Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Smuggler

Sidor: 1 2 3 [4]
46
Volvo / SV: Trim B20 (AQ130)
« skrivet: augusti 20, 2014, 19:54:53 PM »
Tack för mycket samt bra info :)
Håller med om att man ska renovera underdelen om man iaf ska göra en sån här operation. En sak som jag funderar över är hur mycket gods det finns kvar om man borrar blocket till 2,1L? marinblocken kan ha rostat en hel del då det varit kylt med sjövatten. Och samma sak med portning av toppen måste finnas tillräckligt med gods kvar där åxå.
Ang förgasare så är solex 44:orna stående idag, det var därför som jag undrade om idf förgasare.
Insugen samt förgasare ser ut så här:


Du har helt rätt att jag inte vill varva så mycket, tyvärr så kommer marschfarten ca 22-25kn ligga någonstans vid 4000 varv :(
Avgaslimpan kommer jag behålla, ska jag ha extraktorrör så måsta dom vara vattenkylda och det är svårt att få tag på, och ska man tillverka nya så går hela budgeten till dom.

Nä... P-kammen kan man inte beskylla för att vara vass, vet inte vad jag fick det ifrån. Ska kolla upp nh191, vet att Timo kör 717 kam i sina marin b20 motorer och plockar ut 140hk med optimerad topp lite höjt komp och dubbla solex 44:or.

47
Volvo / SV: Trim B20 (AQ130)
« skrivet: augusti 17, 2014, 22:46:51 PM »
Tack för tipset.
Ska kolla upp det vet ifs att dom fixat topparna till några båtmotorer tidigare.

48
Volvo / SV: Trim B20 (AQ130)
« skrivet: augusti 17, 2014, 13:37:43 PM »
Turbokonvertering är uteslutet det blir förmycket värmeproblem i en båt.
180hk skulle vara sweet :) men 150hk skulle vara helt ok det åxå.
Motorn är i bra skick idag, P-kamen som sitter i är väl hyffsat agressiv?
Ang förgasare så byter många som har dubbla solex till en Weber 36/36:a vet inte om det är någon trim förgasare direkt. Dubbla FAJS 45 DCOE kan det vara något? Eller vilka förgasare IDF? skulle passa på dom befintliga insugen?
Det som jag tänkt mig är nya förgasare vet inte vilka, plana samt porta toppen större ventiler samt brytarlös tandning.
Ja det är vattenkylt grenrör på denna typ av motorer sk avgaslimpa.

49
Volvo / Trim B20 (AQ130)
« skrivet: augusti 16, 2014, 22:00:35 PM »
Har en båt med B20 (AQ130) som jag skulle vilja ha lite mer mos i utan att tumma på driftsäkerhet och körbarhet allt för mycket. Ställer därför frågan här då jag vet att det finns mycket kompetens om B20 här.
Som sagt så är det en B20 med P-kam, marintopp och dubbla solex 44:or PAI. Orginaleffekten var 130hk back in the days.
Kom med föslag! budget ca 20k

Sidor: 1 2 3 [4]