Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - renegade

Sidor: 1 2 [3] 4 5
31
Övriga / SV: hur petiga är dom på en vagnsboks bes? SNABBA SVAR TACK...
« skrivet: november 01, 2009, 19:03:17 PM »
är bågen inte godkänd så borde du inte kunna få nån vagnsbok på bilen heller ;D

32
Övrigt / SV: Folkrace i Luleå området..
« skrivet: augusti 11, 2009, 22:16:52 PM »

33
Saab / SV: h-motor i 99
« skrivet: juli 20, 2009, 00:07:57 AM »
Attans!
man kanske skulle ha läst lite mer här innan jag hinka ner motorn ;D
jag flyttade över höger och vänster motorfäste från b-motorn dom va redan ombyggda så dom satt stumt
sen byggde jag om det främre fästet och det gick bra blev inte alltför trångt för kylaren.
trångt blev det däremot mellan generator och bromsservon, men det går fritt :D
då är det "bara" drivaxlarna som det kan fela på då. men passar 900 axlarna i naven på 99an?
då får jag väl använda dom helt enkelt om den inre knuten inte passar

34
Saab / SV: h-motor i 99
« skrivet: juli 17, 2009, 21:46:50 PM »
perfekt!
så då kan man ju nästan säga att den är startklar igen ::)

35
Saab / h-motor i 99
« skrivet: juli 15, 2009, 00:43:44 AM »
hur mycke bök är det att stoppa ner en h-motor i en 99 där det sitter en b-motor?
nu då 99 tar in vatten( http://folkraceforum.se/index.php/topic,580.0.html )
så hade jag tänkt stoppa ner en h-motor från en 900 som jag snubbla över idag
nu gjorde jag bara en snabbkoll och jag tycker inte det skiljer så mycket mellan dom men det finns säkert nån hake nånstans ???
det enda jag såg var att man kanske måste spöa torpedväggen lite i 99an för att få plats med h-motorns vattenpump?
då båda motorerna har 4vxl låda så då borde väl spakställ passa mellan?

36
Bilder och filmer / -ja tro att du ha lasta biln´lit långt fram
« skrivet: juli 07, 2009, 23:29:43 PM »
haha faktiskt lite småkul ;D

men som en sann optimist så hittar han fördelar mitt i eländet

37
Säljes / SAAB 99
« skrivet: juli 03, 2009, 18:37:58 PM »
nu har jag lessnat på att skruva så nu säljer jag saaben
tar in vatten i 2:ans cylinder trots att jag har bytt toppackning idag
har även provat att hälla i den en såndär motorweld utan lyckat resultat
så troligen sprucken/skev topp eller kass underdel
2l underdel, dubbla små strombergare
toppen är REJÄLT planad med 42-35 ventiler och nån form av rolig kamaxel
4petad låda som funkar klockrent
rostfri, välbyggd kaross med stora hjulhus mm, men i stort sett däcklös
giltig vagnsbok till 2010 utan anmärkningar
4000:- vill jag ha annars så plockar jag ner den å skrotar karossen
den står i lycksele
ring gärna om ni undrar nått 070-2235121
http://evolo.zoomin.se/P1679318
http://evolo.zoomin.se/P1416679

38
Volvo / SV: Plana toppen B21A?
« skrivet: maj 28, 2009, 18:48:52 PM »
precis det funkar om toppen håller

39
Volvo / SV: Plana toppen B21A?
« skrivet: maj 26, 2009, 16:54:56 PM »
enligt mina erfarenheter så kan man inte plana en sånn topp mer än 1mm för då spricker den :(
helt enkelt pga att kylkanalerna är för stora så det blir för lite gods mellan kanalen och förbränningsrummet.
men det kanske bara är jag som har otur eller håller på med dåliga ämnen ::)

40
Volvo / SV: Volvo B-30 i 240
« skrivet: maj 23, 2009, 01:28:35 AM »
du kan ju prova att använda motorfästen från en 240 med b20, kan kanske passa ganska hyfsat då ???


41
Övrigt / SV: kopplingen på b20 / m40
« skrivet: april 27, 2009, 23:43:04 PM »
har du rätt urtrampningslager? finns väl två olika om jag minns rätt ???
eller kan det ha hoppat lös? ta en titt in i kåpan där kopplingsarmen går så borde du se vad som händer

42
Övriga / SV: Peugeot 205 XS Svetsa diff
« skrivet: april 25, 2009, 08:48:23 AM »
det är inte så svårt då till och med jag klarade det på under en timme på första försöket ;D

43
Övriga / SV: Peugeot 205 XS Svetsa diff
« skrivet: april 21, 2009, 22:20:27 PM »
du börjar med att spöa/kapa lite i framkant på framvagnsbalken å sen skruvar du lös alla bultar till diffhuslocket,
det är 6-8st bultar och nån sitter lite jävligt till ;D. då det är gjort så tar du ett spett eller linande och bryter hela motorpaketet framåt samtidigt som du plockar lös locket och vips så kan du börja svetsa :) (glöm inte å tömma lådan på olja först bara :D)

44
Bygga / SV: Avgassystem
« skrivet: mars 23, 2009, 19:48:04 PM »
man får INTE sätta en lapp bakom utblåset för att döda ljudet (i alla fall inte hos oss i norr)
sen tänk på att en riktigt varmkörd motor i regel är tystare än en kall

45
Saab / SV: Spridare till K-Jettronic
« skrivet: februari 12, 2009, 18:41:00 PM »
du använder röret som styrtrycksventil så där nånstans borde väl bli bra

Sidor: 1 2 [3] 4 5