Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Gunnarsson

Sidor: 1 ... 14 15 [16]
226
Saab / SV: Vill Skrotpeder borra block??
« skrivet: maj 09, 2009, 00:46:43 AM »
Skrivet i gästboken på www.racepage.org för någon dag sedan:
Citera
det e lite mycket styr här nu..e bara hemma ett tag i stöten då tjejjen e i västervik på förlossningen ,får ju inte använda luren där...

227
Bygga / SV: En fråga
« skrivet: april 21, 2009, 12:42:02 PM »
En kunnig person vs. förgasarbil med minimalt elsystem: Ett par timmar skulle jag gissa.
En okunnig person vs. elektronisk insprutare: Från någon dag till den tid det tar innan han inser att han behöver hjälp från någon med mer erfarenhet.

Är det en bil med avancerat elsystem rekommenderar jag att du letar upp och tar bort/isolerar de kablar som inte används, och gör så lite som möjligt med resten av elsystemet.

228
Bygga / SV: En fråga
« skrivet: april 21, 2009, 12:28:17 PM »
Beror ju helt på. En förgasarbil behöver knappt ha något elsystem så det är snabbt ordnat om man vet vad man gör, en bil med elektroniskt sprut är en helt annan historia!

229
Vem är jag? / SV: Alexander Källberg Samt saab 9000 bygge
« skrivet: april 11, 2009, 12:18:00 PM »
Tänk på att du ska se var du kör också. Repig plast i motljus är ingen höjdare...

230
Bygga / SV: Avgassystem
« skrivet: mars 24, 2009, 14:04:11 PM »
Vore intressant att veta vilken punkt i reglerna dom hänvisar det förbudet till.

231
Vem är jag? / SV: Conrad Birgersson
« skrivet: februari 24, 2009, 14:21:36 PM »
Vet inte exakt hur det ser ut under huven på din bil, men rent generellt skulle jag föredra att sätta det någonstans i motorrummets bakkant, och sedan ordna avskärmningsväggar runt det så det inte tar luften från motorrummet. Man behöver givetvis ordna luftintag genom huven då, på vissa bilar finns redan ventilationshål avsedda för kupéfläkten som går använda och annars får man ordna egna. Tänk även på regn och lerstänk, filtret bör kanske inte sitta rakt under hålen...

232
Vem är jag? / SV: Conrad Birgersson
« skrivet: februari 24, 2009, 13:50:20 PM »
Med andra ord, det varmaste stället under huven förutom grenröret. Inte precis optimalt...

233
Vem är jag? / SV: Conrad Birgersson
« skrivet: februari 24, 2009, 13:46:07 PM »
Har tänkt att montera in ett sportluftfilter, hur måkga pållar fårjag när jag bytter filtret
Beror på. Byter du ett bra orginalfilter som tar luften där det är svalt mot ett sportluftfilter som suger in varm luft inne i motorrummet kommer du sannolikt förlora effekt istället.

234
Regler / SV: luftintag?
« skrivet: februari 08, 2009, 15:49:16 PM »
Tanken bakom reglerna är väl att karossformen ska vara så nära orginal som möjligt, förutom när det gäller skärmbreddning och motorhuv som man får bula till om man måste för att få plats med något. Är ett tag sedan jag lusläste reglerna, men om jag minns rätt står bara att man får göra hål och täcka med nät (på vissa bestämda platser) när det gäller luftintag, inget annat gällande ändringar i form. Och reglerna avslutas ju med något liknande "är något inte uttryckligen tillåtet så är det förbjudet".

235
Regler / SV: Folkraceregler
« skrivet: februari 08, 2009, 15:41:00 PM »
Katalysator på förgasarmotorer som dessutom oftast inte är något vidare inställda... Ganska bortkastat. Katalysatorn kan varken rena särskilt mycket eller ens överleva särskilt länge under sådana förhållanden.

236
Saab / SV: porta toppen
« skrivet: februari 04, 2009, 12:42:14 PM »
en annan sak jag har sätt på en del "finare" köpta toppar är att ventilerna är avslipade på skaft sidan så dem blir mjuka och jämna där. är detta nåt som man skall göra??
Inte helt ovanligt på finare toppar med ventiler i bra material. Om orginalventiler tål att försvagas på det viset är en annan femma...

237
Saab / SV: megasquirt i saab 900 16v
« skrivet: februari 04, 2009, 12:38:23 PM »
Lite dyrt som sagt, men vad kostar det egentligen om man ska ha ett par webrar och ett hyfsat sortiment munstycken, halsringar och annat som behövs för att kunna ställa in dom ordentligt? Ett par tusenlappar enbart för förgasarna, någon hundralapp per munstycke (och det går åt ett av varje typ per cylinder, plus att man givetvis behöver olika storlekar för att kunna testa sig fram till det optimala), halsringarna går väl på ett par hundralappar styck om det är fel storlek... I det sammanhanget ser ett par tusenlappar för ett sprut som går justera utan att köpa nya prylar inte ut att vara så mycket längre.

Å andra sidan har jag en sak emot elektroniska sprut: ju mer avancerad en bil blir, desto större är risken att något bråkar.

Sidor: 1 ... 14 15 [16]