Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - renegade

Sidor: 1 ... 3 4 [5]
61
Vem är jag? / SV: Henrik Kirjonen
« skrivet: mars 31, 2008, 12:09:49 PM »
japp det stämmer

62
Vem är jag? / Henrik Kirjonen
« skrivet: februari 19, 2008, 17:11:10 PM »
Namn: Henrik "Kirjo"Kirjonen
Född: 1982
Bor: Lycksele
Yrke: Lastbilschaffis
Klubb: Lycksele Motorklubb
Kört folkrace sedan: 2005

Mina bilar.....

jettan är den första racebilen, blev från början byggd för att gå "iskul på hjul"
eller uthållighet som ni kallar det söderut :D blev senare ombyggd till folkrace.
Tappad på bud sommaren -09 till nån från umeå tro ja de va

så här ser den ut i vintern-08 med fina fräscha michelin skor
är förövrigt obesegrad i Racing-special med en här bilen 3 segrar på 3 starter ;D

den andra kärran blev en....

opel omega 3000 som jag köpte privat i vilhelmina,den körde jag med en vinter på isbana.
kul bil med styrservo och lamelldiff plus att man kände sig som Luke Skywalker med den digitala instrumenteringen 8)
såldes senare tillbaks till samma kille jag köpte den av

den tredje

opel ascona a med b20 kom också från vilhelmina. den följde med i samma veva som jag gjorde lite andra bilaffärer.
jag körde en tävling med den såldes sedan privat till salemark som i sin tur tappade den på anbud till tobbe hos http://www.home.no/jumboracing
som körde nån tävling med den innan han skrotade ner den.
om jag minns rätt så sa tobbe att den var ca12cm smalare mellan rambenen fram mot original när
han mätte innan den blev skrot ;D


volvo 245a som byggdes av mig själv vintern 05/06
trivseltrimmad b23a som räckte till några b/c-finaler innan jag blev av med den på anbud till Ulf Granath (umeå)
som i sin tur körde några tävlingar innan Salemark köpte den och vann med den i robertsfors-07 står troligtvis kvar i nån gömma hos salemark


142a som "panikköptes" privat av klubbkompis när jag blev av med 245an
fin motor(b20)dock i dåligt skick samt att resten bara va skrot
en riktigt svårkörd bil som jag aldrig kom överens med
används numer som isbil av en 13 åring som vill lära sig i vilken ordning pedalerna sitter innan han startar karriären :D
är numera skrotad!


Golf II gti som jag köpte på anbud i vilhelmina mikaeliracet-07 av markus vesterlund? (v-mina)
tappade den helgen efter i skellefteå till Kent Wenngren (vännäs)
blåste troligtvis toppackningen i c-finalen
(visade sig vara ett vevlagerhaveri)


volvo 242 byggd av mig vintern 07/08 (bilden från premiärturen på isbana)
fick ta emot b20in från den svårkörda 142an
kommer att användas nån gång i sommar....

jisses det blev ju mycket det där, jag får nog inte handla så mycket om man ska hålla den här tråden överskådlig ;D

to be continued......

63
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: februari 04, 2008, 15:57:39 PM »
om man gör ett sånt här ingrepp på en 240, känns det nån skillnad på bilen eller är det bara en såndär grej man gör för att det ska bli lite rejs över det hela?
jag fattar ju att man får en mer central tyngdpunk osv.
hamnar inte växelspaken långt bak? för jag antar att ni bara kortar kardanen
eller är det kanske bara är jag som sitter väldigt nära ratten(man har väl för korta ben ;))

Sidor: 1 ... 3 4 [5]