Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - jeespeerak

Sidor: [1]
1
Saab / SV: Inställning Månen 108
« skrivet: mars 05, 2012, 21:07:05 PM »
Ska jag pröva, tack för hjälpen :)

2
Saab / SV: Chip
« skrivet: februari 08, 2012, 09:27:03 AM »
Tobias Evstrand löder själv, han säger att dom ger ca 7 hästar. Utan varvstopp & ökat bränsletryck.

3
Saab / SV: Inställning Månen 108
« skrivet: februari 08, 2012, 09:25:04 AM »
Tjaa Jonte!

Jag har alltid ställt insugsventil 2,6-2,8 ner tryckt på 4ans cylinder.
0 på svänghjulet.
37grader på tädningen vid 3000 varv :)

Men de är ju vad jag kör :)

Lånar tråden & frågar hur ni ställer 122 kammen då :)
Hur ventilerna står på noll, kör ni 2,3,4 grader på svänghjulet? osv osv

4
Saab / SV: Problem saab 16v
« skrivet: oktober 02, 2011, 20:44:35 PM »
Lånar tråden lite? Tänkte kolla om någon har eller vet vart man kan hitta ett elschema över saab 16v både 2.0 & 2.1 motorerna tänkte börja lära mig lite hur det fungerar så man har allt i huvvet tills den dagen kommer när man ska använda dom. Tack på förhand.

5
Saab / SV: Pluggad topp
« skrivet: oktober 02, 2011, 20:33:21 PM »
För oss lite klantigare som råkar borra fel för M10 så går det lika bra att gänga M12 också.

6
Saab / SV: 2.1L saab med 8v topp+förgasare (möjligt?)
« skrivet: december 08, 2010, 18:36:44 PM »
Okej låter fint Morsole, ska pröva detta så fort jag har tid.
Angående 93mm toppackning, är de kolvarna som är större och inte slaglängden då?

7
Saab / 2.1L saab med 8v topp+förgasare (möjligt?)
« skrivet: december 08, 2010, 17:27:50 PM »
Som topic lyder!

Är det någon som har prövat sig på detta, alltså, tagit motorn ifrån en 2.1L sedan satt på en 8v topp och förgasare / mekaniskt sprut?
Funkar de, passar toppen rakt på blocket utan för stora modifieringar? Hur är det med kedjan, man måste byta kedjedrevet som sitter på vevaxeln, passar 8v drevet rakt på vevaxeln på 2.1L motorn.
Alternativ om inte detta funkar, kan man flytta över vevaxel+stakar&kolvar till den vanliga 2.0L motorn då?

Tyckte själv de va ett kul litet projekt.

MvH Jesper Argus

8
Saab / SV: Blurrar på 4000 varv (förgasare)
« skrivet: augusti 22, 2010, 20:27:15 PM »
Nu har vi troligen hittat felet, efter 100 timmars genomgång av allt.

Det är GANSKA säkert den ena förgasaren det är för mycket skit så den får ingen soppa alls. De gör ingen skillnad om man håller för en förgasaren heller.
Så blir att plocka isär den och öppna den och blåsa ur all skit ;)

9
Saab / SV: Blurrar på 4000 varv (förgasare)
« skrivet: augusti 21, 2010, 09:02:59 AM »
innan vi bara skruvade på nålen va dom typ bruna, sen skruvade vi ner nålen till max, då fick den en jävlar massa soppa.

Bränsletrycket, hur menar du?
just nu sitter den mekaniska pumpen på där framme, och en elektrisk där bak men de blev inte nån skillnad.
Hur mycket munstyckena är nerslagna har jag inte ens kollat, det kollar man under trotteln och membranet va? Hur mycket ska den vara nerslagen?
Sen har jag hört att de finns 2 olika förgasare, 1 som man slår ner, och 1 man skruvar under eller nått?
Tändningen är ställd på 36grader på 2500varv

10
Saab / Blurrar på 4000 varv (förgasare)
« skrivet: augusti 19, 2010, 21:51:10 PM »
Som sagt, har en saab 900, H-motor okänd topp, dubbla små förgasare.
Den varvar precis som den ska när man står stilla, men när man startar och åker iväg så drar den till 4000varv, sen börja den blurra.
Bytt allt inom tändningsväg, ställt in tädningen och ställt in förgasarna på många olika sett.
Alltså, den blurrar bara när den får belastning.

Förmycket/förlite soppa?

Någon som har en idé om detta?

SNABBA SVAR, SKA HA BILEN PÅ LÖRDAG ÄR TANKEN!

Sidor: [1]