Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - loop

Sidor: 1 ... 5 6 [7]
91
Volvo / SV: volvo b14
« skrivet: januari 02, 2010, 23:50:58 PM »
Helt ok motor. Men förmodligen dyrt trim då det är en renaultmotor som väldigt få trimmar i Sverige.

92
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 15, 2009, 09:22:07 AM »
LH-jet är ju rätt mycket sladdar och skit ja, då styr man ju tändning och hela skiten och det är digitalt så man bör ha chips. Men L-jetronic så styr man ju bara bränslet och kan använda vanlig fördelare mm. http://en.wikipedia.org/wiki/Jetronic

Men vad finns det mer för system då? Motronic?

93
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 14, 2009, 12:08:51 PM »
Precis och en ställbar btr är ju inte så dyra. Finns ju på vissa bilar standard, eller iallafall så går de att bygga om till det på Ford DOHC.
Men jag undrar fortfarande vad folk kör med? Alla kan ju inte ha K-jetronic med SAAB turbo bränslehuvud(har hört att det räcker längst, utan att man behöver gnista det).

94
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 14, 2009, 00:57:00 AM »
Vad använder folk för insprut då?

L-jetronic mm går väl att styra acceptabelt med bränsletrycket, det var det jag tänkte på. Att ge sig in i boxarna och börja kladda är avancerat.

95
Volvo / SV: Insprutning
« skrivet: juli 13, 2009, 20:53:56 PM »
Men de äldre analoga L-jetronic(LE,LU osv) borde ju vara simpla, de har ju inga chip.

96
Volvo / Insprutning
« skrivet: juli 13, 2009, 18:28:19 PM »
Vilket är bäst och hur modifierar man det?
Jag är väldigt skeptisk till K-jetronik och tycker att L-jetronic,LE-jetronic, LU-jetronic(tydligen ungefär samma sak) verkar vara enklast. LH-jetronic verkar lite krångligare. Om det finns fler så känner jag inte till dem.

97
Övriga / SV: Ford 2.0 sohc "pinto"
« skrivet: februari 03, 2009, 03:04:18 AM »
Har bara kommit så långt att jag tänkt pröva att köra, men Ford ligger mig varmt om hjärtat. Men det skulle nog vara i en framhjulsdriven Escort eller Fiesta isåfall

98
Övriga / Ford 2.0 sohc "pinto"
« skrivet: februari 01, 2009, 20:57:12 PM »
Finns det nån som kör folkrace med Ford och har några knep?

99
Säljes / Kaross Ford Fiesta 88
« skrivet: januari 07, 2009, 21:37:37 PM »
Kaross tror den är rätt rostfri 200kr finns utanför Ullared

100
Övrigt / SV: vad ska en ny börjare köpa för bil?
« skrivet: december 13, 2008, 00:46:33 AM »
Jaha. Hur gör man då? Ser bilen köra och lägger ett bud eller vad? Om det är som du säger att folk skiter i regelboken, så skiter nog jag i den här sporten.

101
Övrigt / SV: vad ska en ny börjare köpa för bil?
« skrivet: december 10, 2008, 05:46:53 AM »
jag skulle aldrig öpna huven om nån komm frågade, om jag inte ville bli av med bilen...


Hm, jag beslöt mig för att kolla reglerna.

"Anbudsgivare äger rätt att undersöka fordonets skick, även under huv, från och med att bilen blivit utslagen eller från det att den avverkat sitt sista heat till dess att anbudstiden gått ut. Föraren eller av denne utsedd person är skyldig att öppna och visa bilen. Även vagnboken ska uppvisas."

http://web.sbf.se/regler/up/11/FR_TL_2008_1.pdf

Bra, då ska det nog bli nåt besök på nån bana i vår.

102
Övrigt / SV: vad ska en ny börjare köpa för bil?
« skrivet: december 08, 2008, 20:15:13 PM »
Hur gör man när man ska köpa bil då? Får man öppna huven och titta på motor mm? Vad är det som gäller vid köp?

103
Bygga / SV: volvo 340
« skrivet: november 24, 2008, 18:03:04 PM »
Jag skulle ju rekommender att du låter växellådan sitta kvar där bak. Passar en B23 mot kopplingskåpan? Om inte skaffa en kopplingskåpa från en 360.

340 var ju en relativt framgångsrik rallycrossbil en gång i tiden.
http://www.300power.com/evenemang/2004/mantorp_vrom/PICT1187.jpg

Viktfördelning bli ju bra med växellådan där bak. Kan du få motorn lite mer bakåt så tror jag det kan bli en grym bil

Sidor: 1 ... 5 6 [7]