Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - folkracefabriken

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6
46
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 16, 2009, 00:17:23 AM »
jag ska skriva en utförlig beskrivning, men har oftast rätt fullt upp, så hinner tyvärr inte sitta mycke framför datorn,

sen är det inte i drevet som man har gängor, det är i den lilla styrtappen som sitter i mitten på drevet. länge sen jag tittade på en b motor men är för mig det är så. då det enligt mig är en utdöd art som bara duger som ankare till en båt eller något  ;D kollar man inte för ofta på b motorer. än mindre tar i en, får allergiska reaktioner och dåliga minnen av saab b motorer :)

länge leve de som lämnat 70talets motorer  :D

47
Saab / SV: Mått på topp
« skrivet: februari 13, 2009, 00:34:35 AM »
både h och b motor är 93mm original.

48
Bygga / SV: bygg"guide"!?
« skrivet: februari 08, 2009, 09:10:02 AM »
angående dörr sidor, så kan du behålla original dörr sida och ta bort de andra tre. till att börja med behöver du inte bry dig om att kapa ur dörrarna. sen om du väljer att ta bor original dörrsidan på förardörren så ska du nog inte svetsa dit plåten utan välja att skruva dit den. (kan vara bra att ta bort för att rikta ibland)
och det där med torkar/spolar reglage kan du sätta var du vill. behöver inte ha kvar spaken på rattstången

49
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 08, 2009, 09:04:16 AM »
saab h motor är mycke enklare :)
men är ju samma grunder där. ska skriva en utförlig beskrivning här om det är fler som behöver hjälp.

50
Saab / SV: Spridare till K-Jettronic
« skrivet: februari 08, 2009, 09:02:41 AM »
att justera till 2.2 -2.5 lät lite mycke. på en 2 liter saab brukar jag ligga runt 2.7 då den får lite mycke på lägre enligt mig.
sen är det ingen skillnad på turbo spridare. kör med original

51
Saab / SV: plana topp h-motor
« skrivet: februari 07, 2009, 22:37:03 PM »
kan ju säga som lars borg skrev att de var jag som plana 4,5 mm av misstag. tog toppen av en vägbil och plana den 2.5 mm, när jag sen såg att oljekanalen försvann helt av 2,5 mm. den brukar vara kvar vid 3 mm planing. då fatta jag något var fel. då visade det sig att toppen var planad 2mm före jag tog 2.5 mm. :( alltså blev resultatet att den blev 4.5 mm lägre :) men den ska monteras på en motor :)
kan ju säga att efter de så mäter jag alltid tjockleken på toppen före jag planar. inte så kul om man planar skrot av en topp man suttit och porta i ca 20 timmar. :(

52
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 06, 2009, 23:29:41 PM »
kan skriva i detalj i ett mail om du vill?

53
Övriga / SV: Demontering av topp?
« skrivet: februari 06, 2009, 20:05:00 PM »
på saab b motor finns en liten plåt med ett hål i som man hänger upp kamdrevet i så kedjan inte ska ramla ner. sen ett tips innan man lyfter av en topp kan vara att ställa motor på 0. så är det enklare att få saker rätt när man ska ihop med de igen.

(kör med saab h motor för då kvittar de om man släpper kedjan)  :P

om du vill ha mer detaljerad info hur man gör kan du höra av dig ska jag förklara mer ingående

54
Regler / SV: Däck som personlig utrustning
« skrivet: februari 05, 2009, 16:19:06 PM »
man behöver inte nya, finns att få tag på mycke fina beg lite var stans

55
Saab / SV: megasquirt i saab 900 16v
« skrivet: februari 04, 2009, 23:46:57 PM »
har aldrig haft problem med insprut, och absolut inte med elektroniska sprut, dom funkar toppen enligt mig. de senaste 13 tävlingar vi varit ute på med 16v 900 och elektroniskt sprut har vi tanka bensin och kört. riktat lite bulor. men maskinellt bara går och går dom :)

56
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: februari 04, 2009, 23:44:07 PM »
istället för att ha sönder k jet kan du skänka de till mig, bara åkt insprut senaste 3 åren. aldrig krånglat för mig. :)
förgasare är det mycke mer krångel med, men kan faktiskt vara ditt k jet som strular även om det för mig med låter som tändfel.

57
Saab / SV: Fräsa ur förbränningsrummen
« skrivet: februari 02, 2009, 00:09:13 AM »
jag har aldrig använt mig av en fräs för att få upp utrymmet runt ventilen, men brukar använda slipstift för att ta upp. men du lär mäta upp hur stort förbränningsutrymme du har kvar efteråt. man vill ju inte få för låg kompression.  ::)

58
Bygga / SV: Biltemas plasttank
« skrivet: januari 28, 2009, 21:27:20 PM »
finns många lösningar och alla sätt är väl bra utom de dåliga :)

man kan väl borra hål och använda sig av någon luftkoppling av något slag till returen och avluftningen. och något klet som håller tätt

jag har prövat de tankarna flera ggr.

59
Bygga / SV: 740 GLE bygge!
« skrivet: januari 28, 2009, 21:21:44 PM »
ja du sudden. det är enligt mig inga problem alls med ett sånt sprut, det funkar toppen och är lätt att ha att göra med, du kan smsa mig om du undrar över något med sprutet :)

60
Vem är jag? / SV: Conrad Birgersson
« skrivet: januari 27, 2009, 22:34:26 PM »
det där med kyare bak är inte enligt mig en bra ide. är ändå rätt bra med plats i din bil. och bygger man en riktig front så tål den mycke innan man behöver vara rädd om kylaren :)

Sidor: 1 2 3 [4] 5 6