Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Baksätet

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 16
16
Volvo / SV: Aggregat axel
« skrivet: mars 24, 2011, 18:41:21 PM »
Japp det passar som handen i handsken ;D

17
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 23, 2011, 09:44:47 AM »
När den plasten utsätts för sol o så blir den spröd o  spricker med tiden...  Händer även att den blir lite suddig... Och det ja pratar om händer efter ett par år.. :o    Jag köper på Coop o det lär ja fortsätta göra...  Då har ja råd o byta rutor ibland o åka med frächa grejer ;D     

18
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 12, 2011, 08:58:23 AM »
BAKSÄTET  spricker o blir suddigt är väl inga problem åker bara en tävling blir alltid av med dom

 ;D :yourock:

19
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 11, 2011, 09:06:43 AM »
Jag handlar me plast på Coop..   Funkar fint men kan bli lite suddigt o spricker lätt efter nåra år...
 Tjipp   Vart köper man Polycarbonat?? 1.5mm..   Finns ju massa olika märken m.m   Det jag sett har börjat på en tusenlapp o uppåt för en skiva,  Det är för dyrt för o ha som sidoruter i folkrace tycker ja..

20
Bygga / SV: Volvo 140 med cheva 350
« skrivet: februari 27, 2011, 10:50:03 AM »
Håller på med ett liknande bygge, En gammal äcklig 142 FR som ska få en liten Pontiac 301,  Bakom den blir det en m45  Volvo låda, Volvo svänghjul,  (omborrat m.m)   Kvar o lösa är bla startmotor, Den sitter på höger sida på pontiacen.. Och så är det nån som satt ett oljefilter på andra sidan där ja vill ha starten..... ;D   men det ska no gå o få ihop  8)

21
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: februari 21, 2011, 20:47:23 PM »
Uppar en gammel tråd.. hade vart roligt att inspireras av inbulade torpedväggar..
Alltså efterlyser jag bilder på bulade torpeder/bakåtflyttade maskiner..  >:D
Du har ju ett fint exempel på bulning...  745-an är ju bulad med 16 ton i en riktbänk...  Plattor i torpeden och en kätting genom hela bilen ut i genom skuffen där dragkolvarna satt :o   Delade åsikter om hur bra det egentligen blev men fan va långt bak motorn kommer ;D   Ganska möö efterjobb när man gör så men det går :)

22
Volvo / SV: montera B230E i 142a
« skrivet: februari 18, 2011, 12:45:12 PM »
Hmm hur menar du växellådsfästet blir med knasigt??   jag hade ju ingen org balk så ja tog en 740 balk tror ja det va o svetsa mutterstycken i balkarna, Org växellådsplåt på lådan Sen som växellådskudde tog ja 1.5 hockey puck,  Bara och använda lite fantasi så går det fint o få ihop det 8)  Ja bilen är ju insnöad o jävlig så det blir no värre me kort,  Men det finns många som gjort liknande operatioen på 140 så nån borde ju ha nåra bilder påt...

23
Volvo / SV: montera B230E i 142a
« skrivet: februari 17, 2011, 10:21:41 AM »
Måste inte rakställa...Hmm  får väl inte ens plats me 230E med rakstält??   Jag stoppade i en b230E med m45-a med orginal lutning...  Gjorde så att ja bula torpedväggen lite först, Så att ja fick bak motorn tillräkligt långt utan att tråget tog i,  Sen så är det till o göra motorfästen, Lite fyrkantsprofil och lite 3mm plåt så löser du d...   Sen så behövs det tas ur lite i höger rambalk  vid grenröret ,  Blir vääldigt trångt där annars...  Och växellådsfäste ska inte vara nåra problem..  Hmm ja tror inte ja glömde nått...

24
Säljes / SV: objekt???mondeo 2,0 16v -97
« skrivet: januari 19, 2011, 09:02:10 AM »
Ja har alltid bygt på bra karosser och jag har alldrig gett över en tusenlapp ;D  Man ska inte behöva ge mer anser ja...
Ja är ju litte sugen på Mondeo,  Går ju en sådan i trakterna sen nåra år..Går fint..

25
Säljes / SV: objekt???mondeo 2,0 16v -97
« skrivet: januari 18, 2011, 22:15:22 PM »
Alldeles för dyrt...  Ska man bygga så ger man inte såna pengar för en sån bil :read:   Och försöka sälja delar...Lycka till :goodluck:

26
Bygga / SV: Bortplockning?
« skrivet: januari 10, 2011, 10:33:51 AM »
När styrservon börjar krångla(inte om utan när) så plockar ja bort den, Bara o tömma ur oljan,  Ett plus är att det är färre rattvarv med sero växel...

Bromsservon tar många borta för o få bättre  känsla i pedalen,  Blir ju ngt mer tungtrampat men om man ändrar utväxlingen i pedalen lite så funkar det fint tycker ja...

Kylfläken kan man byta ut mot en Elfläkt,  Ex Saab 9000 passar fint....

Generatorn kan man ta bort om man åker förgasare som inte kräver mycket ström för att gå bra...   Insprut då är det nästan ett måste med generator..

Luftburken kan man ju borra nåra hål i,  Eller så monterar man ett sk sportluftfilter, Eller som ja brukar göra, Dam strumpa ;D

Lättning gör man överallt 8)  Skär ur alla dörrar utom förarns,  Lätta huv o bagage lucka så det blir som ett ytterskal bara o ta bort gångjärn o sån skit...  Och givetvis ur med instrumentpanel o allt annat smått som kan väga...


27
Volvo / SV: Info om Volvos originalkammar
« skrivet: januari 05, 2011, 14:54:37 PM »
Japp  GLE GLT 83,5--  Har a-kam och 398,  85- när 230-in kom så fick dom v kam och det hade dom till och med 88 i Sverige men i vissa länder satt mekaniska sprutet kvar till 90 :)     

28
Bygga / SV: Trög styrväxel
« skrivet: december 25, 2010, 10:13:27 AM »
Troligtvis har pumpen havererat... 

29
Volvo / SV: dubbla små stromberg på volvo 16v bra eller skit?
« skrivet: december 23, 2010, 12:17:09 PM »
Nu blir ja nyfiken,  Finns det nån nånstans som har rattat en 16 ventilare och verkligen vet hur det funkar?? :)    Inte intreserad av vad folk har hört av mammas  killes bla bla...

30
Regler / SV: Officiellt meddelande från Folkraceutskottet 21/12-2010
« skrivet: december 23, 2010, 09:49:48 AM »
Höst, vinter vår immar det som fan,  Finns väl säkert nån lösning på det me, Fårla tvåla in dom som man gör me framrutan ;D ;D

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 16