Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - volvomeken

Sidor: [1]
1
Volvo / val av trattar till dubbla 45:or ?
« skrivet: september 30, 2013, 21:24:38 PM »
jag skulle behöva tips på val av trattar till mina dubblka solex 45or. Om man ska ha bra acc, vad för trattar och spelar dom stor roll då?

hoppas på hjälp å tack på förhand!

2
Volvo / slipa nålar på dubbla su hif6or
« skrivet: september 21, 2013, 20:53:59 PM »
Tjena jag skulle behöva lite hjälp å tips för tänkte slipa mina nålar på mina dubbla su.
Vad och hur slipa jag nålarna?
Vad ska jag ha för slip papper? Använder jag en borrmaskin?

3
Jag undra vart och hur jag gör med vaccumet från fördelaren nu när jag satt på dubbla solex?
hitta inget vaccum uttag så undra hur jag ilska med de?

4
Volvo / vevhusventilation b20, små trimmad motor.
« skrivet: mars 06, 2013, 10:55:39 AM »
Jag skulle behöva lite hjälp med hur jag ska göra med vevhusventilation. Jag ha satt dubbla su med alu insug på motorn och de ha bara ett uttag på insugen och de ska då gå till bromsservon!? Sen ha jag vevhusventilation på sidan av blocket som går till luft burken!

Innan jag byte topp och förgasare, insug så hade jag två uttag på insuget som gick tillbromsservon och ett till oljelocket.

Nu undra jag hur jag ska göra för jag ska köra med trattar så jag kan inte ha någon slang från vevhusventilation på sidan av blocket, hur ska jag göra med det? Sätta ett vevhusluftfilder på den?

Hur ska jag göra med oljelocket slang, kan jag byta oljelock till ett sådant som visas på tillagd bild?
De oljelocket ger väl att de ventilera för jag kan blåsa igenom locket. (skitiga på bild, tvättade nu)

Vad händer och hur går motorn när jag gör så med vevhusventilation?

På motorn är de dubbla SU hif, portad och planad topp och K-kam

Gärna så mycket hjälp de bara går.
MVH

5
Volvo / B20 ventiler vid in slipning av beg ventiler ?
« skrivet: februari 14, 2013, 18:13:39 PM »
Håller på att "skruva" med en b20 och ha gula ventil fjädrar som ligger och tänkte sätta dem på toppen.

Då undra jag om jag kan passa på att slipa in ventilerna (dom va lite otäta) när jag ändå byter fjädrar?


6
Volvo / 16v topp/insug på & med B21/23E motor
« skrivet: januari 08, 2013, 19:27:04 PM »
Jag ska börja med min nästa IS/Vinter bil (seriöst bygge) och ha funderat på om man skulle kunna köra 16v med mekaninsk insprut, och ha lite funderinga som jag gärna skulle vilja ha svar på och de skulle fungera? jag ha både 16v insug, topp osv osv och även B21E och B23 med komplett meksystem osv...
Men som sagt så är de med sjävla insug och hela meksprutsystemet som jag skulle vilja ha hjälp och tips med?!

Då undra jag om de först av allt går och om de någon som ha testat?

Ska jag använda mig av 16v insuget och hur ska jag lösa det med att fästa så spridaren sitter där och "fungera" de spridare som de ska när de sitter på insuget? (finns bild)

Hur ska jag göra med själva spjälet?

Vad för tändning skulle bli lättast att ha?

Sidor: [1]