Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - OscarC

Sidor: [1]
1
Volvo / SV: Räcker original 530 till?
« skrivet: januari 09, 2014, 21:51:25 PM »
Jag har en fräsch 531 topp ligger men problemet är bara att det inte finns några spridarhål. Annars hade jag tagit den :-\
Jag har varit inne på dummietråden och kollat en hel del och jag beundrar verkligen det snygga arbetet! :dyrka: Det blir riktigt snyggt och jag vill så gärna också kunna göra sådana portningar men är rädd att jag kommer bli allt för ivrig och gröta på ordentligt i en kanal och för lite i en annan!
Men vad brukar du ha för verktyg när du gör finjobbet i slutet på varje portning?

Jag kommer troligtvis köpa en bakaxelkrök + lite böjar från feltema och försöka lappa ihop något ormbo förbi tanken och bakåt :)

Tack för svaren! Du verkar kunna en heldel du sleepy_ :yourock:

2
Volvo / SV: Räcker original 530 till?
« skrivet: januari 09, 2014, 15:25:07 PM »
Allt i blocket så som lager och tätningar har gått ca 2k mil sen renoveringen, Sen kommer jag köra med en fs122 då jag har den ligger på hyllan! Avgas kommer förmodligen bli att bygga 2,5 hela vägen med en ljuddämpare på slutet.

Påtal om avgassystem, ni som kör med 2,5. hur har ni byggt över bakaxeln? skulle gärna vilja se bilder på det ;D

Sen insug är det original som gäller! Har läst massa om sänka trycket på k-jet men verkar knöligt så skiter i det! Kommer troligtvis att köra på v-power då det kändes som att bilen vart lite piggare sist jag körde med det ^-^

3
Volvo / Räcker original 530 till?
« skrivet: januari 09, 2014, 02:36:45 AM »
hej hej!

Planen var att jag skulle porta en 530 topp till min super-dunder snabba b23e motor, men jag känner att jag inte vill börja porta då jag aldrig i mitt liv har portat förrut och har en nervös hand som skakar lite! Visst det är bara en 530 tycker vissa men jag vill inte sitta och nöta topp på topp på topp. Så portning tänker jag låta proffsen sköta ;)

Så då undrar jag om en 530 som "bara" är planad 2,5mm eller mer >:D räcker för sommarens bravader? :)

Mvh Oscar C

4
Volvo / SV: Vilken kamaxel är bäst? FS122 eller FS296?
« skrivet: oktober 03, 2013, 18:49:42 PM »
Okej tack för svaret :)
Då blir det att köra på fs122 och hoppas allt lirar som det ska. Tänkte på också om man måste ställa kammen på en viss grad för att få ut mer? Vill få ut max av kammen så att säga  ^-^

Förlåt om jag frågar massor men vill ju veta lite mer innan om man ska beställa mera grejer :)

5
Volvo / SV: Vilken kamaxel är bäst? FS122 eller FS296?
« skrivet: oktober 02, 2013, 22:23:24 PM »
Allt i botten är renoverat med nya lager, polerad vev, nya kolvringar, honade cylindrar mm.
Jag hade 405 toppen innan den sprack :'(
Just nu kör jag med en 530 som ska portas och planas 2,5mm i vinter. Jag har en FS122 ligger men tänkte kolla vad andra tycker om Månen7 karaktären i b23e. Alla tjatar ju så mycket om den att den är så jätte bra i dessa motorer!

Jag vill att det ska vara lite lagom med drag på låga varv för sedan komma att explodera vid 4-5k varv! >:D

6
Volvo / Vilken kamaxel är bäst? FS122 eller FS296?
« skrivet: september 30, 2013, 16:37:46 PM »
Jaa som rubriken lyder så undrar jag då vilken av kamaxlarna fs122 och fs296 som bassar bäst till en b23e?
// OscarC

Sidor: [1]