Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29
226
Volvo / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: september 23, 2010, 22:41:50 PM »
han kan ju ha 230 med dubbla svänghjulsgivare en för tändning o en för sprutet

227
Volvo / SV: 23a trimmning
« skrivet: september 22, 2010, 21:00:37 PM »
porta plana byt kam sätt på dubbla förgasare eller insprut se till att inte kolvringar och lager är slut  eller köp en färdig topp

228
Övriga / SV: manta B 2.4l fundering
« skrivet: september 05, 2010, 14:33:39 PM »
låter som en väldigt dålig startmotor som tar all ström

229
Volvo / SV: ventiler?
« skrivet: september 03, 2010, 23:41:03 PM »
gå in på GETE motordelar.se   ner en bit på sidan o titta på måttsökning och jämför

230
Volvo / SV: gt6 kam Å E sprut! hur funkar de?
« skrivet: augusti 30, 2010, 22:44:08 PM »
funkar klockrent satt ihop ett par med gt6 kam kan bli lite seg på låga varv men vem fan kör på låga varv

231
Köpes / SV: Vevaxeldrev tidig B230
« skrivet: augusti 26, 2010, 23:26:01 PM »
om du inte får tag på något drev på närmre håll så har jag ett gäng drev ligger

232
Volvo / SV: effekt
« skrivet: augusti 23, 2010, 23:16:17 PM »
vid fullt utslag ska tändningen stå på ca34-35 alldrig över 35 grader vid ca 3500-4000 varv ..styrtryck ca 2-2.5kg om du har co mätare ca 1.7-2.0 vid tomgång  ca4.5-5 vid 4500-5000 varv brukar va en bra grund med tät bottendel en som gått 20000 mil är inte tät.....det är ingen ide att försöka justera ett sprut med vanlig soppa i tanken minst shell v power om du har hög kompression

233
Volvo / SV: effekt
« skrivet: augusti 21, 2010, 15:50:58 PM »
med en så pass vass kam blir den seg på låga varv men sen beror det på hur noga den är injusterad och vad som är gjort åt sprutet....lättat svänghjul då blir dom sega på låga varv..jag har justerat flera B23or med GT6 kam och det har inte varit några problem  ..men vad sitter motorn i en liten opel eller en tung 240  vilken utväxling ??

234
Volvo / SV: B21 till B23
« skrivet: augusti 17, 2010, 22:04:50 PM »
B23 24mm kolvbult--B230 23mm kolvbult

235
Volvo / SV: B21 till B23
« skrivet: augusti 17, 2010, 20:50:11 PM »
B21 o B23 är lika det är bara borrningen som skiljer ..det är lika med topparna

236
Volvo / SV: B21 till B23
« skrivet: augusti 17, 2010, 19:32:41 PM »
nej det går inte 230 veven passar inte i B21 blocket

237
Volvo / SV: Skillnaden på B23 o B230
« skrivet: augusti 14, 2010, 11:54:20 AM »
finns ingen 240 med bakmonterad fördelare det finns ingen plats

238
Volvo / SV: plana toppen
« skrivet: augusti 11, 2010, 21:14:59 PM »
mät orginal är 146.1mm

239
Volvo / SV: Nolla B230
« skrivet: augusti 04, 2010, 00:22:54 AM »
han som hadde bilen före dej kanske va alergisk mot effekt ?? men det finns ju så många konstiga personer på den här planeten men det kanske är bra så man slipper vara ensam

240
Volvo / SV: kamaxel
« skrivet: juli 31, 2010, 21:28:45 PM »
tändning vid fullt utslag ca 3500rpm  min34-max35 grader med brytarlöst tändsystem .styrtryck 2-2.2 kg ..systemtryck orginal eller lite mer sen är det bara att justera con så det stämmer  sen kan det bero på hur ni har satt bensinpumpen  om den räcker till

Sidor: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29