En liten uppdatering.
En topp portad som den på bilderna planad, 2mm fast insugningskanalen breddad till 39mm vid innerradien och höjd så en 35mm ventil går igenom kanalen men med ungefär samma form och radier och org ventiler och säten blev bromsad nu i sommar.
Den gav 172hk med en fs296 kam 38mm mc förgasare och ett vanligt 4,2,1 extraktor.
underdelen var en org b230 som vist ventilerade en del (halvdåliga kolvringar mm)
den bromsades med org kamdrev bara bränsle och tändning blev justerat.
Ett bra sätesjobb ett ställbart kamdrev ksk lite högre kompa och exprimenterande med insugslängder så ska det utan vidare bli över 180 på veven
Motorn gick folkrace på motorveckanracet i lycksele i en 240 kaross var bra med i starterna och försvann sedan på anbud.
Tror det blev en tredjeplats i B-finalen vilket iof beror mera på karossen och framför allt på en bra körning av chaffören än på motorn