Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - vargen

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6
46
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 25, 2011, 23:33:09 PM »
hej å hå .

3,15 utväxlingen finns även på 260 med M50 låda .

i övrigt så -84  så är m45WR wide range  för att klara den låga utväxlingen på axeln.

Utväxling

M45[1]    M45[2]    M45WR    M45[3]    M46[1]    M46[2]    M47    M47II
1    3,71:1    4,03:1    4,33:1    2,50:1    3,71:1    4,03:1    4,03:1    4,03:1
2    2,16:1    2,16:1    2,32:1    1,63:1    2,16:1    2,16:1    2,16:1    2,16:1
3    1,37:1    1,37:1    1,47:1    1,27:1    1,37:1    1,37:1    1,37:1    1,37:1
4    1,00:1    1,00:1    1,00:1    1,00:1    1,00:1    1,00:1    1,00:1    1,00:1
5    --------------------------------------------    -    -    -    -    -    0,83:1    0,82:1
OD    --------------------------------    -    -    0,797:1    0,797:1    -    -
R    3,68:1    3,68:1    3,96:1    3,68:1    3,68:1    3,68:1    3,68:1    3,68:1

1. 1,0 1,1 Tidigare utförande
2. 2,0 2,1 Senare utförande
3  R-Sport tätstegad drevsats

47
Volvo / SV: B230 problem
« skrivet: september 24, 2011, 10:36:42 AM »
 20 graders tändning vid 1500-2000 varv WRONG.

börja med att ställa tändningen vid 7-800varv som det är tänkt utan vakumslang till fördelaren. cirka 15-17 grader blir bra.
 tomgången får ju inte fladdra max +-50varv när du ställer tändningen.

tror du har alldeles för låg tändning sen kan du tömma oljan i förgasarna så går den bättre med fs296. (dock inte alltid detta funkar).

hur jag gör när jag ställer kammarna .

nolla motorn lossa kamhjulet antingen ett ställbart eller så ta bort EFTER du ställt motorn i noll och borra upp hålet eller ta bort stiftet borra nytt hål efter inställning allt efter eget tycke och smak KÖR DOCK ALDRIG UTAN IALLAFALL NÅGON FORM AV STOPP.

jag brukar kolla så avgas insug är lika mycket öppna på 4 cyle. sen vrider jag fram till angivet mått för kammen. alltså första mätna måttet + kammens mått. EX 128mm+3,7mm= 131,7mm efter det lås drevet. vrid morn 2 varv ställ på noll mät om du har 131,7mm igen.


OBS MÅTTEN ÄR BARA EXEMPEL OCH ALTID OLIKA FÖR OLIKA KAMMAR MOTORER.

48
Volvo / SV: Hur ska en B230E med 530 topp och månen kam stå?
« skrivet: september 24, 2011, 10:23:24 AM »
hehe låter ju tveksamt låter som ett orginalnummer för mig specielt om det börjar på 6 enda övriga sättet är ju att lyfta på kammen eller jämföra med en orginal för att se om den är omslipad. men hur eller hur så är min egna uppfattning att börja med att ställa den i noll både  avgas och insug lika mkt öppna på 4an sen ställa den 3,5-4,5 mer öppen på insug på 4an.

49
Volvo / SV: B23an vill inte riktigt hänga med :(
« skrivet: september 20, 2011, 17:54:13 PM »
hehe ja såklart blir kammen ställd för mer varv med orginaldrev oftast totalt kass. ställ den enligt uppgift det fungerar alltid bäst.

15 grader tändning vid 700 varv??

tror det är din förgasare som är problemet eller rättare sagt insuget  dom är oftast helt kassa på att flöda bra blir stoppvirvlar å skit i dom  i min mening är det bättre med orginalinsug och uppfetad förgasare eller sprut eller mmm dubbla 40 eller mc gasare.

50
Volvo / SV: b20 vev
« skrivet: september 20, 2011, 17:37:38 PM »
exenterslipa veven och ta kolvar från en 21a så har en b23a

51
Volvo / SV: Problem med b230E k-jet.
« skrivet: september 11, 2011, 00:47:45 AM »
prova går ju för att på så sett felsöka.

52
Volvo / SV: B23an vill inte riktigt hänga med :(
« skrivet: september 11, 2011, 00:47:07 AM »
hur högt är hög tändning.

53
Volvo / SV: Problem med b230E k-jet.
« skrivet: september 08, 2011, 11:20:03 AM »
nej nej det går inte förmofligen kör du utan förkopplnigsmotstånd. troligen slår brytarna ihop /eller överbelastar du kondensatorn kör standard tändspole med förkopplingsmotstånd (så tändspolen endast arbetar med 12volt och inte 14,4volt som det är i en bil.


edit anledningen. jo kondesatorn blir för varm och slutar fungera ordentligt tändfelet vandrar runt på olika stift ibland kanske den dör helt  brytarlöst är det som gäller om man vill ha tillförlitlighet.

54
Volvo / SV: Kam fråga.
« skrivet: september 08, 2011, 11:16:28 AM »
hej modifiering av överfallet kan behövas ,men på dom nya topparna går det nog att använda dock kan du ej ha fördelaren i. detta är ett vanligt fel på just khölers kammar inte första gången jag ser det.

55
Regler / SV: Folkraceregler
« skrivet: september 01, 2011, 22:07:49 PM »
Blir så nedrans trött på allt tjat om miljöpåverkan med folkracebilar. total bullskit och kommer endast från folk som inte har en susning om vad dom pratar om .


1. synliga avgaser är INTE mer farliga än osynliga. om något tvärtom då bensin endast är farligt ozonlagaret i förbränd form.

2. en hel tävling folkrace släpper ut betydligt mindre avgasre än bilar som tog sig dit eller 1 lastbil tur retur stockholm danmark.

så utan att räkna något vidare så räcker det alltså med att låta en lastbil stå still ett år så kanske det motsvarar alla folkracetävligar i hela sverige på ett år.

56
Volvo / SV: Tändsystem
« skrivet: september 01, 2011, 21:55:35 PM »
på 740 så finns det brytarlösa endast på förgasarmodellen.

på 240 senare än -85 fram till -87.  alltså endast E och A maskiner.

57
Volvo / SV: el till b230f
« skrivet: augusti 24, 2011, 23:06:50 PM »
mm kolla numret . har du 2,2 så kan jag kolla i mina 3 bilar exakt vilka du behöver .

58
Volvo / SV: el till b230f
« skrivet: augusti 23, 2011, 12:41:36 PM »
är härvan till 240 eller 740/940 lh2,2 eller lh2,4?????

240 härvan ligger löst bara 2 kablar som måste klippas från övriga systemet.

740 har det integrerat i hela härvan ett jädra jobb att klippa isär.

59
Volvo / SV: kamrem till b230 med 16v toppen.
« skrivet: augusti 13, 2011, 23:41:35 PM »
jädra otur  jag måste haft mina kolvar  vände 3mm under plan suck.

60
Volvo / SV: Problem med b230E k-jet.
« skrivet: augusti 13, 2011, 23:39:36 PM »
vad kör du för tändning vilken fördelare? .

du behöver inte ha varken termotid eller styrtrycksventil inkopplad.  eller tillsatsluftsliden 

kuftsliden pluggar man slangarna.

termo kontakten styr endast tillslag av kallstart .

både tillsatsluftsliden och styrtryck har egen ström  styrtryket  höjs under en 10min period  högre tryck = mindre soppa.  systemtrycket är högre tryck = mer soppa.

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6