Det värkar ju som ett vettigt konsept
Original ventilerna räcker långt bara portningen på toppen är bra så dom klarar du dig med men mäta in ventilfjädrarna så du får ut max av dom om du byter vilket är ett måste om du vill varva mera än ca 6500.
Angående kammarna så är en fs280 rätt lik en k-kam (iaf enligt dom papper jag sett) men modernare och något vassare profil
med en Fs 296 är det ett måste och få till det bra med bränsle och en bra tändkurva annars blir den väldigt bottensvag och går inte alls bra fören 2500-3000 varv med ett singelspjälls insug
En fs311 är väldigt overkill så att säga och skulle inte komma till sin rätt med org F-insuget (ska helst ha 48/50er)
F-insuget är inte så jättebra då rören krymper ihop vid spridarna och längre upp där dom korsar varandra innan plenumet.
Det är en bra ide och snygga till så mycket man kan utan att det går hål där spridaren sitter längre upp måste man kapa av insuget porta sen svetsa ihop det dvs en massa jobb med så det går ju bort.
Men det där med chippen är ju tyvär svårare och lösa billigt då det är så många faktorer som spelar in har inga större egna erfarenheter av olika sugmotor chipp men har märkt hur små ändringar kan kräva om mappning eller ändringar av förgasarmunstycken.
men det bästa är nog och prata med en chipptrimmare om motorkonseptet och se vad dom kan erbjuda.
mvh