Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Folkraceshop

Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 50
466
Köpes / SV: 93 och 95 mm kolvar SAAB
« skrivet: mars 22, 2010, 20:54:49 PM »
Tangen racing menar du nog  ???

467
Volvo / SV: KAM
« skrivet: mars 22, 2010, 11:40:54 AM »
FS280

468
Volvo / SV: Passande kam?
« skrivet: mars 21, 2010, 08:00:03 AM »
Kan gå, men ta hellre en snällare kam...

Det kan man säga generellt. Om man är osäker, gå ner en steg på kammen...

469
Volvo / SV: B230A Hög tomgång + bildfråga?!
« skrivet: mars 20, 2010, 17:02:09 PM »
Och det var ?

470
Bygga / SV: motorkuddar
« skrivet: mars 17, 2010, 14:13:27 PM »
jag har fått tipset att man kan byta ut kuddarna mot hockeypuckar men en bult igenom. har inte provat själv än men tror det ska funka bra.
Det har jag använt, och det funkar bra. Kan behövas två på höjden, för att få rätt vinkel på motorn...

471
Övriga / SV: lufta koppling?
« skrivet: mars 15, 2010, 21:55:28 PM »
Om kopplingen behöver luftas, så av det till 99% nåt annat fel också. Den håller helt enkelt inte tätt. Jag har haft några amazoner, och börjar det jävlas, så vill man bara slänga ut skiten och byta till wire  :arg:

472
Köpes / SV: 240/mekaniskt sprut
« skrivet: mars 15, 2010, 14:55:43 PM »
Brytarlöst är inte lika känsligt på höga varv. Brytare får lite problem när varvet går upp. Jag skulle behålla det brytarlösa om det är möjligt..

473
Köpes / SV: 240/mekaniskt sprut
« skrivet: mars 15, 2010, 13:14:52 PM »
Du kan köra med brytartändning om du vill...då behövs bara el till tändspolen som vanligt.  :goodluck:

474
Köpes / SV: 240/mekaniskt sprut
« skrivet: mars 15, 2010, 12:53:32 PM »
Men den elen har ju inget med sprutet att göra. Det är ju till den elektroniska tändingen

475
Volvo / SV: Vart kan man köpa det/ vad ska ja tänka på
« skrivet: mars 10, 2010, 22:21:47 PM »
Knaster sitter överst på ventilen och håller fast ventilbrickan.

Låsringarna heter just låsringar. Kolla med KG Volvo.

Kolvbulten ska du kunna skjuta in lätt med tummen (tror jag, är så på B20 iallafall)

476
Volvo / SV: Vart kan man köpa det/ vad ska ja tänka på
« skrivet: mars 10, 2010, 21:26:16 PM »
Vad är det för motor vi pratar om?

477
Volvo / SV: Bestyckning dellorto 40:or
« skrivet: mars 10, 2010, 07:00:26 AM »
Huvudmunstycke: 160-170
Luftmunstycke: 170-180
Lågfart: 55-65

Testa och kolla på stiften. Dom får inte vara för vita... :goodluck:
 

478
Volvo / SV: B230a avgassmäller men startar inte.
« skrivet: mars 09, 2010, 17:14:30 PM »
Om tändmodulen är kass, borde du inte ha nån gnista, och då heller inga smällar. Jag tror mer på kamremmen.

479
Bygga / SV: Hur gör man en amazon startsnabb?
« skrivet: februari 24, 2010, 19:28:24 PM »
Stor motor och mycket vikt över bakaxeln  ;D  ;D

480
Volvo / SV: Passande kam?
« skrivet: februari 22, 2010, 22:39:06 PM »
Alla omslipade kammar kräver ventilhattar (lashcaps). Detta pga att man reducerar bascirkeln, för att uppnå ett högre lyft på kammen. Jag tror att FS300 blir lite för vass till din motor. Välj hellre FS280, FS122 eller möjligen FS296.
Ventilsläpp kan du få, men inte beroende på lashcapsen...dom väger inte många gram styck.

Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 50