Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volvomeken

Sidor: [1] 2
1
Volvo / SV: val av trattar till dubbla 45:or ?
« skrivet: oktober 01, 2013, 19:22:34 PM »
okej tack för svar.
Volvo B20, dubbla 45, misab insug, lite små portad och planad topp, org ventiler och f-rum...

Tyvärr ha jag inga trattar just nu, ska jag välja 55mm eller 70mm till en början?
Från http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/trattar/fullradietrattar-plat/med-fot-2/index.html

2
Volvo / val av trattar till dubbla 45:or ?
« skrivet: september 30, 2013, 21:24:38 PM »
jag skulle behöva tips på val av trattar till mina dubblka solex 45or. Om man ska ha bra acc, vad för trattar och spelar dom stor roll då?

hoppas på hjälp å tack på förhand!

3
Volvo / SV: slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 23, 2013, 21:16:24 PM »
Okej jag är med på helt hur du menar, det blir att testa de till helgen. :) återkommer vid fler frågetäcken :P

4
Volvo / SV: slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 23, 2013, 18:45:27 PM »
Okej tack för idén, de ska jag prova. (ha ändå fyra lika nålar så två spara jag orörda.)
Men jag är inte helt med på hur du menar jag ska göra med bilen?
Men iaf så ska jag filma och se va motorn går tungt/snålt då och där slipa jag.
När jag slip så sätter jag allt i en borrmaskin och håller typ fint sandpapper i handen och slipa någon sec på de stället på varje nål? :)

5
Volvo / SV: slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 23, 2013, 06:53:04 AM »
Okej. Jo de finns säkert, ha bara lite små bråttom men som du säger är de nog svårt att få de lika bra till båda.

6
Volvo / SV: slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 22, 2013, 10:13:14 AM »
Hehe ja klart glömde skriva de nu såg jag också.

Jag vill få mer soppa på låga och mellan registret och lite bara på toppen.

7
Volvo / slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 21, 2013, 20:53:59 PM »
Tjena jag skulle behöva lite hjälp å tips för tänkte slipa mina nålar på mina dubbla su.
Vad och hur slipa jag nålarna?
Vad ska jag ha för slip papper? Använder jag en borrmaskin?

8
okej jag tackar verkligen för den infon och hjälpen :)

9
okej de verka vara mycket bra saker att lära sig men då min engelska är väldigt dålig så kan jag tyvärr inte förstå att.

10
okej vid typ 800varv då hela tiden ska den ställas, vakum bort kopplat?

tomgången ändras ju efter vad jag ställer tändningen så då skyterar jag den så den alltid bli 800 innan jag ställer på nytt?

men om jag ställer vid helt ut slagna vikter istället, vad skulle vara rimligt att utgå i från då?

11
okej de ska jag testa. ca grader på tändningen ska jag utgå i från, va är rimlig tändning?
det sitter bara en D kam i, sen lite portad och planad topp och extraktor. solex 45or :)

12
okej.
min motor sitter ju inte i en bruks bil så då kan egentligen skita i att koppla vakuumet? eftersom jag bara är ute efter effekten?

13
Volvomeken så länge du koplar in vakumet någonstans mellan förgasarens spjäll och insugsventilen så den känner av undertrycket i insuget när man inte gasar för fullt så fungerar det :)
okej tackar så mycket. :)

14
ja vaccumet ha ju en funktion så jag vill ha de in kopplat.
men jag tänkta koppla de som de skrivits som innan i tråden, funkar de till 100% ?

De flesta folkracebilar verkar ha fördelarvakuumet bortkopplat. De flesta folkracebilar verkar vara svårstartade och gå pissigt på tomgång. Ett samband kanske?  ???

Känns som att många kopplar bort eller sätter funktioner ur spel utan att riktigt förstå varför dom finns eller vad som skulle bli bättre av att ta bort dom.  :doh:

15
okej tack, gör jag ett uttag till fördelaren. :)

Sidor: [1] 2