46
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 25, 2011, 23:33:09 PM »
hej å hå .
3,15 utväxlingen finns även på 260 med M50 låda .
i övrigt så -84 så är m45WR wide range för att klara den låga utväxlingen på axeln.
Utväxling
M45[1] M45[2] M45WR M45[3] M46[1] M46[2] M47 M47II
1 3,71:1 4,03:1 4,33:1 2,50:1 3,71:1 4,03:1 4,03:1 4,03:1
2 2,16:1 2,16:1 2,32:1 1,63:1 2,16:1 2,16:1 2,16:1 2,16:1
3 1,37:1 1,37:1 1,47:1 1,27:1 1,37:1 1,37:1 1,37:1 1,37:1
4 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1
5 -------------------------------------------- - - - - - 0,83:1 0,82:1
OD -------------------------------- - - 0,797:1 0,797:1 - -
R 3,68:1 3,68:1 3,96:1 3,68:1 3,68:1 3,68:1 3,68:1 3,68:1
1. 1,0 1,1 Tidigare utförande
2. 2,0 2,1 Senare utförande
3 R-Sport tätstegad drevsats
3,15 utväxlingen finns även på 260 med M50 låda .
i övrigt så -84 så är m45WR wide range för att klara den låga utväxlingen på axeln.
Utväxling
M45[1] M45[2] M45WR M45[3] M46[1] M46[2] M47 M47II
1 3,71:1 4,03:1 4,33:1 2,50:1 3,71:1 4,03:1 4,03:1 4,03:1
2 2,16:1 2,16:1 2,32:1 1,63:1 2,16:1 2,16:1 2,16:1 2,16:1
3 1,37:1 1,37:1 1,47:1 1,27:1 1,37:1 1,37:1 1,37:1 1,37:1
4 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1 1,00:1
5 -------------------------------------------- - - - - - 0,83:1 0,82:1
OD -------------------------------- - - 0,797:1 0,797:1 - -
R 3,68:1 3,68:1 3,96:1 3,68:1 3,68:1 3,68:1 3,68:1 3,68:1
1. 1,0 1,1 Tidigare utförande
2. 2,0 2,1 Senare utförande
3 R-Sport tätstegad drevsats