Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - TG-Racing

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: april 09, 2011, 21:38:14 PM »
Man kan fräsa bort "pottkanten" där det inte finns några styrstift och gängor till tryckplattan. men OBS! se till att få balans i grejerna då också! Sen kan man ju också alltid svarva av material på baksidan av svenghjulet.  :)

2
Volvo / SV: Vx3???
« skrivet: april 09, 2011, 21:30:22 PM »
VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)

3
Volvo / SV: Lock över tank och batteri?
« skrivet: juli 06, 2010, 17:44:54 PM »
Okej jag har en 4 mm tjock aluminiumplåt hemma så de får väll bli och bocka ihop den till en låda på nå vänster :P Men hur pass tät måste den vara? räcker de att bara skruva fast den i golvet eller ska man silicona runt den också eller nå??

Tack för svarena föresten :)

4
Volvo / Lock över tank och batteri?
« skrivet: juli 05, 2010, 18:15:25 PM »
Någon som har nått bra tips om vad man kan använda som "Lock" över tank och batteriet på en 245:a?
Nån som har några bilder på hur de är gjort?  :)

5
Volvo / SV: Tyngd i en 240
« skrivet: juli 05, 2010, 17:47:24 PM »
På min bil jag håller på att bygga nu har jag kapade fjädrar runt om, Biltemas blåa gasdämpare bak, kortade övre länkarmar till bakaxeln, sedan Dubbla stötdämpare fram, (Biltemas Blåa Gasdämpare + volvo R sport bakdämpare till en 140 mycket hård och fin :P), Förlängda bärarmar fram, borttagna krängeshämmare runtom samt 52 kg över bakaxeln. Har inte provkört på "riktigt" än men jag tror nog de är bra.
 

6
Volvo / SV: m47 växellåda
« skrivet: juli 01, 2010, 20:23:20 PM »
Förlänger du växelspaken under kulan så får du tätare lägen. Sen kan man väll ta bort synkringarna för att få snabbare växlingar då man inte behöver koppla? Men man måste "slå" i växlarna och det blir ganska svårkört. Och de är väll så en dogbox fungerar oxå bara osynkat fast ofta rakskurna drev oxå eller har jag fattat fel???  ;D

7
Volvo / SV: bensin tryck
« skrivet: mars 27, 2010, 18:51:02 PM »
3,3 Bar ska det ligga på original med det mekaniska sprutet (k-jetronic) :)

8
Volvo / SV: Passande kam?
« skrivet: februari 23, 2010, 18:10:59 PM »
Okej Tackar så mycket för svaren:)

Då tycker jag FS296 låter interesantast. Så de blir nog att införskaffa sig en sådan men respektive tillbehör + lite annat smått och gott :P Undrar oxå om B20 ventilfjädrarna passar i B230 fjädrar och kan då användas som dubbla? Och hur mycket som då behövs göras med tanke på att ventiltalrikarna inte blir o passa om det nu skulle gå.

   

9
Volvo / SV: Passande kam?
« skrivet: februari 22, 2010, 18:28:26 PM »
Okej tackar :) Jag har tänkt lite på

FS300:
Duration:   300°
Lyft:   11,93mm

Men då krävs det ju "ventilförhöjare" och undrar då oxå om det funkar bra att köra med detta? blir det inte lätt ventilsläpp om man fortfarande kör med original fjädrar? med tanke på den extra vikten som blir? undrar oxå om detta är ett bra val av kam eller finns de nå bättre altenativ?

kom gjärna med fler altenativ och spekulationer! :) 
 

10
Volvo / Passande kam?
« skrivet: februari 20, 2010, 12:57:42 PM »
Tänkte höra om någon har ett bra altenativ på trimkam då jag bygger ny motor :). De är en B230E alltså med Mek. sprutet (påställt då) 530 topp planad ca 1-1,2 mm med nyfrästa ventilsäten, nyslipade ventiler och lite putsade inlopp och avgas kanaler (inte direkt portad bara putsat bort och jämnat till graderna och ojämnheterna ifrån fabrik). Så vilken kam passar bäst till detta för att få ut så mycket kräm som möjligt  :)

Tackar för svar.



 

Sidor: [1]