Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - MrSimson

Sidor: [1] 2 3 ... 12
1
Volvo / SV: svårväxlad m46 låda
« skrivet: oktober 08, 2010, 15:23:06 PM »
jodå det funkar, om man har motorn avstängd o lyckas få i växel (oftast är det lättast med motorn avstängd) o sen kopplar o startar motorn så går det hur bra som helst att släppa upp kopplingen o åka frammåt. Ska man däremot lägga i en växel när motorn är i gång så skrapar det redigt.

2
Volvo / SV: svårväxlad m46 låda
« skrivet: oktober 07, 2010, 22:22:23 PM »
ja ok. tror att lagret var ok iaf. Kan man spänna vajern för hårt? tänkte om det kan bli så att man trycker på tryckplattan så mycket så att det blir tvärtomverkan. dvs att man inte kopplar utan att lamellen går imot svänghjulet igen. har nämligen tappat bort den där brickan som sitter som låsning på vajern, ersatte den med an vanlig bricka som jag gjorde ett jack i. tänkte om det blir fel åt det hållet? Tror inte att det ska vara ihoprostat, såg nog bra ut vad jag kan minnas iaf.

3
Volvo / SV: svårväxlad m46 låda
« skrivet: oktober 07, 2010, 14:28:37 PM »
har inte bilen här men får kolla närmare på det i helgen. tänkte bara om det fanns några tips på vad som kan hända i samband med ett motorbyte. Finns det något man kan justera för att få växlarna att gå i? typ som på saab där man kan justera spakstället?

4
Volvo / SV: svårväxlad m46 låda
« skrivet: oktober 07, 2010, 12:45:02 PM »
den har varit igång. Har inte kollat så mycket på det, men det skulle kunna vara så att det går lite lättare nu. Dock så går det absolut inte att få i växlarna när motorn är igång o man kopplar. Hade inga som helst problem med det på förra motorn som satt i.

5
Volvo / svårväxlad m46 låda
« skrivet: oktober 06, 2010, 21:12:50 PM »
Hej!

Bytte nyligen motor i en 240, nu har jag stora svårigheter att få i växlarna. Vad kan hända? Kan man kröka nån växelförare eller liknande? Tycker det ser ut som att det inte borde gå. Men nåt har ju uppenbarligen hänt. Frågan är bara vad...? Det går ibland att få i växlarna om jag rullar bilen lite framåt eller bakåt, men oftast går det inte att få i samtliga växlar då heller. Kopplingen är jag lite osäker på hur funktionen är på den. kan vara så att den är för mycket eller för lite spänd. Detta borde väl dock inte påverka när motorn är avstängd?

Tacksam för svar.

//Simon

6
Köpes / Delar till k-jet
« skrivet: september 28, 2010, 19:57:31 PM »
Hej!

Söker lite delar till bränslefördelaren på k-jettronicsprutet på en b23e. Delen jag behöver heter vad jag har förstått systemtrycksventil och sitter alltså på bränslefördelaren. Utifrån så ser det ut som en bult med en insex skruv i. Inuti där så sitter det två fjädrar och en nål. Det är där inne man justerar trycket med chimsbrickor. Hoppas någon har något ligger och skräpar, det verkar vara det sista som jävlas med min motor...

Tacksam för svar.

MVH Simon [email protected] 073-8447686

7
Bilder och filmer / SV: en omkörning
« skrivet: september 12, 2010, 20:49:12 PM »
oo fy fan va fränt!!!  :oSkapligt förvånad han som blev "överkörd" måste ha blivit!  :laugh:

8
Bygga / SV: tips om hur man bygger plz
« skrivet: september 11, 2010, 23:32:04 PM »
Jag tror att det blir svårt att besvara dig när ingen vet vad det är du vill veta. Lite mer specifika frågor så går det lättare att svara. Jag vet ju till exempel inte om du vill veta hur man svetsar, hur en grind ser ut eller var man ska sätta tanken? Du förstår säkert hur rörigt det blir. Finns också rätt så mycket trådar att läsa här redan, det kan man lära sig mycket genom!  ;) Lycka till!


9
Volvo / SV: bensin tryck
« skrivet: september 11, 2010, 23:05:26 PM »
Kan man montera en sån här pump först kanske?
Då kanske man kan ha den andra pumpen i motorutrymmet? Vill gärna inte ha pumpen under bilen och det är ju enda alternativet om jag endast ska ha en pump och det måste vara fall mot den.

10
Volvo / SV: bensin tryck
« skrivet: september 11, 2010, 22:24:28 PM »
Har en fråga på samma ämne. Jag har bara den pumpen som sitter under bilen original. Är den tryckande eller sugande? funderar på var jag ska sätta den? I motorutrymmet eller bagaget? Det kanske behövs en extrapump?

Tacksam för snabba svar.

MVH Simon

11
Volvo / SV: Brickor ventiljustering
« skrivet: juli 12, 2010, 19:24:06 PM »
Jag kan tipsa om chassit.se, köpte där ifrån själv för ett tag sen. Kanonbra. Inte dyrare än på något annat ställe. Dock är det ju inga billiga grejer. har dock inte provat i nån motor än men det ser bra ut, är snyggt förpackat och uppmärkt i en plastlåda.

12
Volvo / SV: Porta topp
« skrivet: juni 08, 2010, 20:42:31 PM »
men om du ska sitta och fila med en fil till miljonvarvaren i alu så se till att doppa den i t-röd för annars fasnar det en jävla massa material på den :P
Jo det knepet har jag använt mig av  ;) men tack ändå. Är mer utformningen av förbränningsrummen som är problemet här... Du kanske kan hjälpa mig där med? ???

13
Volvo / SV: Porta topp
« skrivet: maj 31, 2010, 22:16:52 PM »
Ingen som kan hjälpa mig? ??? Snälla  :-\

14
Volvo / SV: Råd vid justering av dubbla Pierburg/stromberg 175 på B23?
« skrivet: maj 10, 2010, 20:37:40 PM »
nej den sitter nog där den ska tror jag...

15
Volvo / SV: Råd vid justering av dubbla Pierburg/stromberg 175 på B23?
« skrivet: maj 10, 2010, 20:14:52 PM »
Kolla så att inte nålen har släppt från kolven. Det har hänt mig en gång...
du menar att den har ramlat bort helt eller? det har den inte gjort.

Sidor: [1] 2 3 ... 12