tyvärr det går inte ställa tändningen med att flytta fördelaren sprutet kompenserar själv det och ger dig "rätt tändpunkt"
problemen brukar vara att med planad topp så får man spikningar och om du har knacksensor på ditt sprut så kommer sprutet att kompenensera för det. utöver detta brukar trimkammar kräva justering av tändningen vilket inte heller kan göra. dessutom har du ett varvstopp vid 6250 har jag för mig. jag vet inte hur långt kammen är gjord för men det brukar vara minst 6500-7000 varv som kammen går att dra till.
men sätt ihop det och pröva för i vilket fall som helst så behöver du inte plocka isär något för att modifiera det mer senare.
ps om du har sprutgivare i fördelaren förutsätter att du har fördelaren i bakkant på motorn så kan du ju även byta svänghjul till alt 1 det gamla sorten som väger betydligt mindre än det djupa och eller skaffat ett lättat svänghjul .
i övrigt tro jag du kommer ha roligt.
ps om du nu ska klämma btr en så skaffa en lamda mätare först. utt och dra, minst på fullt urvarvat på 3ans växel för att se hur mkt soppa den får i hela registret. skaffa en annan btr likadan och pressa 0,2 bar i stöten ut och prova och gör om tills du är nöjd.
på min 745a så satte jag dit en stående fördelare brytarlös lät den bakre styra sprutet så kunde jag ställa tändningen själv. obs man kan behöva byta mellanaxel i motorn för att få fördelardrivning.