Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - vargen

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6
16
Volvo / SV: vart felar det? b230f.
« skrivet: november 13, 2011, 23:44:15 PM »
varför ringer du inte kg frågetecken

ring istället kg är gamla generationen dom är trevliga och hjälper dig direkt.

17
Volvo / SV: vart felar det? b230f.
« skrivet: november 11, 2011, 23:12:08 PM »
mmm. du behöver förställa kammen ännumer. och man 4ans insug ska vara mer öppen än 4ans avgas. och kammen nollar du genom att se till att 4an insug och avgas är lika öppna medans veven står i övre dödpunkt (noll)

motoron snurrar medsols! så kammen skall vridas mersols medsols= som klockan.

18
Volvo / SV: dellorto, svarva halsringar
« skrivet: november 11, 2011, 23:01:30 PM »
weberringarna kan du svarva ur till 40,6 det går bra det har jag själv sett .

19
Volvo / SV: inkoppling b230e
« skrivet: november 07, 2011, 00:39:32 AM »
ett riktigt vanligt fel är att slangarna till tillsastaluftsliden (den som sitter fastskruvad i ventilkåpan) har lossnat eller spruckit vilket ger tjuvluft då lyfter den inte vågen och då blir det ingen soppa.


alternativt om motorn är trimmad så kan det bli riktigt lurigt att starta dessa MASKINER KALLA pumpagasa /hålla fuögas med rikligt med startgas kan vara enda sättet att få igång sketen då.

20
Volvo / SV: klantarsle
« skrivet: november 02, 2011, 23:39:29 PM »
markeringarna skall stå "ut mot långsidorna.

1-5 på insugsidan med 1 närmast kamremmen.

6-0 på avgassidan med 6 närmast kamremmen.

21
Volvo / SV: kan man få en b200f att gå med brytarspätsar och insprutning?
« skrivet: november 01, 2011, 19:05:48 PM »
har du trigger på svänghjulet har du dessutom lh2,4 240 system ett av dom mest eftersökta.

hur eller hur. då har du inga kablar till fördelaren just nu.??

om du inte har det (bara dubbelkolla för min del) så ska det gå bra att montera vanlig fördelare.

22
Volvo / SV: klantarsle
« skrivet: november 01, 2011, 19:03:10 PM »
ska försöka komma ihåg att kolla detta åt dig imorgon

23
Volvo / SV: b230 montering fördelare
« skrivet: november 01, 2011, 19:02:36 PM »
heter mellanaxel.

24
Volvo / SV: kan man få en b200f att gå med brytarspätsar och insprutning?
« skrivet: oktober 31, 2011, 12:49:30 PM »
sorry men bilen kommer inte att fungera med en annan fördelare om du har givaren i den nuvarande fördelaren.

möjligen om givaren sitter mot svänghjulet kan det gå.

25
Volvo / SV: kan man få en b200f att gå med brytarspätsar och insprutning?
« skrivet: oktober 29, 2011, 08:33:34 AM »
okej jag förutsätter att det är en 240 vi pratar om .


ingen gnista säger du då förutsätter jag att du kollat så den får bensin och såvidare.

och att din tändbox sitter på spolarbehållaren. och att du kollat så allt är riktigt i fördelarlocket rotor tändkablar.

då finns det bara  troligt att det är 2 saker som kan vara trasiga.

1 tändboxen på spolarbehållaren.

2 tändspolen.

så börja med att prova en annan tändspole.

funkar det inte då så borde det vara tändboxen.




men för att svara på din fråga så är svarat generellt nej om du har ovanstående kombo. men undantagsvis så kan du om du har en bil med givare för sprutet monterat bakom motorn mellan vlåda och motor som ger signal till sprutet . kunna sätta dit en annan stående fördelare. i annat fall inte.

26
Volvo / SV: kan man få en b200f att gå med brytarspätsar och insprutning?
« skrivet: oktober 26, 2011, 23:26:25 PM »
vad exakt är problemet???

27
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 24, 2011, 20:37:36 PM »
tyvärr det går inte ställa tändningen med att flytta fördelaren sprutet kompenserar själv det och ger dig "rätt tändpunkt"

problemen brukar vara att med planad topp så får man spikningar och om du har knacksensor på ditt sprut så kommer sprutet att kompenensera för det.  utöver detta brukar trimkammar kräva justering av tändningen vilket inte heller kan göra. dessutom har du ett varvstopp vid 6250 har jag för mig. jag vet inte hur långt kammen är gjord för men det brukar vara minst 6500-7000 varv som kammen går att dra till.

men sätt ihop det och pröva för i vilket fall som helst så behöver du inte plocka isär något för att modifiera det mer senare.

ps om du har sprutgivare i fördelaren förutsätter att du har fördelaren i bakkant på motorn så kan du ju även byta svänghjul till alt 1 det gamla sorten som väger betydligt mindre än det djupa och eller skaffat ett lättat svänghjul .

i övrigt tro jag du kommer ha roligt.

ps om du nu ska klämma btr en så skaffa en lamda mätare först. utt och dra, minst på fullt urvarvat på 3ans växel för att se hur mkt soppa den får i hela registret. skaffa en annan btr likadan och pressa 0,2 bar i stöten ut och prova och gör om tills du är nöjd.

på min 745a så satte jag dit en stående fördelare brytarlös  lät den bakre styra sprutet så kunde jag ställa tändningen själv. obs man kan behöva byta mellanaxel i motorn för att få fördelardrivning. ;D

28
Volvo / SV: dellorto, svarva halsringar
« skrivet: oktober 24, 2011, 20:24:07 PM »
alltså halsringen är den del som sitter närmast spjället ,innan den har man spridaren/venturi-ringen. innandess bara fyllnad/tratt med instick.

men storleken på halsringen avgörs till stordel av hur länge du vill varva maskinen till bekostnad av bottenregistret och venturieffekten.


men i folkrace brukar man vilja varva ordentligt så då svarvar man ur halsringen max exakt hur stor detta blir beror ju på hur mkt material det finns nu. bara att mäta sig fram men dom förgasare jag haft har haft som störst 38mm halsring på en 40 förgasare.


29
Bygga / SV: biltema mig 90
« skrivet: oktober 22, 2011, 13:39:48 PM »
http://biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning-och-lodning/MIG-svets/Svets-Mig-160/


jag har en sådan här fast när den såldes av jula KÖPTE min 2007 har svetsat 2 bågar och oändligt med fronter och plåt . inte bytt nånting än på den grymt prisvärd precis lika bra som en esab 150 för 5500kr vilket är den billigaste esaben idag.   

REkommenderas för dom som inte har hur mkt pengar som helst och kanske bara 230volt tillgång annars hade jag köpt en 3fasar runt 9000kr deremmelan är det mest kompromisser och man märker inte jättestor skillnad.

kan också säga att vilken gas och vilken tråd man kör med gör enorm skillnad på svetsen . jag kör gas från??????? hm kompletterar det sen är inte airliquide eller aga. samt 0,8 tråd från race.

30
Volvo / SV: klantarsle
« skrivet: oktober 22, 2011, 13:32:07 PM »
kan kolla det på min topp ligger lös med överfallen fastskruvade än hehe. lätt hänt.

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 6