Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Codriver

Sidor: 1 ... 4 5 [6]
76
Köpes / SV: BMW-ventiler
« skrivet: april 16, 2009, 07:18:45 AM »
Jag har pillat en del med BMW och de topparna är en meter långa (nästan) och känsliga för att gå varma. Dessutom slits kamaxlarna ofta i dessa motorer med et rätt elakt ventilknatter som följd. Så det borde finnas många toppar som ligger. Vanligt med turbobyggen i och för sig och de brukar ju äta toppar och ventiler eftersom folk inte kan ge fan i att skruva upp turbotrycket när de fått allt att fungera.

Kolla på blocket.se eller kanske autopower.se och deras annonser.

Denna motor fanns i BMW 325i från 1987 till 1990 i E30-karossen.

Samt i BMW 525i från 1988 till 1990.

77
Övriga / SV: Opel Kadett City
« skrivet: april 16, 2009, 07:08:01 AM »
Finns någon som gått här med, men bakaxeln rasade ett par gångner. Är den dimensionerad för 1.3liter och får styggtrimmad Volvo som vrider på kardanröret så pallade det inte. Tror det slutade med Volvoaxel.

78
Regler / Däck som personlig utrustning
« skrivet: oktober 06, 2008, 18:05:42 PM »
Jag vill höra vad ni tycker om regeln som säger att vinterdäcken inte får vara personlig utrustning. Här hos oss dog nästan vintertävlingarna ut om jag förstått det hela rätt. Jag var aktiv för tio år sedan senast och då var det tillåtet för arrangören att avgöra om däcken var personlig utrustning.

Visst är det lika för alla men det är ju skittråkigt om en regel gör att folk inte vill köra.

Hur är det ute i landet körs det mycket vintertävlingar?  ???

79
Volvo / SV: B23 eller B230?
« skrivet: juli 29, 2008, 08:27:57 AM »
Om du kollar här: http://powerx3m.se/filez/motor.html#b230a så får du svar på en hel del.

Svaret är inte så enkelt som att den ena är bättre än den andra. Och just B230:an finns i massor av versioner.

80
Saab / Byta 2,0 mot 2,3 i SAAB 9000
« skrivet: juli 26, 2008, 15:34:23 PM »
Någon som vet om det går hyggligt smidigt att byta ut en 2,0 i en saab 9000cse mot en 2,3?
Skiljer det mycket mellan olika årsmodeller? Givare och grejjer så man måste ha med en massa mer än själva motorn vid bytet?

Är helt novis på saab så det vore bra att veta. Har ett projekt på gång i så fall.

Sidor: 1 ... 4 5 [6]