Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - bstrand

Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7
76
Saab / SV: Inställningar på z-21??
« skrivet: april 03, 2008, 08:07:58 AM »
Vad menas med inställningsvärde i detta fall? Är det antal grader som kammen skall stå, jämfört med originalinställning?

77
Bygga / Biltema plasttank
« skrivet: april 02, 2008, 16:04:57 PM »
Ni som använder Biltemas plasttank när ni bygger, hur gör ni med avluftningen och returledning? Har läst/hört/sett tidigare att denna tanken är smidig att använda.

78
Bygga / SV: Rutplast
« skrivet: april 02, 2008, 16:01:39 PM »
Var faktiskt förbi K-rauta också och hittade bara 1,5 mm bitar som knappt räcker till två sidorutor för typ 199:-. Det kanske är billigt...jag vet inte... Eller så är jag bara snål, haha.

79
Bygga / Rutplast
« skrivet: april 01, 2008, 20:31:50 PM »
Var handlar ni rutplast? Har varit runt på några byggvaruhus men de har ju bara mindre bitar 1,5 mm till orimligt dyra priser. Jag har ju sett lite varstans i depåer och så att folk har rullar med vad jag antar är 1 mm plast. Var får man tag på det? Några tips?

80
Bygga / SV: Svetsinköp
« skrivet: april 01, 2008, 17:45:12 PM »
Jag tackar för alla synpunkter...inte lätt detta =)

81
Bygga / SV: Svetsinköp
« skrivet: mars 30, 2008, 20:03:14 PM »
Den var ju faktiskt "billig", med hänsyn till prestandan.

Och den funkar bra att svetsa burbåge med? Är det plats för gasflaska längst bak?

82
Bygga / Svetsinköp
« skrivet: mars 30, 2008, 18:09:38 PM »
Ska till att bygga min första bil och har även numera tillgång till ett garage med 3-fas. Tänkte då passa på att införskaffa en svets som klarar av att svetsa båge lite bättre än den 230V flusstrådssvets som jag har haft hittills.

Ni som svetsat bågar förut, vad rekommenderas för minsta Amperestyrka?

Jula har en ESAB som heter C170 och alltså är på max 170A för 7999:-. Räcker en sådan?

De har nåt annat märke också, Telwin, som finns i en 180A-variant som kostar 6595:-

Eller är det bättre att satsa på en begagnad, mer robust variant?

Tips och råd emottages tacksamt  ???

83
Regler / SV: Blankett för avregistrering
« skrivet: mars 30, 2008, 17:28:47 PM »
Ahhh...där kunde man hitta det jag sökte.

Jag var bara inne på: http://www.sbf.se/info/blanketter

Märkligt att denna inte finns med där.

84
Regler / SV: Blankett för avregistrering
« skrivet: mars 25, 2008, 19:55:03 PM »
Kontaktade dem och fick följande svar:

Skriv på baksidan av det gula regbeviset att du vill avregistrera. Kryssa i "Skrotning utan intyg" och skriv i rutan "Övrig anmälan" att det har blivit en folkracebil. SKicka in lappen tillsammans med regplåtarna till adressen som står på framsidan (Örebro nånting tror jag det är)
Klart!

85
Volvo / SV: Dellorto
« skrivet: mars 25, 2008, 10:18:03 AM »
De flesta "storfräsare" kör ju nästan alltid med dubbla stora förgasare så jag tror nog de är bättre än mekaniskt sprut. Om spruten hade varit lika bra hade nog fler använt dem eftersom det är mycket billigare med ett sådant än t.ex två Weber 45.

T.ex.

http://www.blocket.se/vi/15516806.htm?ca=14_s

86
Saab / Fila upp kamdrev
« skrivet: mars 24, 2008, 21:48:53 PM »
Nån som vet hur man ska fila upp kamdrevet på en Saab H-motor när man byter från originalkam till en Månen 122? Alltså, ska man fila åt bägge håll, så man kan vrida åt bägge, eller bara åt ena och hur mycket behövs?

Eller är det så enkelt att standardinställningen funkar bäst även efter kambyte?

87
Volvo / SV: Dellorto
« skrivet: mars 24, 2008, 18:04:53 PM »
Ja, absolut.

88
Saab / SV: Ventiljusteringsbrickor till saab!!!!
« skrivet: mars 24, 2008, 17:45:40 PM »
Reijo gör ju, och kan med all säkerhet skicka eftersom det är så små grejer. Sen kanske han vill ha bra betalt, men hittar du inga andra kan det vara ett alternativ.

89
Volvo / SV: stromberg
« skrivet: mars 24, 2008, 17:36:44 PM »
Är den seriöst och ordentligt portad så skulle motorn må bättre av ett par Weber/Dellorto 40 eller 45, men det är ju andra pengar såklart...

Du borde kontakta den andra killen här på forumet som hade ett par Dellorto 40, ni kunde göra ett byte!  :D

90
Volvo / SV: Dellorto
« skrivet: mars 24, 2008, 17:35:10 PM »
Att BARA smacka på ett par stora förgasare istället för den enkla originalförgasaren gör kanske ett fåtal hästar, men det är inte värt det om du inte samtidigt portar toppen (eller byter till en 405/531-topp) och byter kam. Det är garanterat mer prisvärt att sätta dit ett extraktorrör och grovt avgassystem, en annan kam och sen ett par dubbla små förgasare (SU eller Stromberg). Dubbla SU sägs ju hänga med uppåt 170 hk och så mycket, eller mer, lär du inte komma upp i utan att modda toppen.


Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7