Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Michael

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: Kopplingsstrul
« skrivet: augusti 10, 2014, 16:18:23 PM »
Troligen har kopplingen klibbat fast.
Lägg den i väväxel och prova starta motorn ibland släpper dom. Funkar inte detta såga upp ett hål i springkåpan på lådan sa att du kan lirka lite på lamellen med ett lämpligt verktyg samtidigt som en andra Persson trampar på kopplingen.

2
Övrigt / Licens
« skrivet: juni 29, 2014, 20:11:56 PM »
Är det ngn som vet när nästa gång det finns möjlighet att ta licens i Skåne?

3
Regler / SV: Vagnbok
« skrivet: maj 08, 2014, 21:23:19 PM »
Tackar!

4
Regler / Vagnbok
« skrivet: maj 07, 2014, 21:21:16 PM »
Vart kan man hitta en lista på godkända besiktningsmän som kan förnya och skriva en ny bok?

5
Köpes / Extraktorgrenrör
« skrivet: februari 05, 2014, 21:24:10 PM »
Söker ett extraktorgrenrör till en 900 16V 2,1L -90

6
Saab / SV: 2,3L Vevaxel
« skrivet: december 21, 2013, 20:14:00 PM »
Är det någon som har kortat insuget på en 16V, om det är värt besväret eller man skall bibehålla det original?

7
Köpes / SV: Saab/Ford 1700 V4:a
« skrivet: december 16, 2013, 20:33:24 PM »
Hej
Jag tror att min far har motorn stående sedan vi körde V4 98-99 tror jag det var ;). Jag har för mig att den är portad, planad och annan kam har även för mig att det sitter dubbel solex på den. Det finns nog massvis med delar drivaxlar och en rally låda om inte han har städat ut garaget vilket vore ett mirakel  8). Detta är kanske av intresse?

MVH
Michael

8
Köpes / Kamaxlar till 900 16V
« skrivet: november 27, 2013, 19:59:51 PM »
Jag söker kamaxlar till en 900og 2,1l motor. Alternativt en komplett topp där den både är portad och har andra kammar.
Även ett extraktor till den.

9
Saab / SV: 2,3L Vevaxel
« skrivet: november 25, 2013, 20:45:07 PM »
Med andra ord skall man bygga på 2,1l blocket få portat toppen byta kammarna så har man en potent motor och skippa 2,3l veven?
Vem säljer eller har kammar till vettiga pengar? Och vem portat en 16v topp till rimliga pengar? (Bor i Skåne)
Jag har sett att det är många som sätter i K-jetronik istället för original sprut, vilket är bäst? Fördelen med originalet är ju att man kan chippa den.
Tacksam för goda råd.  :)

10
Saab / 2,3L Vevaxel
« skrivet: oktober 23, 2013, 21:33:45 PM »
Hej


Nu tänkte jag en gång för alla att reda ut vad man skall ha för vev för att öka volymen utan att behöva borra.
Jag funderar på att bygga en motor till en 99. Jag har sökt runt på forumet men blir inte klok på vad man skall använda för 2,3l vev för att öka volymen? Kort eller lång motor och vilka årsmodeller/bilar finner jag denna motorn?
Kan man bygga på en B-motor  eller skall det vara en H-motorn som gäller med 2,3L vev?
Jag har även en 2,1l motor liggande som man kan använda till projektet men ger detta större volym? 

Sidor: [1]