Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Lars Borg

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6
31
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: april 15, 2009, 22:30:09 PM »
Kanske beror mycke påvilken bänk man bromsar i? Kan nämna att den gröna amazon kombin som gick A-final i semesterracet i fjol noterade 167 hk på bakhjulen i samma bänk samma dag då... :o

32
Volvo / SV: Effekt?
« skrivet: april 05, 2009, 23:38:57 PM »
Ja vissa verkar sväva på moln här inne på forumet. Var å bromsade en 2,6 b23 med stööre ventiler, 48or, exractor å spec kam i fjol. Den orkade precis över 200 strecket på hjulen i en bubbla! Ska dock tilläggas at det var i en "trög" lr rättare sagt ärlig bänk. ;)

33
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: mars 03, 2009, 21:41:46 PM »
Mitt projekt hamnade visst lite på långvården så d står ute under ett par dec med snö... Men generatorn sitter väl fram och motorfästet på sidan, hur kan dette då ta i torpedväggen? ???

34
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 18, 2009, 21:35:45 PM »
Haynes har ju utförliga steg för steg rephandböcker för ett par hundringar. Värt vartenda öre om du frågar mej. får du ju reda på det mesta om hela bilen åxå, moment, åtdragningsföljder osv. Brukar finnas på mekodyren eller liknande. 8)

35
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: februari 04, 2009, 20:23:36 PM »
Varför är tändningen så svår att kolla? Kan nästan garantera att det inte är något fel på sprutet, ett K-jet är ju bra mycke enklare än en förgasare! ;)

36
Saab / SV: plana topp h-motor
« skrivet: januari 25, 2009, 20:43:42 PM »
Så länge du har gods kvar till gängorna till grenröret är det ok. En här som planade 4.5 mm av misstag.... Med turbo kolvar och urtagna förbränningsrum borde det funka. ;)

37
Bygga / SV: buren i volvo 240
« skrivet: januari 13, 2009, 19:31:55 PM »
Får ju bara vara en bock uppe vid taket, och en bock nere vid rutkanten. Får alltså inte vara dubbelbockat som bakbenet på en hund runt instrumentpanelen så att säga. ;) Men du Adam, jag har en gammal 245 som ska skrotas ner så du kanske kan hjälpa mej? Går ju hemma om dagarna nu så bara du hör av dej på mobilen 070-6682106.

38
Säljes / VW Golf GTI 16v
« skrivet: december 13, 2008, 20:35:28 PM »
Som rubriken lyder. En lagom dassig -87 som är besiktad februari ut iaf. 139 hästar original så borde den ju bli en dräpare i folkrace! Ge mej ett vettigt bud, lr byte mot nå annat kul kanske?..

39
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: december 13, 2008, 20:26:59 PM »
Låt stödlagret sitta kvar som original så blir det lättare om du kör sönder kardan. Är ju alltid enklast å byta mot originaldelar. Kanska kan använda främre kardan från en med fem växlat, eller overdrivelåda o skruva den på fyrväxlad låda? Borde väl bli en mall hur långt bak man ska få "paketet"?... 8)

40
Bygga / SV: Väghållning Volvo 745
« skrivet: december 05, 2008, 20:25:11 PM »
Förläng och vinkla fram länkarmarna fram för mer camber och caster. En grej som gör gott är ju att flytta bak motor och växellåda. Bättre att flytta befintlig vikt än att lägga i mer! :o

41
Bygga / SV: volvo 340
« skrivet: oktober 27, 2008, 17:10:10 PM »
Rätt stor skillnad d ju, så han måste ha tagit fel då. Gällde ju tomma karosser visserligen, men det är ju samma bitar man plockar ur. :o

42
Saab / SV: H-motor toppar
« skrivet: oktober 27, 2008, 17:01:13 PM »
Vill minnas att vi borrade och gångade nått hål en gång. Men detta är något år sedan, kanske byggde om från 8 till 16v?.. Men detta visar sig när du ska dit med bitarna. ;)

43
Volvo / SV: Extraktor
« skrivet: oktober 20, 2008, 22:00:52 PM »
Oavsett volym, kamaxel, förgasare osv så är det aldrig fel att montera ett extractorrör. Ger som regel att bättre vridmoment och ett finare register. Kolla köpes trådarna i detta forum för lite mail adresser och tele nr. 8)

44
Bygga / SV: volvo 340
« skrivet: oktober 12, 2008, 22:03:42 PM »
Vet inte exakt vad karosserna väger, men har en kompis som körde timmerbil. Han hade då en fin digital våg på kranen så han var å lyfte på allt möjligt, reagerade å la på minnet då han så att 340 var tungre än 240. Kom ihåg att växellådstunnel får modifieras fritt! Alltså: kapa ur den och bula torpedväggen duktigt så du får motorn så långt bak som möjligt. Bättre att flytta befintlig vikt än att lasta i en massa extra skrot i skuffen. ;)

45
Bygga / SV: Väghållning volvo 240
« skrivet: oktober 12, 2008, 21:56:36 PM »
Dubbla fjädrar förstår ja inte vitsen med riktigt. Är ju inte bra om bilen blir för hård fram? Däremot kan man ju byta befintliga fjädrar mot några från ex 240 diesel, eller bygga dit några från en merca med sexa typ. Styrarmen är armen på fjäderbenet där du fäster styrstaget. Kortar du det så du får hålet närmare hjulcentrum så får du ett större och snabbare styrutslag. Nackdelen är att det blir känsligare för påkörningar på hjulet. Lättare att "tappa" ratten med andra ord. :-\

Sidor: 1 2 [3] 4 5 6