Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Sputtnick

Sidor: 1 [2] 3 4 5
16
Volvo / SV: Info om Volvos originalkammar
« skrivet: augusti 05, 2012, 21:20:02 PM »
Japp  GLE GLT 83,5--  Har a-kam och 398,  85- när 230-in kom så fick dom v kam och det hade dom till och med 88 i Sverige men i vissa länder satt mekaniska sprutet kvar till 90 :)     

B230E i 240 hade A-kam och 129HK

B230E i 740 hade V-kam och 131HK

Hade inte B230E i 240 K-kam??

17
Bygga / SV: Bygga stolsfästen (Utan Svets)
« skrivet: juni 24, 2012, 21:25:54 PM »
Det är vad jag vet inget krav på att stolens fäste måste vara svetsad huvudsaken är ju att den sitter fast på ett säkert sätt så vill du skruva så bör det vara okej.

Hade själv tänkt fixa ett fäste som man skruvade fast i golvet. Men det blev det traditionella fastsvetsade istället.

18
Övrigt / SV: Det klantigaste ni gjort när ni skruvat?
« skrivet: juni 02, 2012, 20:17:09 PM »
Lite stressad när jag skulle montera tryckrören på min gamla gatbil. Tog ett papper från golvet som jag hade tappat och satt in i intercoolern för att inte få in skräp, tog bort papperet när röret som skulle dit var färdig bockat. Var ut och provkörde och gick jätte fint. bestämde mig för att köra in grejerna jag satt in som turbo och liknande. allt gick bra men efter ca 35mil så drog jag på och laddet for upp till fina 1.4bar sen hördes ett riktigt knackade ljud. trodde först att det var en ventil som farit men hittade inga fel. blev less när jag precist lagt ut ca 25k på motor och det blir så här. Fick ett bra bud av en kompis som köpte den och när han skulle riva den visade sig att det ligger en bit av en M8bult i en cylindern. Då kom jag på att vi hade kapat några M8 när vi gjorde fästena till IC:en. Antagligen så följde det med papper in i IC:en och har sakta men säkert tagit sig upp i insuget och när jag gasade på och laddtrycket blev högt for den hela vägen ner i cylindern det är teorin iaf.  :banghead:

Så numera så är jag väldigt noga med att täppa igen hål till motorn om jag tagit bort något.

19
Övrigt / SV: Folkrace Däck
« skrivet: april 16, 2012, 19:52:12 PM »
Det där har inget med gummiblandningen att göra. Dom har gjort ett dåligt underarbete med regummeringen..  :doh:

Det förklarar ju saken  :doh:. är inte så hemma på det där med däck mer än att det finns Mjuka och hårda etc. Då kanske jag inte ska gnälla  så mycket då.  :-[ för greppet i däcken var ju gudomliga. tog 3 av fyra starter.  Kanske ska hälsa på och kolla om man kan få lite rabatt för fabrikationsfel  och köpa nya.  :P

20
Tävlingar / Två dagars autoexperten open Jämtlands Motorklubb 9-10/6 2012
« skrivet: april 15, 2012, 20:38:56 PM »
Detta kommer bli en kanon tävling.
Anmäl er redan nu innan det är fullt.

BILJETTER TILL NGK-Masters.   8)

http://www.jmk.nu/2-dagars/index.html

21
Övrigt / SV: Folkrace Däck
« skrivet: april 15, 2012, 20:31:48 PM »
Har fått höra att Raptor hade lite problem i början med gummiblandningen. Så det kan vara att jag fått ett dåligt däck. För det är inte att det blivit nerslitet utan snarare att hela slitbanan har farit bort. så det måste ha varit fabrikationsfel.

Här är en bild efter 3 kvalheat och B-final. Detta är den fin delen av däcket.

Klicka på bilden för att se den i större format.

22
Övrigt / SV: Folkrace Däck
« skrivet: mars 27, 2012, 15:39:06 PM »
Tjena!
Är det någon som har testat AGIs däck och vet hur bra dom funkar. Raptor är det bra däck?

Jag har kört på raptor, riktigt bra grepp men hade inget gummi kvar efter en tävling så dom köper jag inte igen, har hört flera som oxå har haft problem med dessa däck.

23
Regler / SV: Stol vid vagnsbok
« skrivet: mars 23, 2012, 09:20:36 AM »
Har besiktigat utan stol flera gånger, inga problem :)
När bilen byter ägare så byggs stolsfästet oftast om ändå, så det kollas bara på tävling :)

//Jonathan

förstod nästan det. Har kollat med en besiktningsman om bilen behövde gå i motor, men glömde förstås att fråga om stolen.

Tack för svar.

24
Regler / Stol vid vagnsbok
« skrivet: mars 19, 2012, 13:38:38 PM »
undrar om stolen måste sitta i när man besiktigar för vagnsbok?

25
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: mars 03, 2012, 21:14:08 PM »
Bygger ny Kadett E med 2.0 liters motor. Skrotade i sista tävlingen i höstas så plockar det jag kan från min gamla. har nu börjat gå i tankarna om att sätta i en 2,3 liters SAAB maskin. Får se om tiden räcker till väntar smått oxå lagom till säsongstarten.  :D

26
Bygga / Skarvabågen??
« skrivet: februari 26, 2012, 20:15:47 PM »
Hej,

Jag har kapat ur bågen från en gammal FR-bil och delat den i 2. Rören är 38mm utvändigt, funkar det då med att ta ett rör som är 42 utvändigt och 38 invändigt? och hur blir det om man skulle ta ett rör som är 40 invändigt skulle det glappa för mycket i skarven?

I reglerna står det ju bara hur lång hylsan måste vara inte tjocklek eller liknande.

27
Regler / SV: Blankett för avregistrering
« skrivet: februari 02, 2012, 21:33:22 PM »
Jag kollade med transportstyrelsen och man skulle fylla i "Ej.regplikt" och skriva i övrigt vad anledningen var i det här fallet folkrace. men sen skulle även ett intyg från en godkänd vagnsboksutförare och en klubbstämpel. Men en kompis till mig hade bara skicka in regbeviset med att kryssa i "Ej.regplikt" och skrev i övrigt att den skulle användas till folkrace och att skyltar var kasserade och han fick det godkänt. Så jag provade och göra samma men fick tillbaka en kopia på regbeviset och ett dokument där det stod att jag var tvungen att fixa intyget från motorklubben och vagnsboksutförare sen skicka in det med kopian. Det verkar vara lite som lotto detta.  ???

28
Volvo / SV: Problem med b230E k-jet.
« skrivet: september 09, 2011, 20:19:04 PM »
Jag har en bil med brytarlös tändning kanske ska plocka det så hoppas jag att det kanske funkar bättre.

29
Volvo / SV: Problem med b230E k-jet.
« skrivet: september 05, 2011, 21:33:05 PM »
Jag har brytare med biltema högspännings tändspole.

30
Volvo / SV: Problem med b230E k-jet.
« skrivet: augusti 07, 2011, 20:17:38 PM »
Problemet kvarstod. och det var inte styrtrycksventilen. ligger fortfarande på att söka felet det senaste tipset är termotidkontakten. Ska även sätta dit en sju hel***es bränslepump och se om den jag har flödar för dåligt.

Sidor: 1 [2] 3 4 5