211
Volvo / SV: Marin B230F trim
« skrivet: oktober 21, 2015, 22:09:22 PM »
Men och andra sidan ger Timos projektmotor med standard b230f insug med större spjäll och deras chipp typ 215hk i deras bänk och dom skriver ingenting om andra spridare eller högre bränsletryck (om jag inte missat det)
Och dels brukar det.sägas att org spridarna räcker till 170-180hk sen om man räknar i flöde skrev Stefan här på forumet att org insuget flödade ca 195cfm och en solex 40 med 32mm halsring flödar lite över 200 (sedan monterat på en topp blir det mycket lägre på bägge men en jämförelse iaf) och hur många motorer med solex 40er ger mer än riktiga 170-180hk
Men marinmotorn var ju dessutom en 2,5a en 2,3a ger ju lite mindre.
Jag säger inte säkert att det inte kan stämma men är då kritisk till det.
Men bästa är nog och få en relativt mild portning på en 530 topp med aq limpan kvar får man ju ingen riktig avstämning på avgas sidan så gärna lägga ner lite mera tid där och större ventiler så av folkraceshopens kammar skulle jag kört en fs122 fajsarna kommer ju med långa trattar och dom fungerar nog bra.
Och dels brukar det.sägas att org spridarna räcker till 170-180hk sen om man räknar i flöde skrev Stefan här på forumet att org insuget flödade ca 195cfm och en solex 40 med 32mm halsring flödar lite över 200 (sedan monterat på en topp blir det mycket lägre på bägge men en jämförelse iaf) och hur många motorer med solex 40er ger mer än riktiga 170-180hk
Men marinmotorn var ju dessutom en 2,5a en 2,3a ger ju lite mindre.
Jag säger inte säkert att det inte kan stämma men är då kritisk till det.
Men bästa är nog och få en relativt mild portning på en 530 topp med aq limpan kvar får man ju ingen riktig avstämning på avgas sidan så gärna lägga ner lite mera tid där och större ventiler så av folkraceshopens kammar skulle jag kört en fs122 fajsarna kommer ju med långa trattar och dom fungerar nog bra.