1
Volvo / SV: Byte av förgasare b230K PROBLEM!
« skrivet: maj 01, 2015, 09:41:56 AM »
Det går jättebra!
Kör själv med gula boxen.
det som begränsar varvtalet ilh2.2 är bränslemappen som bara räcker till 6250rpm, tändningen hänger med i teorin till c:a 8000rpm
Det finns fel och brister i tändningen som gör att den aldrig kan bli exakt, men duger bra till folkrace.
Avsaknaden av tändförställning och hänsyn till belastning kan ge problem med spikningar över 7000rpm (i praktiken)
kort och gott ser det ut såhär.
Kör själv med gula boxen.
det som begränsar varvtalet ilh2.2 är bränslemappen som bara räcker till 6250rpm, tändningen hänger med i teorin till c:a 8000rpm
Det finns fel och brister i tändningen som gör att den aldrig kan bli exakt, men duger bra till folkrace.
Avsaknaden av tändförställning och hänsyn till belastning kan ge problem med spikningar över 7000rpm (i praktiken)
kort och gott ser det ut såhär.