Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 29
16
Säljes / justerbara kamdrev till volvo
« skrivet: december 09, 2013, 23:03:19 PM »
justerbara kamdrev volvo B19-B21-B23-B200-B230 kantiga kugg 350:-st+ frakt 59:- med schenker------Lindbergs folkracedelar 0706317113

17
Volvo / SV: NE vevlager i B23E Problem?
« skrivet: oktober 14, 2013, 14:42:02 PM »
 byt märke på lagren så ska du se att problemet försvinner  ------ tänkte skriva lite mer om dom lagren  men låter det nog vara

18
Volvo / SV: Problem med nybygge = B230A, Mikuni BDSR40, FS296. Går orent
« skrivet: september 10, 2013, 21:11:22 PM »
du skriver att det gnistrar mellan fördelaren och blocket då har du antingen högeffektspole utan förkopplingsmotstånd eller laddar aldeles för mycket eller taskig konding... rekomendation ca9 volt på spolen annars ryker brytarna direkt

19
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 16, 2013, 20:30:42 PM »
scotte trissa funkar bra tar bara bort rosten men inget av kamnocken inga repor----tillverkar fortfarande justerbara kamdrev men har inte tillverkat så många i sommar jobbat med annat tänkte jag skulle snickra ihop en ny hemsida snart igen ....tillverkar justerbara kamdrev - weberinsug i stål valfri längd till 40ior-45or--su insug till B23a i alu ---0706317113 micke

20
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 15, 2013, 22:27:17 PM »
det kanske är en sån här kam enem Volvo B23 K15 292/108/12.5/3.2

21
Volvo / SV: system tryck b23e
« skrivet: juli 29, 2013, 22:43:12 PM »
systemtrycket ska du ha orginal men styrtrycket sänker du till ca 2.5 bar sen justera in con  motorn kommer att funka bra mycket bättre med extraktorrör

22
Köpes / SV: Weber insug för rakställd b23
« skrivet: juli 10, 2013, 20:22:38 PM »
hur brottom har du börjar bygga weber insug i stål igen vecka 31   för både lutande o upprätade B21-B23-B230

23
Volvo / SV: bränsletryck på b230E
« skrivet: maj 23, 2013, 00:39:27 AM »
du tar bort orginal styrtrycksventilen och monterar den nya med lite längre slangar det är trångt där orginalet sitter

24
Volvo / SV: bränsletryck på b230E
« skrivet: maj 22, 2013, 23:46:03 PM »
du ska inte höja systemtrycket du ska sänka styrtrycket till ca 2.2-2.5 bar  du kan ta en tryckregulator från ett elektroniskt sprut dom brukar ha ca 2.5-3.0 bar

25
Volvo / SV: 140+ b230
« skrivet: maj 17, 2013, 19:18:55 PM »
 stoppade i en B23aGLT+m47a i en 140 för ett tag sedan ,gatbil , ställde i den lutande  fick såga lite i framvagnsbalken man kan även skära ur tråget så behöver man inte kapa i framvagnsbalken det är inte så populärt hos bilprovningen  ett par smällar på torpeden tog vän motorkude på höger sida och höger på vän sida och såga bort styrpinnarna på kuddarna då passar det med 140ins motorfästen och byta sida för generatorn tog ett fäste från en 740 så man fär den ovanför styrsnäckan

26
Saab / SV: Inställningar till min 99:a
« skrivet: april 27, 2013, 09:29:06 AM »
den bästa inställningen du kan göra är ställ den långt in i garaget så du slipper se den   :doh:

27
Volvo / SV: Bensinpump för 2 dubbla weber
« skrivet: april 24, 2013, 00:03:03 AM »
folkracemonterad motor utan kuddar skulle nog jag satsa på 0.25-0.30 bar men prova högre tryck om ni vill

28
Volvo / SV: trimmning av b230A
« skrivet: april 11, 2013, 18:38:04 PM »
B21-B23ans kolvbultar är 24mm    B230ins kolvbultar är 23mm

29
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: mars 19, 2013, 17:42:25 PM »
o hur menar du-ni att man ska kunna styrka identiteten  på en bil från tex demontering--bilskrot     eller så här jag går över till grannen o lånar hans awd  papper o tar en kopia vem ska kunna bevisa att det inte stämmer

30
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: mars 18, 2013, 20:49:25 PM »
får inte bygga ???   vem av vagnboks utfärdarna  kan se skillnad på en gammal awd o en 850 när den är rensad o folkracebyggd

Sidor: 1 [2] 3 4 ... 29