46
Bygga / SV: Torped/ kardantunnel???
« skrivet: juni 30, 2012, 19:30:18 PM »
Torpedväggen får "bulas", så kapa där du är säker på att du inte är för långt ut, och smek sedan ut kanten som är ivägen med släggan.
Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW |
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
det fanns ju både 630 och 631 toppar på dom. vilka satt på vad?Aldrig hört talas om 630-topp. Nån mer info om dom?
...och då tyckte jag det känndes som att han gick bättre men det kanske bara är en inbillning.Byter man från dåliga stift till friska är det ju inte ovanligt att motorn går bättre, åtminstone tills man dräpt dom nya stiften också vilket inte behöver ta så lång tid om det är fel värmetal eller soppamängd.
FR-T 1 STOMME
FR-T 1.1 Bärande delar och deformationszoner
Fram:
Förstärkning är fritt mellan torpedvägg, fram till en linje dragen genom framhjulens centrum. Infästning mot torpedvägg ska förses med en platta av minst 60 cm2 yta, plattans tjocklek minst 2mm. Fronten kan utbytas mot plåt eller nät av max godstjocklek 1 mm. Fastsättning fritt. Fronten får innanför frontplåt, förses med en grind bestående av max 2 st horisontella fyrkantsrör med max dimension 28 x 28 mm eller 2 horisontella rör med max dimension 28 mm.
Godstjockleken i båda alternativen max 2,6 mm. Mellan de båda horisontella rören får max 3 st vertikala rör fästas. Infästning ska ske längs fram i bilens front och kan förstärkas med en platta max 5 mm tjock, max 80 mm bred samt maxhöjd = grindens höjd + 50 mm. För kontroll av godstjocklek i grindens rör ska mäthål med diameter 6 mm upptagas.