Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - tjipp

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18
76
Efterlysningar / SV: Ford anglia
« skrivet: december 29, 2011, 10:13:04 AM »
Fräsig!

77
Övrigt / SV: däck
« skrivet: december 26, 2011, 15:46:26 PM »
det funkar oftast bra med regumerade vinterdäck, kör nästan altid sådana som styrdäck eller släpdäck.
Brukar gå att hitta ännu billigare om man kontaktar nån fabrik som regumerar så kan man få köpa deras 2sorteringsdäck..
Funkar även på driven, men är aningens sämre i starten och på asvalt men ett mkt prisvärt alternativ!

78
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 23, 2011, 15:25:25 PM »
kollar kaminställningen gör du enklast genom att mäta på tryckarna under kamaxeln..
Vrid runt motorn till 0an på både block å topp
TDC! (övre dödpunkt) skruva ur ett tändstift och kolla noga att kolven är högst upp så det inte är nått fibbel med markeringarna.
Sen mäter du på tryckarna hur dem står, har du ställt kamaxeln rätt så skall insugsventilen vara 2.5-2.7mm (öppen) lägre än avgaslyftaren på ett ungefär, sen skall man ju räkna med ventilspelet å dyligt men där ska den vara lite grovt, mkt smidigt att justera  om man har ett ställbart drev lite fram å tillbaka sen när man fått det att lira ordentligt då känner man vart den går bäst.

Kolla det är säkert så att kamen står fel ihop med en tändning som inte är helt korekt heller!

79
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 22, 2011, 19:59:23 PM »
Mätte du upp tändningen? vad har du den på för grader på starten?

och du har ställt kammen rätt?
hur mycket mer öppen insugsventil än avgas har du när motorn är på noll alltså TDC!
Och vad har du för ventilspel?

Viktiga grejer, utan järnkoll på detta kommer man ingenstans!

80
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 17, 2011, 12:29:15 PM »
jo, det är bara å köra på starten så ser du ju om du har tändning ungefär på rätt ställe!

81
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 16, 2011, 10:52:43 AM »
du måste ju ha en stroboskåp lampa för att kunna ställa tändningen, det går sådär att gissa sig fram.. finns billiga på tex biltema!

82
Volvo / SV: B23A går som en kratta. bytt kam och planat topp
« skrivet: december 15, 2011, 22:03:57 PM »
hur många grader har du tändningen på tomgång då?

83
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: december 10, 2011, 11:28:18 AM »
Tryck bara på BILAGOR OCH ANDRA TILLVAL precis under till vänster om rutan du skriver i!

84
Säljes / SV: volvo 16v
« skrivet: december 07, 2011, 23:03:01 PM »
och efter som ma inte vet vart du bor leverear du den till gbg?

85
Säljes / SV: 4:10 axel säljes
« skrivet: december 07, 2011, 23:01:27 PM »
och till vilken volvo är axeln då?  :-*

86
Bygga / SV: koppla el
« skrivet: december 07, 2011, 22:05:11 PM »
Ungefär såhär blir bra utan reläer å "trams"
http://www.laget.se/public_club/images/_users/document/%5B2787%5D19334.pdf

87
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: december 06, 2011, 22:02:05 PM »
ny merca i garaget igen.. denna gången en 300 24v CE  >:D

88
Bygga / SV: koppla el
« skrivet: december 06, 2011, 22:00:00 PM »
Ja flytta bara generatorns "laddkabel" från +polen till huvudbrytarens avstängda sida så kan den bara ladda när huvudbrytaren är påslagen!

89
Saab / SV: Drivaxlar, knutar 99/900/9000!?
« skrivet: december 06, 2011, 21:57:50 PM »
okej.. det sitter 9000 spindlar å ben.. men 900drans nyare drivaxel passar inte rätt i 9000spindeln,
utan man måste byta yttre knuten mot 9000?

90
Saab / SV: Drivaxlar, knutar 99/900/9000!?
« skrivet: december 06, 2011, 18:28:21 PM »
jopp mickra ja..
Är det höger å vänster 900 axlar? (olika längd)?

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 18