Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Lars Borg

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6
46
Köpes / SV: Framskärmar till PV
« skrivet: september 28, 2008, 21:34:11 PM »
Vill minnas att jag stt en länk längst ner på eriks fr sida som hette äldre volvodelar. Tror dom hade mycke gammal plåt till PV, amazon och 140 som var för dåligt för original renoverarna. :D

47
Bygga / SV: volvo 340
« skrivet: september 28, 2008, 21:31:37 PM »
Går nog fint att bygga dit hela fjäderben fram från 240, då får du ju samma bultcirkel runt om, om du ändå tänker använda 240 bakaxel. Men du har mycket arbete framför dig, och betänk att en 340 tomkaross är tyngre än en 240 tomkaross. :'(

48
Saab / SV: Volvo motor på SAAB växellåda
« skrivet: september 28, 2008, 10:53:40 AM »
Bra ide. Vart hittar man en pump som passar ekonomiskt för folkrace bara?...

49
Köpes / SV: Extractor
« skrivet: september 26, 2008, 20:06:35 PM »
Kolla längre ner i forumet... :o

50
Saab / SV: Volvo motor på SAAB växellåda
« skrivet: september 20, 2008, 20:47:20 PM »
Kruxet är ju, att volvons orginal olje pump går rätt i "taket" på saab vävellådan.

51
Bygga / SV: utväxlingar volvo 240?
« skrivet: september 19, 2008, 19:51:57 PM »
4.10 satt väl även i bilar med automatlåda? Någon som har mer pejl inom detta område? Finns det några mer specialare med diffbroms eller liknande? Typ ambulans lr televerkare...

52
Saab / Volvo motor på SAAB växellåda
« skrivet: september 19, 2008, 19:46:48 PM »
Har fått för mig att pröva denna vansinniga ide att sätta en volvo B23 motor på en SAAB 99 växellåda. Har löst det mesta i teorin så långt. MEN, oljepumpen? Har sett många lösningar på detta med externa pumpar, men inget som lockat mig i funktion och tillförlitlighet. Några tips?

53
Volvo / SV: Grunka på ventilkåpan B230E
« skrivet: september 19, 2008, 19:42:17 PM »
Denna "grunka" heter tillsatsluftslid och justerar tomgången. Du kan ju pröva att ta bort den men kommer då att få en väldigt låg tomgång vid kall motor oc ::)h hög vid varm.

54
Övrigt / SV: förarsammanträde
« skrivet: augusti 21, 2008, 22:13:54 PM »
Och när uppropet är och någon inte svarar då säger nån av hans kompisar:" Ja han e här!". I depån nånstans alltså... Häromkring läggs en startlista ut så alla får signera me sitt namn. Då finns ju svart på vitt vilka som varit närvarande och man spar lite tid. Standardfrågan sen då på ett förarmöte: Spårbyte!? Vad finns för anledning att byta spår? Det är ju rakt ända till första kurvan... Utom i motala förstås....

55
Regler / SV: Bältes infästning
« skrivet: augusti 06, 2008, 22:23:27 PM »
Sätt röret som en del i bågen så är du säker på att det sitter. Det är ju du själv som ska sitta fast i det. Borde ju vara obligatoriskt tycker jag.

56
Bygga / SV: volvo 240 bakaxel
« skrivet: augusti 06, 2008, 22:18:46 PM »
Är det inte samma bakvagn på alla 240, 242, 244 å 245?

57
Bygga / SV: Framhjusdrivet vs bakhjusdrivet
« skrivet: augusti 06, 2008, 22:16:54 PM »
Skit samma! Finns det något mer underhållande än tre varvs saab jakt på en folkvagn? :o

58
Bygga / SV: En funderare inför nybygget
« skrivet: augusti 06, 2008, 22:15:03 PM »
Tänkte just på detta när en gubbe kom och nästan skällde ut oss för att vi åkte folkrace med Amazon! Men var det någon som såg hur många fina gamla bilar som gick åt i Midnattsolsrallyt tex? ::)

59
Volvo / SV: Volvo 16vent. i 740
« skrivet: augusti 06, 2008, 22:10:58 PM »
Ett kopplingsshema till bilen du har tagit motorn från e nog till stor hjälp. Altrnativ B är ju att du monterar ett hederligt gammalt K-jetronic, eller varför inte ett par förgasare? 8)

60
Saab / SV: 2,3 liters vev i 99
« skrivet: augusti 06, 2008, 22:06:25 PM »
Enkelt kan man ju ta och skruva fast registerkåporna, fram och bak på växellådan. Lägg veven löst i packboxarna på dessa så ser du ngefär vart och hur mycke du behöver slipa. 8)

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6