Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Tricky

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 23
16
Bygga / SV: saab 99 russin
« skrivet: september 02, 2010, 21:37:09 PM »
de brukar gå att pressa rätt och dra ut. men de viker sig på samma ställe väldigt lätt

17
Saab / SV: Blurrar på 4000 varv (förgasare)
« skrivet: augusti 24, 2010, 17:03:52 PM »
testa att öpna tancklocket så de inte blir vacum i tanken...

18
Saab / SV: Blurrar på 4000 varv (förgasare)
« skrivet: augusti 20, 2010, 17:56:49 PM »
det kräver mer sopp under last så förmycket får du nog inte.

hur ser bränsle trycket ut???
hur mycket är förgasarmunstyckena nerslagna?
vad står förtändningen på???

mvh johan

19
Saab / SV: Pluggad topp
« skrivet: augusti 17, 2010, 17:28:27 PM »
den vatenkanale är mer för värmning/kylining av insuget än för kylning av motorn

20
Saab / SV: ungefär effekt?
« skrivet: augusti 09, 2010, 21:34:40 PM »
de låte fint de. men jag skulle strunta i att balansera och byta svänghjul och lagt dom pengarna på en topp som är portad istället. jag skulle även bytt förgasarna till 2Xweber 45or..
men skall du ha ur veve för att balansea den så skulle ja nog bytt ringar och lager oxå.

21
Saab / SV: Fördelarlock
« skrivet: augusti 09, 2010, 21:29:31 PM »
de fins dom med utgång åt sidan. siter på nyare saab 900 (nya karossen)

22
Saab / SV: Saab Dubbelförgasare Med Ljusterskruv I Botten...
« skrivet: augusti 03, 2010, 10:32:45 AM »
i biltemas "oringsats" så fins det ingen som passar. ja tror jag köpte tum oringa då hitade jag en som inte gick sönder.

23
Volvo / SV: trimmning
« skrivet: juli 20, 2010, 11:28:25 AM »
man kan ju inte jämföra vikten på kolv och stakar med svänghjulet ju!!

kolvarna skall ju hela tiden acelereras up i frat och bromsas ned. vev och svänghjulet är i ständig rotation. så vikt på roterande delar är ju "lagrad energi" medan vikt på kolvar o stakar är ingen energi.

men de käns som en dålig ide att korta av kolven för den har den storleken den ha av en anledning, vist de funkar i en f1 motor. men jag tor att en f1 har lite tajtare spel mällan kolv coh cylinder.

de e jobbigt när en kolv lägger sig på tvären, men de kan nog finas endel effekt att vina

24
Övrigt / SV: Bedragare!!
« skrivet: juli 17, 2010, 22:50:40 PM »
tråkigt, hoppas du får dina varor,

25
Övrigt / SV: Bedragare!!
« skrivet: juli 12, 2010, 11:18:53 AM »
betalat inan du fin prylarna????

26
Bygga / SV: Avgassystem
« skrivet: juli 12, 2010, 11:17:28 AM »
"disel krök" drar ju ner ljudet lite oxå.

27
Bygga / SV: asfaltsmattor
« skrivet: juni 30, 2010, 18:54:29 PM »
om man inte vill använda varmluften så kan man ju offra en co2 brandsläckare,

28
Övriga / SV: saab 900 med nya karossen
« skrivet: juni 09, 2010, 18:58:31 PM »
jag har bara kört en med 2,5L v6 och den var väldigt slaadig när de va blött.
sen går servo röret i en "kyl lop" i fronten vilken man moste ändra på

29
Saab / SV: koppling saab 99
« skrivet: juni 09, 2010, 18:56:03 PM »
okej,

har du koplingscylinden på sidan av v-lådan eller i "mitten" (runt axlen)

30
Saab / SV: Check engine blinkar
« skrivet: juni 08, 2010, 17:40:50 PM »
ecu,n får fek singnal ifån nåt.... tempgivare, luftmasemätare, lamda, halgivare.

går den rent och bra???
är den chippad?
går den på ny fräch 98 soppa??

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 23