Den mildaste/billigaste B-Motor kammen som ligger på FR shop; MÅSTE man byta ventiler eller annat godis i toppen för att det sak över huvudtaget fungera? Går original sönder/slitna?Du behöver inte byta ventiler för att få det att hålla och fungera.
Nån som har bild/tips/illustration på ett fäste, som man bygger själv, till 2 st enkelförgasare? Alltså, 2 förgasare som suttit på enförg.motor. Dom är ju större, så det ska vara "problem" att få dit dom har jag hört. Så om nån har bild eller kan förklara så blir jag skitglad Jag gissar att det är SU-förgasare du ska montera. På en bil jag haft har de svetsat dit två större aluminiumklumpar på insuget med rätt hålbild/storlek och sedan planfräst det. Bifogar bild på motorn.
http://i24.photobucket.com/albums/c46/holmsjon/DSC00008.jpgExtractor gren till en B-Motor. Existerar det ens? Och vart hittar man det, förutom skroten ( har letat och hittar inget)? Finns det nån som tillverkar till ett humant pris?Jag har då ännu inte hittat något som passar folkraceplånboken.
Mina planer är: Planad topp, kam, svets diff, extractor + 2'5 hela vägen från gren, dubbel enkelförgasare, simondämp och polera insugskanalerna. Jag skulle inte polera insugskanalerna om jag vore du.. finns olika skolor om detta men vissa påstår att det kan bildas "pölar" i insuget om det är för blankt. Med en något ruggad yta "rivs" bränslet mot insugsväggen och pulveriseras vilket ger bättre fyllning. Men som sagt det finns olika skolor. Så här gjorde jag på en bil.
http://i24.photobucket.com/albums/c46/holmsjon/DSC00096.jpg