Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - marcussilfors

Sidor: [1] 2 3 4
1
Regler / SV: Bur fråga! Snesträvan vid förarplatsen!
« skrivet: februari 06, 2010, 22:02:17 PM »
jag brukar montera mina ganske högt i bakkant för att få mer skydd vid en smäll ca 45cm upp och lågt fram för att komma ur bilen ca 10cm

2
Saab / SV: Tips för ett bättre vrid i en 2,1 liters motor 16V
« skrivet: februari 06, 2010, 21:59:25 PM »
*du kan få tag i 2,3vev då får du 2,4l
*chip, störra spridare ( alternativet finns också med mekaniskt sprut från gammla saab 99an som räcker till 2,5l eller förgasare)
*bygga/köpa extraktor och bygga annat avgas
*andra kammar eller om du ställer om dom några grader
*porta toppen
*större gasspjäll

Helt enkelt få motorn att andas in och ut bra och sen kanske öka volymen till 2,4L så har du en bra motor ;)

3
Saab / SV: spridarinstick mek-sprut 16V
« skrivet: januari 17, 2010, 19:57:28 PM »
jag har kört med samma som orginalsprutets spridare och det funkade för mej ;) men nu blire mc grejer ;)

4
Saab / SV: turbo kam i sug h motor?
« skrivet: januari 10, 2010, 12:20:46 PM »
det jag har hört är att det ska bli sämmre...... men är inte säker. vet i alle fall folk som stoppar i sugkammar i turbomotorer

5
Saab / SV: lura 9000 sprut?
« skrivet: januari 10, 2010, 12:18:38 PM »
Du kan ju prova att montera Turbo spridare på den och se vad du får för effekt. Vi har gjort det med Volvo b230 med F sprutet fick ett co värde på 9,5% med lamdan i röret, men bilen gick riktigt bra.
Efter det så provade vi att höja bränsle trycket å köra med original spridare med lös lamda på innerskärmen justerade trycket så vi fick co värde 4,5% på 4500varv men fick ketchup effekt på motorn.

Den gick absolut bäst med Turbospridare org bränsletryck och lamdan kvar i röret, Volvon´s box klarade inte att kompensera ner öppet tiderna på Turbospridarna så därför fick motorn mer sås.

Men det kanske inte funkar på Saaben.

Vad har du för Co värde med det som är gjort på bilen nu?
jag har testat att byta spridare till turbons på en 2,0 jag hade som även var chipad...... låt riktigt morsk på tomgång men fick för mycke vid gaspådrag..... kan ju även vart att inte spridarna gick ihop me chipet ?

6
Saab / SV: Insprut H- motor
« skrivet: januari 10, 2010, 12:15:59 PM »
Är det nödvändigt att öka trycket om man köpt trimkam? eller äre bara användbart vid portning?
en trimmkam me högre lyft agerar ju på samma sätt som en portning (släpper in mer luft) sen om du ska få ut effekten ur kammen måste du nästan porta ( sen finns det ju kammar som lyftet inte är större på utan bara ändrar vinklar) ger du motorn mer luft så måste du ge den mer bränsle annars finns risk för brända kolvar.....

7
Saab / SV: Ford V6 kolvar i en B-motor
« skrivet: januari 07, 2010, 16:23:16 PM »
mot kedje ändan av motorn ;)

8
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: december 30, 2009, 20:51:08 PM »
trodde du hade 2,3an ;)

Nej 2,2 är bättre  ;)
de får du allt ta å förklara varför;)

9
Bygga / SV: Väghållning SAAB 99
« skrivet: december 30, 2009, 20:49:55 PM »
finns några fjädrar från bak på en merca som passar och e mycke grövre;) minns dock inte vilken

10
Bygga / SV: saab turbo väghållning
« skrivet: december 30, 2009, 20:46:08 PM »
jag har fått de berättat att de ska vara lite styvare kaross på dom ;)

11
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: december 22, 2009, 15:14:10 PM »
trodde du hade 2,3an ;)

12
Bygga / SV: schimsa övrebärarm fram
« skrivet: november 20, 2009, 21:10:22 PM »
olika från person till person  men dom ja känner kör med en m10 mutter i mellen

13
Övrigt / SV: hur får man bort varv stoppet på en peugeot 205 gti???
« skrivet: november 15, 2009, 13:12:58 PM »
det e insprut på den
ja de vet jag men de e dom alternativen, för varvstoppet sitter i det elektroniska sprutet. så chipa det sprutet du har eller modifiera dit mekaniskt sprut eller förgasare

14
Övrigt / SV: hur får man bort varv stoppet på en peugeot 205 gti???
« skrivet: november 14, 2009, 15:49:48 PM »
chip, mekaniskt sprut eller förgasare

15
Saab / SV: lura 9000 sprut?
« skrivet: oktober 29, 2009, 23:09:18 PM »
det brukar ju hjälpa saker på traven i alla fall ;D slipa upp spåret i kammen lite bara sen lägger du lite ventilslippasta mellen drev och kamm innan du drar till så rör de sej inte i första taget! mvh Marcus

Sidor: [1] 2 3 4