Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - folkracefabriken

Sidor: [1] 2 3 ... 6
1
Saab / SV: Håltagning/diffa lådan Sabb 900ng med bild
« skrivet: december 09, 2012, 00:37:04 AM »
ska man bara åka nån enstaka tävling med bilen så kan man göra hål i lådan. men dom rasar på tok för lätt när man gör så då diffen är så trång att all värme från svetsning gör att de bryter diffen snett och de rasar rätt fort. jag klyver lådan, är skit smidigt. då kan man lägga diffen lös och kommer åt riktigt på alla kanter. och vid håltagning har jag märkt att lådan verkligen blir full i spån m.m nr man gör hål.

2
Saab / SV: Om byte av fördelare till ställbart tändläge
« skrivet: mars 18, 2010, 21:41:02 PM »
får säga samma som volyota, men ta ej en fördelare från en 900s. då du får en fast tändning då. alltså att om du ställer den på 30grader vid 5000rpm har du även de vid tomgång. utan ta en från en tidig 16v turbo eller äldre 9000. då får du en vanlig tändning som ändrar sig beroende på varvtal

3
Efterlysningar / SV: 240 Per Niklas Lööv NGK Masters 2009
« skrivet: februari 08, 2010, 17:49:36 PM »
ge mig en par dagar så ska jag kunna ge dig lite info om bilen. :)

4
Bygga / SV: 16-tumsfälgar
« skrivet: februari 08, 2010, 17:46:36 PM »
vad gäller de för bil, det finns ju plåtisar som är 16" till de flesta bilmärken, sj skulle jag inte orka lägga ner jobbe/tiden på att svetsa fälgar för att åka 16" när de finns att få tag på, sen blir en svetsad fälg så mycke tyngre än en original 16" har upplevt att bilen blir trög om man jämför dom tyngre svetsade mot original. men kan ju bero på att jag har slöa bilar :)

5
Saab / SV: Tips för ett bättre vrid i en 2,1 liters motor 16V
« skrivet: februari 08, 2010, 17:42:34 PM »
sätt i ett chip i den det funkar toppen, och om du vill veta mer om saabs 16v motorer och så är du välkommen skriva på min mail [email protected]

tror jag har den mesta info om saab 900 2.0 och 2.1 16v du behöver. saab underbaraste motorer :)

sudden, hör av dig angående startproble så ska vi kunna lösa dom :)

6
Regler / SV: Poäng beräkning. Särskiljning?
« skrivet: januari 11, 2010, 11:20:31 AM »
fan va ni krånglar. det är enkelt som tusan.
fredrik är först in, janne erik och per måste lotta om saken. så vad krånglar ni om, det där med att svart är värre än ej start m.m gäller inte i kvalhetaten, det är i finalernas placering man räknar så. här har alla 7p och fredrik har sina i omgång 2, alltså går han först, då de 3 andra har sina 7p i samma omgång får dom lotta om vem av dom som ska åka final.

7
Saab / SV: Insprut H- motor
« skrivet: januari 07, 2010, 12:38:56 PM »
det gör man genom att ställa på bränsletrycksregulatorn, den som sitter på termostathuset på saaben, men man ska inte röra den utan att ha en mätare så man ser vilket tryck man hamnar på, sen ställer man ju lite på co skruven i bränslehuvudet.

8
Bygga / SV: Hjälp med bur bygge!
« skrivet: december 10, 2009, 10:01:17 AM »
dennis har nummer 0707990428

annars om du har närmare till mig så säljer jag med dennis bågar.

frank säljer även han dennis burar

9
Bygga / SV: Motoralternativ till "hybrid" ?
« skrivet: november 26, 2009, 11:18:51 AM »
du minns fel om det är isak reinklou du menar. han vann c finalen och kom upp i b finalen, längre räckte de inte.
men 2 år före han hade micran med gsi spis åkte han en 16v gsi kadett och åkte a final i höljes

10
Bygga / SV: drivaxlar
« skrivet: november 13, 2009, 14:03:59 PM »
har byggt några micror med 900 axlar. och motorns placering och vinklar på axlar ger sig nästan själv. men man eftersträvar att få så raka axlar som möjligt då yttre knutarna tar mycke stryk om det är vinkel på dom.

11
Volvo / SV: B230F - råd & tips kring sugtrim
« skrivet: oktober 28, 2009, 13:26:39 PM »
hör av dig på min mail, ska jag svara mer på dina frågor  ;)

12
Volvo / SV: B230F - råd & tips kring sugtrim
« skrivet: oktober 28, 2009, 12:17:00 PM »
nej det är verkligen inga voc chip.
ja det är månen 7. funkar bäst i volvo enligt mig.

13
Volvo / SV: B230F - råd & tips kring sugtrim
« skrivet: oktober 28, 2009, 09:20:45 AM »
jag vet att f sprutet, med chippad tändning och bränslebox på en 2,3 underdel kan ge över 200hk.

finns bevis på det.
en här i värmland har en demobil så folk kan pröva och se de själv, en 940-91a gått 25tusen mil
toppen är gjord i cnc maskin, 7an kam, extraktorör och 2 1/4" avgas.
motorn i övrigt med luftfilter, spridare och svänghjul är std.
motorn ger 200hk mellan 6100-6700rpm varvstopp på 7150rpm


14
Saab / SV: Saab 16v grenrör
« skrivet: oktober 22, 2009, 09:58:48 AM »
kyrk kommer börja sälja extraktor till 16v efter nyår. de kommer från timos motor

15
Saab / SV: vilka Stakar till 2.5L
« skrivet: september 16, 2009, 09:19:03 AM »
minns ja inte fel finns en tråd om de här redan.

Sidor: [1] 2 3 ... 6