Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - SebastianBerglund

Sidor: [1] 2 3
1
Volvo / SV: Diffar på en Volvo 440
« skrivet: juli 18, 2009, 12:13:10 PM »
Diffen är busenkel.. Kapa hål i lådan bara, syns väldigt tydligt vart det ska vara. Själv rev jag ner hela framvagnseländet och bytte koppling i samma veva, perfekt läge att ta loss lådan å svetsa skiten :)

Odiffat går att åka, Ja. Det kräver lite mer teknik bara! starter är inget problem, man får hålla igen så man inte spinner bort sig bara.

Elsystemet är busenkelt, klipp bort allt vad lysen, fläktar och annan skit heter, hittar du någon kabel du är osäker på så klipp - provstarta. Svårare än så är det inte!  :D

2
Saab / SV: Spridare till K-Jettronic
« skrivet: februari 11, 2009, 17:50:40 PM »
hurvida styrtrycket är högt eller lågt är väl ganska beroende på vad man har för systemtryck?

3
Saab / SV: Fräsa ur förbränningsrummen
« skrivet: februari 11, 2009, 17:45:45 PM »
Jag skulle vilja hänvisa till www.rejsa.nu/forum , det finns det mesta vad det gäller beräkningar och teorier.. om inte så får man fråga efter det! ;)

4
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 11, 2009, 17:43:38 PM »
Citera
saab h motor är mycke enklare
men är ju samma grunder där. ska skriva en utförlig beskrivning här om det är fler som behöver hjälp.

Jag vill minnas att det dessutom finns 2 olika sortes spännare till h-motorn.. det är ju värt att nämna i beskrivningen.  ::)

5
Regler / SV: Ratt?
« skrivet: februari 11, 2009, 17:35:51 PM »
Tycker man att en diffad framkraffsare utan servo är tungstyrt på banan så är det mer fel än bara ratten  ;D

6
Övrigt / SV: katalysator
« skrivet: januari 30, 2009, 20:12:56 PM »
Väldigt varierande, jag har personligen fått som sämst 300:- för en katalysator, 700:- när det va riktigt bra skrotpriser.
I dagens läge är man väl glad om dom betalar nå't..

7
Bygga / SV: minsta bakhjulsdrvna med B23
« skrivet: januari 21, 2009, 19:25:57 PM »
Starlet är nog som sagt bland de minsta man kan trycka ner det i.. en Nästan lika liten bil som jag hade viljat se med en elak 23a i vore annars en Volvo 66 kombi..  ;D

8
Övrigt / SV: vad har ni för svets när ni bygger era bilar
« skrivet: januari 19, 2009, 21:57:36 PM »
Kör också med airliquide, riktigt vilken gasblandning minns jag inte. Men det är en stortub och kostar drygt de nämnda 650kr att fylla också.

Dock kör jag med något underdimensionerad svets, men det kompenseras delvis av flera års svetserfarenhet.

Stefan V, hur är inställningsmöjligheter osv på din svets? På jobbet använder vi övervägande mest Migatronics svetsar, just den jag använder dagligen en 325amp och är väldigt nöjd med hur den fungerar..

9
Övrigt / SV: Tips på verksta och garage musik
« skrivet: januari 19, 2009, 21:48:15 PM »
vad det gäller radiokanaler så är P3 det enda funktionella valet..  All reklamradio kan skrotas, samma 5 låtar som spelas om och om igen PLUS samma reklam drygt 100 miljoner gånger om dagen, det är helt värdelöst.
Om helgerna brukar det iofs inte va nå vidare på p3 heller, men överlag så håller dom en "bättre" standard vad det gäller både musik och disskusioner.

Inte bara massa mainstream-pop och sån skit, utan väldigt mycket Blandad musik!

10
Säljes / SV: peugeot motor 1,9 gti -92
« skrivet: januari 19, 2009, 21:34:52 PM »
Finns tryckarna kvar, eller är det just det du var ute efter själv?  ;D

11
Saab / SV: 2,3 liters vev i 99
« skrivet: januari 09, 2009, 23:58:10 PM »
2,3 är som det nämnts tidigare en vev med mer slag, dock std borr.  ::)

12
Bygga / SV: kablar 740
« skrivet: januari 09, 2009, 23:57:00 PM »
Citera
så gjorde jag med min audi kunde rycka alla kablar i säkringsboxen utan att den stoppade men när jag sen stoppade den med nyckeln gick den inte att starta igen

När jag klippte i 480'n så satt jag och klippte varje kabel jag var osäker på en och en och startade mellan varje kabel jag klippte.. har man redan rensat bort allt vad lyse och annat onödigt kraffs så går även de rätt snabbt  ::)

13
Bygga / SV: saab 99 med 9000 motor
« skrivet: januari 09, 2009, 23:54:33 PM »
ja, eftersom att 9000 paketet i stort sett är bolt on i alla småbilar med fjäderben så.. Bara upp med fjäderbenen och fast med subframe, färdigt.  ::)

Mycket onödig tid att förstöra en 99 på de viset.  ;D

14
Saab / SV: 2,3 liters vev i 99
« skrivet: januari 08, 2009, 22:32:56 PM »
vad jag hört så är de lite jävligt att få tag i kolvar till den kombinationen, 94mm ska finnas i lite större utbud  ::)

15
Saab / SV: H-motor toppar
« skrivet: januari 08, 2009, 22:29:21 PM »
ja, jag gör det ju inte  ::) men jag vet somliga andra som inte klarar av det där med att sätta sig ner i en kvart och klippa ur ett elsystem, och jag vägrar låta personen i fråga sätta dit ett mekaniskt sprut..  Då blir de 8v av de, det kunde han klara av iaf  ;D

Sidor: [1] 2 3