Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - vebotrimmarn

Sidor: 1 2 [3] 4
31
Volvo / SV: Frågor kring trimning B230F LH 2.4
« skrivet: januari 05, 2013, 16:37:40 PM »
en 530 topp räcker om du inte ska varva, plana den 2 mm. ställbart kamdrev är ett måste eller att original borras om då du ska plana och köra värre kam.

32
Volvo / SV: volvo B20 tändninginställ med E-topp, D-kam o dubbla hif6.or
« skrivet: december 31, 2012, 13:08:23 PM »
kolla med strobben samtidigt som du ökar varven på motorn. då tändningen slutar öka med varven så har dom slagit ut max  :goodluck:

33
Volvo / SV: förgasar turbo
« skrivet: november 11, 2012, 20:22:17 PM »
kör med A kam nu och är hel nöjd  :)

34
Volvo / SV: efter renovering
« skrivet: oktober 28, 2012, 21:23:32 PM »
en gammal folkrace veteran från trakterna härom kring brukade tok varva motorerna just efter ring och lager byte. han sa om man skulle varva mkt med motorerna så skulle dom köras in på varv :) men om de stämmer tror jag fan inte haha  :laugh:

35
Volvo / SV: förgasar turbo
« skrivet: oktober 18, 2012, 20:41:02 PM »
okej okej. men innan jag köper någon av dej stefan så vad tror folket? jag har A H K V T Y M kammar. :)

36
Volvo / SV: förgasar turbo
« skrivet: oktober 18, 2012, 13:40:43 PM »
okej :) jag har en fs324 som jag har köpt av dej för ett par år sen och det står att den skall funka till turbo. men uppfyller den mina önskemål med riktigt tidigt bottendrag?

37
Volvo / SV: förgasar turbo
« skrivet: oktober 17, 2012, 21:15:12 PM »
är ju ganska stor skillnad på en A och en K kam.

38
Volvo / förgasar turbo
« skrivet: oktober 17, 2012, 15:08:52 PM »
jag vet att turbo är förbjudet i folkrace men frågar här eftersom jag tror många här har testat de flesta kammar som finns till b23 :) jag har en b23 med en hemma filad topp och ett adapter grenrör som jag har knåpat ihop själv. liten saab 9000 turbo, standard bottendel, enkel stromberg och fs280 kam. med tanke på den lilla storleken av turbon borde den börja ladda nästan direkt jag släpper kopplingen men det gör den inte :( kan det va kammen som är för vass? vilken skulle jag isf testa köra med? har dom flesta original kammar från volvo så det finns ett par stycken ett testa med  ;)

39
Volvo / SV: Passar B230A till 740-87a insprutning?
« skrivet: september 28, 2012, 16:44:45 PM »
men skruva bara lös ventilkåpan och bakersta överfallet på kammen då. 12 st muttrar skall lös dvs snabbt gjort att kolla om du har fördelarspår eller inte  ;)

40
Volvo / SV: Ventilfjädrar b230
« skrivet: augusti 23, 2012, 17:47:42 PM »
jag använda volvo d5 fjädrar som inner fjädrar men några av dom sprack sönder  :-\

41
Volvo / SV: behöver panik hjälp med en b230e k-jet
« skrivet: augusti 16, 2012, 16:18:17 PM »
japp det är den

42
Volvo / SV: fördelar/brytar problem i b23e
« skrivet: augusti 11, 2012, 21:57:18 PM »
visst är det en helt annan tändkurva i en sådan fördelare? ja tänkte att den slår väl ut betydligt mer än en brytarfördelare? :)

43
Volvo / SV: volvo/ Extraktorgrenrör
« skrivet: juli 20, 2012, 12:55:07 PM »
priset typ ;)

44
Volvo / SV: justering av K-jetronic
« skrivet: juli 17, 2012, 11:28:27 AM »

45
Volvo / komp i b234
« skrivet: juli 08, 2012, 18:59:28 PM »
vad skall det vara för komp i en 16v ? helt standard motor :)

Sidor: 1 2 [3] 4