Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - folkracefabriken

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6
31
Saab / SV: Ta bort varvstopp på saab 16v
« skrivet: mars 09, 2009, 09:23:49 AM »
visst finns det några 88or som har lh 2.4. men finns inte många 16v 900 -88.

jag har iaf chip till LH 2.4 som höjer varvstopp.
kör med dom själv och kan intyga att dom funkar riktigt fint

32
Saab / SV: B212I Hur mycket plana toppen
« skrivet: mars 06, 2009, 16:11:00 PM »
det sägs mycke olika om dessa motorer. men jag vågar inte ta dom mer än 1mm. för då ligger ventilerna väldigt nära kolven när det vänder iaf. kammar så har jag hört många olika så där vågar jag inte uttala mig.

33
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: mars 04, 2009, 08:48:45 AM »
ta generatorfäste från en f motor? det borde väl funka? då sitter den ju högst upp på andra sidan.

34
Saab / SV: Ta bort varvstopp på saab 16v
« skrivet: februari 27, 2009, 09:19:45 AM »
LH 2.4 sitter på 900 från 89. sen byter det runt 92. finns ju 92or och 93or med 2.4 och 2.4.2

35
Saab / SV: Ta bort varvstopp på saab 16v
« skrivet: februari 26, 2009, 03:20:32 AM »
har chip ja. www.folkracefabriken.web.officelive.com

kontakta mig där om du undrar över något :)

36
Saab / SV: Kedje spännare?
« skrivet: februari 23, 2009, 21:08:58 PM »
jag har nog såna saker liggande och skräpar. men varför förstöra en 16v motor :( dom är ju underbara

37
Saab / SV: Förstärkt toppackning h-motor, insexskruv till samma topp
« skrivet: februari 22, 2009, 08:51:47 AM »
jag missade att det var en 95a. menar du att du har plana 2mm utan att ventilerna tar i kolvarna? 3mm kan man glömma på en 16v. miss av mig att det var en 95a.
och i folkrace är etanol förbjudet ja.

38
Saab / SV: Förstärkt toppackning h-motor, insexskruv till samma topp
« skrivet: februari 21, 2009, 08:34:15 AM »
3mm är typ max med vanlig bensin från pumpen på macken. det blir för hög kompression om man planar mer. då håller inte underdelen på motorn. har kört med en topp planad 4mm en gång och den käka vevlager till frukost.  :D

39
Saab / SV: Förstärkt toppackning h-motor, insexskruv till samma topp
« skrivet: februari 20, 2009, 23:06:00 PM »
jag kör planat 3mm med std packning i mina folkracebilar och original bult. det har aldrig varit problem.

40
Saab / SV: Volvo ventiler för h-topp
« skrivet: februari 20, 2009, 23:04:15 PM »
jag kör med vovlo insug 44mm och saab insug svarvad till 37,5... funkar fint enligt mig

41
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 19, 2009, 09:42:19 AM »
haynes boken är värd varenda öre. den finns på biltema, jula mekonomen m.m där står allt i detalj och med bilder. köp den alla ni som funderar.

42
Bygga / SV: Mått På Huvud Båge Saab 99/900 Nån Som Har Lust och Mäta??
« skrivet: februari 17, 2009, 18:40:58 PM »
visst. jag skriver in mått imorgon. :)

43
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 17, 2009, 18:40:02 PM »
om det är en motor som varit skruvad på förr kan det hända att tappen i mitten på drevet inte finns där.
sen vill jag minnas att det ska vara gängor i tappen så man kan skruva rakt i den. men är som sagt länge sen jag skruva b motor så jag kan ha fel. men jag kan kolla det imorgon. men som sagt, det funkar att hänga upp med en bult och mutter med

44
Saab / SV: Går på två!!
« skrivet: februari 17, 2009, 18:36:18 PM »
är det förgasare eller sprut?
tändföljden rätt?
vad hände när den börja gå på 2?

förklara lite mer så ska du nog kunna få lite tips

45
Bygga / SV: Mått På Huvud Båge Saab 99/900 Nån Som Har Lust och Mäta??
« skrivet: februari 16, 2009, 00:21:26 AM »
jag kan fixa mått om de behövs. men om den ska passa 100% så är det många bockar på både främre rör och huvudbåge.

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6