16
Volvo / SV: vart felar det? b230f.
« skrivet: november 10, 2011, 19:41:48 PM »
Nu har jag grejjat igen.
-satt tillbaka svarta spridarna så dom synkar med lmm.
-satt fast ett ställbart kamdrev och ställt så gott jag kunnat med mått på alla konstens sätt (saknade stativ med indikatorklocka)
-ställt tändningen på c:a 13grader ( då kliver den aldrig över 35grader)
-ställt upp btr:en på 2.8 bar.
-kontrollerat,kontrollerat och kontrollerat igen.
Nu upplever jag att den är mer stark och orkar dra från botten, men den är fortfarande ganska slapp i rappet(?)
Ska ta den till jobbet i helgen och se hur mycket man vågar ställa upp bränslet och möta lambdat ( skulle tro att jag borde ligga någonstans runt 0.85 -0,95 för att det ska bli bra.
återkommer om resultat
-satt tillbaka svarta spridarna så dom synkar med lmm.
-satt fast ett ställbart kamdrev och ställt så gott jag kunnat med mått på alla konstens sätt (saknade stativ med indikatorklocka)
-ställt tändningen på c:a 13grader ( då kliver den aldrig över 35grader)
-ställt upp btr:en på 2.8 bar.
-kontrollerat,kontrollerat och kontrollerat igen.
Nu upplever jag att den är mer stark och orkar dra från botten, men den är fortfarande ganska slapp i rappet(?)
Ska ta den till jobbet i helgen och se hur mycket man vågar ställa upp bränslet och möta lambdat ( skulle tro att jag borde ligga någonstans runt 0.85 -0,95 för att det ska bli bra.
återkommer om resultat