Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Tricky

Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23
151
Saab / SV: h-motor i 99
« skrivet: juli 17, 2009, 23:57:44 PM »
gött men de e olika inre drivknutar på en b motor i en 99 och en h motor i en 900.... de kan va samma men titta detta inan du sätter i motor å allt

152
Saab / SV: drivaxlar?
« skrivet: juli 17, 2009, 13:43:14 PM »
jag dom e längre. och där sitter drivknuten presad i lagrena och broms skivan/trumman siter splinsad på endan drivknuten

153
Saab / SV: h-motor i 99
« skrivet: juli 17, 2009, 13:38:16 PM »
japp det går allt de går även få ner en 16Vi en 99 så de skall int vara nåra problem. men man moste byta främre locket fram på lådan för de e ett annan motor fäste, och gör man ett eget så får inte kylet så mycket platts.

154
Bygga / SV: ratt
« skrivet: juli 13, 2009, 23:51:11 PM »
splines är de "räflorna" som är frästa i styrstången, och i ratt navet

155
Saab / SV: Förgasar problem
« skrivet: juli 08, 2009, 16:12:23 PM »
4 mm skall inte vara nåra problem alls när man börjar närrma sig 6 mm så får man akta sig så man inte står på låga varv fär då sotar de igen... dom ta vakul från 2 hål i trotlen så titta så dom inte sitter åt fel håll. dom hålen skall va in mot motorn.

156
Saab / SV: Förgasar problem
« skrivet: juli 07, 2009, 08:00:17 AM »
men om du moste hjälpa dom upp så moste dom gå trögt eller så får dom inte vakum....
det liger inte nån skit i oljan så att dom trögar när kolvarna är i??

157
Saab / SV: Förgasar problem
« skrivet: juli 06, 2009, 17:36:05 PM »
okej.. tita så membranen är hela i båda förgasarna, fjädrarna skall vara lika långa.

158
Saab / SV: SAAB 16 ventilers
« skrivet: juli 06, 2009, 12:43:21 PM »
okej men man kan typ ta en m6 men försänkt insekts skalle då??

159
Saab / SV: Förgasar problem
« skrivet: juli 06, 2009, 12:41:08 PM »
men om den går riktigt utan olja så skit i den då.
hur mycket är munstyckerna nerslagna?

160
Saab / SV: SAAB 16 ventilers
« skrivet: juli 02, 2009, 10:36:29 AM »
brevid kambrevs bulten då eller??

161
Bygga / SV: 9000 Bygge
« skrivet: juni 29, 2009, 08:46:03 AM »
ja kör oxå helt orginal på min 9000. men om man vill så man man ju flytta fjäderbenen i tornen så man får lite mer caster.

162
Saab / SV: 2.5L saab
« skrivet: juni 20, 2009, 20:50:21 PM »
du behöver svarva av kolvarna och veven, du behöver oxå fräsa av vevstaksöverfallen så inte bultarna tar i v-lådan.

163
Saab / SV: Stromberg förgasare.
« skrivet: juni 20, 2009, 20:49:02 PM »
slå ner munstykena lite grann så du får med bensin. kansje till ca 2mm eller max 3

164
Saab / SV: 2.5L saab
« skrivet: juni 19, 2009, 12:25:45 PM »
94mm borr och en vev från en 2,3 9000 =2,5L
eller så tar du en 2,1 16 så sliper du borra den har 93,5 orginal (ca2140cc) men då blir de bara 2440cc med en 9000 vev.=2,4L

165
Saab / SV: SAAB 16 ventilers
« skrivet: juni 16, 2009, 23:09:54 PM »
jag har tatt isär och tittat och testat men kommer inte framm til hu man skall göra......

Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 23