31
Bygga / SV: Bakaxel.
« skrivet: juli 14, 2009, 21:28:36 PM »
OK! Då blir det att kapa.
Mycket tack för svaret
Mycket tack för svaret
Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW |
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Du kan använda lätta svänghjul (skellett) om det är en b230F motor ifrån 87-88A den motorn har svarta spridare å ingen givare på svänghjulet. går även å ställa tändningen manuellt på dom men övervarvskyddet får ändras i boxen.
ang 230f alla funkar inte om du rycker ur kontakten då sänker dom tändningen massor o då går den skitdåligt pg av för låg tändning----skruva loss sensorn och häng den åt sidan sätt en kabel mellan sensorn och jord så ställer den inte ner tändningen
Är det inte bara att ställa upp tändningen ordentigt när jag tar bort knacksensorn så slipper jag knackningarna ?
Tvärtom. Det är hög tändning som ger spikningar... Du får ställa tändningen så högt det går utan att det spikar.
Kan jag sätta "vanlig" skelettsvänghjul?Dubbelmasse svänghjulet behövs till det elektroniska sprutet, tyvärr.
En annan sak som man kanske ska tänka på är knacksensorn. Om motorn börjar spika, så ställer tändningen ner sig automatiskt, men den innebörden att man tappar effekt Kör med 98 oktan och montera bort sensorn. Bättre med lite spikningar under ett heat, än effektförlustCiteraEn FS280 funkar nog bäst.
Om man portar och planar topp (530) och även planar blocket och kör med orginal insprut, vad rekomenderar ni för kamaxel till detta?