1
Volvo / SV: Effekt med enkelports förgasare/su på b21-b23?
« skrivet: februari 26, 2014, 21:53:51 PM »
Har redan elfläkt,
Samt byggt 2,5" från byxröret/y.
Öppnare luft tillförsel.
Jo visst skulle det bli bättre med b23, större förgasare mm.
Men tanken med min fråga är vart original förgasare bottnar,
Alltså trimma med så små ingrepp så mjöligt ca 115-120hk.
Lutar nu åt en V-kam hade en på hyllan.
Blir det sämre med en 405 topp?
(Har en liggandes, lätt portad, planad 3 mm)
Men då har jag passerat gränsen för snik trim.
Finns det nå å hämta med tändningen på original motor?, komp 8,5
Ska koppla in bb-lambdan å kolla justeringen..
Samt byggt 2,5" från byxröret/y.
Öppnare luft tillförsel.
Jo visst skulle det bli bättre med b23, större förgasare mm.
Men tanken med min fråga är vart original förgasare bottnar,
Alltså trimma med så små ingrepp så mjöligt ca 115-120hk.
Lutar nu åt en V-kam hade en på hyllan.
Blir det sämre med en 405 topp?
(Har en liggandes, lätt portad, planad 3 mm)
Men då har jag passerat gränsen för snik trim.
Finns det nå å hämta med tändningen på original motor?, komp 8,5
Ska koppla in bb-lambdan å kolla justeringen..