Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Folkraceshop

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 50
46
Volvo / SV: Trim till 740 glt -90 lh2.4
« skrivet: maj 13, 2014, 14:27:38 PM »
Om du tänkt besiktiga bilen så fungerar det inte med någon omslipad kam. Du får gå på V, K eller H...

47
Volvo / SV: trim volvo 740 88a
« skrivet: maj 12, 2014, 13:08:19 PM »
Begränsningen ligger nog i insuget...

48
Volvo / SV: trim volvo 740 88a
« skrivet: maj 12, 2014, 08:56:05 AM »
Har du kvar LH 2.2 sprutet?

49
Regler / SV: Vagnbok
« skrivet: maj 07, 2014, 21:44:47 PM »

50
Bygga / SV: Billigaste?
« skrivet: maj 07, 2014, 07:41:38 AM »
Räkna med minst c:a 10.000:- för ett släp. Hyra släp gjorde jag när jag började min karriär, kostar runt 500-700 för ett dygn, funkar innan man vet om man ska hålla på med folkrace eller inte.... Tror inte på att bygga själv, blir nog dyrare än att köpa ett begagnat...

51
Volvo / SV: ventilfjädrar
« skrivet: april 30, 2014, 09:18:41 AM »
jo men det är de jag menar  :banghead: skall varvas ganska så hårt utan risk ventilsläpp så därför behöver jag de.
Vad är det för maskin du ska varva så mycket med? Vilken setup?

52
Volvo / SV: ventilfjädrar
« skrivet: april 28, 2014, 20:37:18 PM »
vet du stefan vad dubbelfjädrarna har för max tryck?
Har tyvärr ingen mer data än det står står här:
Yttre fjäder:
Vid 33kg tryck är fjäderhöjden 40.6mm
Vid 64.5kg tryck är fjäderhöjden 30.6mm
Max ihoptryckt fjäderhöjd är 22.8mm.
4.0mm tråddiameter.
Totallängd 51.24mm.
Ytterdiameter 31.3mm.
Innerdiameter 23.3mm.
Vikt 43.4g

Inre fjäder:
Vid 17.4kg tryck är fjäderhöjden 40.6mm
Vid 33.7kg tryck är fjäderhöjden 30.6mm
Max ihoptryckt fjäderhöjd är 22.4mm.
2.9mm tråddiameter.
Totallängd 51.27mm.
Ytterdiameter 22.3mm.
Innerdiameter 16.5mm.
Vikt 22.5g

53
Volvo / SV: ventilfjädrar
« skrivet: april 28, 2014, 08:18:16 AM »
Varför ska du ha ännu hårdare fjäder? Dubbla fjädrar är oftast inte hårdare utan med dubbla fjädrar så ta man bort risken för att fjädern kommer i självsvängning.

54
Volvo / SV: Inställning Timo trimkam 13.10?
« skrivet: april 23, 2014, 14:27:44 PM »
88a har LH 2.2. Svårt att chippa, samt att chippet gör inga 20-30 hk, kanske 5hk. En LH motor ger en risig botten med vass kam...

55
Volvo / SV: Volvo B20, flottörinstälning fajs (weber) 45:or. HJÄLP!
« skrivet: april 23, 2014, 09:44:54 AM »
Precis innan den stänger. Är det Fajs så får du öka på lite. Weber original ska vara 12mm

56
Volvo / SV: Volvo B20, flottörinstälning fajs (weber) 45:or. HJÄLP!
« skrivet: april 23, 2014, 09:31:50 AM »
Du mäter avståndet mellan huset och flottören. Mät i mitten för att få rätt avstånd.

57
Volvo / SV: Volvo B20, flottörinstälning fajs (weber) 45:or. HJÄLP!
« skrivet: april 23, 2014, 09:00:47 AM »
DCOE Weber Float Level Adjustment

58
Volvo / SV: Volvo B20, flottörinstälning fajs (weber) 45:or. HJÄLP!
« skrivet: april 23, 2014, 08:15:35 AM »
Det finns en liten metallflik i mitten på flottören, böj den så att den stänger tidigare, om du nu har problem med att det flödar. Du behöver en tryckregulator för att det ska bli bra...

59
Volvo / SV: Inställning Timo trimkam 13.10?
« skrivet: april 23, 2014, 08:13:14 AM »
Du ska nog inte räkna med att motorn kommer att gå något vidare med F-sprutet och en så vass kam...

60
Volvo / SV: fördelare från volvo 240 på 940.
« skrivet: mars 19, 2014, 06:13:57 AM »
Mek bränslepump

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 50