan så att den inte ramlar ner. Men jag har testat detta och kommit fram till att jag inte har några gängor i min kuggkrans. Vad ska jag göra för att inte behöva ta ur motorn? Snälla hjälp mig!!  :-[

Tacksam för alla svar och tips... ???

135
Saab / SV: Mått på topp
« skrivet: februari 13, 2009, 11:15:28 AM »
både h och b motor är 93mm original.
ok tackar :D

Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 12