Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - tjipp

Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18
61
Säljes / SV: Sparco fia klassad overall x2
« skrivet: februari 12, 2012, 20:38:55 PM »
Uppar denna då det är hög tid att köpa ny overall alla ni som har 1-lagers och tänkt köra nått i år!  :read:

62
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: januari 22, 2012, 12:57:45 PM »
170 kanske  ::)

63
Säljes / Stötdämpare/fjäderben och fjädrar i nyskick till 9-3 / 900
« skrivet: januari 18, 2012, 20:19:32 PM »
Stötdämpare/fjäderben och fjädrar i nyskick från enl 9-3 turbo
Perfa om man vill ha hållning på sin folkrejsare, endast gått ca 1500mil gata!
Som nytt!
Pris Bud!
Men en tusing får man ju börja med å buda på!

64
Köpes / SV: köpes rambo 205/60/15
« skrivet: januari 16, 2012, 21:26:40 PM »
ma motorsport har nya!
http://shop.mamotorsport.se/

65
Köpes / SV: framdörrar till en volvo 242
« skrivet: januari 15, 2012, 00:10:20 AM »
Hej du..
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_delar_garagerens_38119872.htm?ca=15&w=2
Där har du 2 fräscha dörrar.. inte riktigt folkracepris men dem är i gbg iallefall går kanske å pruta!?  ::)

66
Volvo / SV: Trimma en B230 E
« skrivet: januari 14, 2012, 10:07:24 AM »
Skall man börja någonstans..

Lämnar man bort toppen till någon som verkligen kan porta.
Planar den 2-2,5mm
Köper en ny kam med tillbehör. Tex är fs296 (månen7a) mkt poppulär men finns andra snällare som har ett bättre register!
Dunkar på detta på motorn med ny toppackning ny insugspackning gärna nya oringar till spridarna då dem ofta drar tjuvluft.
Och en ny KAMREM såklart!
Justerar in kamen ORDENTLIGT både ventilspelet och förställningen är extremt viktigt om det skall bli nått "ryt" i motorn.
Ställbart kamdrev är att föredra då är det enkelt att justera lite i taget och mäta/justera/provköra mellan varven.

Viktigt med en sån kan som tex månen7an är att avgaserna får ett friare flöde, ett extraktorrör ihop med ett 2,5" avgassystem gör skillnad!

Efter man gjort detta ovan och man inte skulle vara nöjd med effekten så kan man laborera och justera lite bränsletryck osv men det är en senare fråga.
Org sprut utan att man pillat på det räcker långt!
Pillar man på det utan att man vet var man gör har det istället motsatt effekt!

OBS! bränslepumpen måste vara frisk, mkt vanligt att dem är slitna eller av fel sort så k-jet systemet inte får tillräckligt högt matar tryck fram till bränslehuvudet. då orkar tex inte bilen varva ur. och montera alltid ett filter även före pumpen för att motverka haveri.
Även tankens placering skall vara så den sitter högre än pumpen!

67
Bygga / SV: Bränslepump???
« skrivet: januari 07, 2012, 10:34:19 AM »
jag kan hålla med om att biltemas är hyfsat kass..
Köp en 10 plåtdunk vanlig eller en liten jeep dunk.
Löda eller svetsa dit anslutningar och montera tanken hyffsat högt så det blir skälvfall/tryck
Och se till att ha filter mellan pumpen och tanken.
Bränslepumpen bör också sitta lägre än tanken för att det skall vara "safe"
så kommer det inte vara några probs med att svänga!  :goodluck:

68
Volvo / SV: Vikt i Volvo 740.
« skrivet: januari 04, 2012, 10:21:00 AM »
och jag har min vikt så nära "ryggstödet" på baksätet som det går..

69
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: januari 04, 2012, 10:19:45 AM »
fast det är ju helt meningslöst med en trimkam om du inte ställer in den... :doh:

Har du inte råd med ett ställbart drev får du rycka ur låspinnen i kamen och justera in så allt står rätt.
Sen borrar du ett nytt hål genom kamdrevet och in i kamaxeln och slår i låspinnen!  :goodluck:

70
Volvo / SV: Trimma en B230 E
« skrivet: januari 03, 2012, 21:07:59 PM »
 haha bästa komentaren på länge!  :-*

71
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: januari 03, 2012, 21:07:19 PM »
Grattis.. nu är det bara att finjustera kam, tändning, luft och bränsle tills det går perfekt då!  :P

72
Volvo / SV: Vikt i Volvo 740.
« skrivet: januari 03, 2012, 21:04:11 PM »
hel orginal bakvagn? sänkt?
Jag kör med ca 80kg i en sänkt och något nervinklad axel på en 740 insprutare det räcker gott..
Prövat mer men då blir slägg effekten för stor i kurvorna!

73
Köpes / SV: 2 lagers overall +skor
« skrivet: januari 01, 2012, 00:40:48 AM »
är en sparco "silver" nypris ca 8500:- använd endast några få gånger i racing..
Får jag 2000:- får jag väl va nöjd, kan maila bilder om det är intressant?
Dessvärre finns overallen strax utanför Göteborg!
Mvh. Och Gott nytt år!

74
Volvo / SV: topp b23e
« skrivet: december 31, 2011, 09:45:25 AM »
ja en H-kam är ju den bästa standard junket, går rätt hyffsat, men sälj den å köp nån omslipad tex månen7a eller 8a
finns även en motsvarande 7an på folkraceshoppen fs296
du kan säkert få en tusing för h-kamen utan problem kanske tillåmed 1500?

75
Köpes / SV: 2 lagers overall +skor
« skrivet: december 29, 2011, 10:21:03 AM »
vart finns du? har en sparco fiaklassad overall tillsalu!

Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 18