Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - volyota

Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29
391
Säljes / SV: alu insug till B23 B230 dubbla su
« skrivet: mars 04, 2009, 21:22:28 PM »
700:-+ frakt

392
Säljes / SV: alu insug till B23 B230 dubbla su
« skrivet: februari 18, 2009, 21:47:58 PM »
ingen som behöver

393
Säljes / SV: LASHCAPS/HÄTTOR
« skrivet: februari 08, 2009, 20:51:55 PM »
vilken stålkvalitet är det på lashcapsen

394
Saab / SV: Spridare till K-Jettronic
« skrivet: februari 07, 2009, 23:49:41 PM »
ingen större skillnad med turbospridare så kör med vanliga spridare.det du kan göra är att sänka styrtrycket till ca2.2-2.5 och sen justera hur mycket soppa den vill ha

395
Saab / SV: bensin pump
« skrivet: februari 07, 2009, 23:46:30 PM »
du måste ha den som sitter orginal i tanken

396
Säljes / TILL SALU WEBER INSUG 2-45 2-48 800:- bygger insug nu med bild
« skrivet: februari 06, 2009, 22:58:17 PM »
insug till weber 2-45 volvo B21 b23 B230 hemgjort i järn plasma skurna flänsar 800:- kommer även att börja sälja insugs flänsar och förgasar flänsar till dubbla weber och till dubbla su om intresse finns har några skurna om någon behöver ..flänsar gör det själv satser till weber insug 2-45 400:- su flänssats 350:-  allt finns i avesta --  TEL 0706317113 --nu finns bilder www.folkracedelar.zoomin.se--DET FINNS TYVVÄR INGA BILDER JUST NU MEN DET KOMMER

397
Volvo / SV: Problem med trimmad b23
« skrivet: januari 30, 2009, 22:40:35 PM »
ställ styrtrycket på ca2.2 2.3 kolla bränsle trycket om det inte stämmer ställ det på orginal tryck. när den skjuter ? var insug eller gren rör??? troligtvis så får den för lite .funkade sprutet bra innan ?? måste du ha kallstarten i för att få igång den ??  håller på med k jet väldigt mycket så ditt problem ska nog gå att fixa till

398
Bygga / SV: Biltemas plasttank
« skrivet: januari 28, 2009, 22:03:25 PM »
borra och gänga o så lite gängtätning typ loctite funkar bra

399
Saab / SV: H-motor toppar
« skrivet: januari 06, 2009, 21:14:42 PM »
 nej det är olika gjutningar olika stora kanaler ..nu menade jag inte olika långa ventilfjädrar  jag menar olika inspänningslängd skiljer ca 5-7 mm

400
Volvo / SV: B23 Insug DubbelFörgasare
« skrivet: januari 05, 2009, 22:56:50 PM »
 kladda inte med plåt köp ett alu insug för dubbla su av mej istället för 700:-

401
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: december 21, 2008, 17:34:24 PM »
 ja alu fästena kvar

402
Bygga / SV: buren i volvo 240
« skrivet: december 20, 2008, 22:31:44 PM »
 flytta huvud bågen för din egen säkerhet

403
Regler / SV: Bulning av torpedvägg Volvo 240
« skrivet: december 20, 2008, 22:29:50 PM »
jag brukar korta främre stången rättså enkelt för den som inte har svarv sätt kapen i svets skarven och stick ett spår lika djupt som röret sen knackar man lite så brukar det hoppa isär där man kapat. det sitter en liten styrning på den delen som är svetsad på ca 10-15 mm kapa av stången i lagom längd knacka ihop o skruva upp stången snurra på stången o knacka lite försiktigt tills stången ser rak ut punkta snurra o kolla att den ser bra ut svetsa ihop den ..tillbaka flyttning av motorn ca 10-13 cm använd 5vxl spakställ då behöver man inte korta spakstället om man har en M45 efter årsm78....MOTORKUDDAR ta en bit 4kants balk tex 40-40 eller40-60mm brukar funka bra om du flyttar tillbaks motor

404
Volvo / SV: Mekaniskt Sprut, Ställa Upp Bränslet, Hur????
« skrivet: december 11, 2008, 22:16:08 PM »
man behöver inte byta något bränsle huvud det räcker med det som sitter orginal.. ställ styr tryck på ca 2.2-2.3 och ställ sedan in bränsle mängden du vill ha.ändra inte heller på bränsle tryck den mest exakta justeringen gör man med co mätare jag ställer mina motorer på ca 1.8-2.0 på tomgång och ca4.5-5.0 vid ca4500 rpm..om man inte ställer ner styrtrycket sjunker bränsle mängden när du varvar motorn hårt men om du ställer ner styrtrycket håller den soppa mängden nästan upp till fullvarv

405
Volvo / SV: Mekaniskt Sprut, Ställa Upp Bränslet, Hur????
« skrivet: december 05, 2008, 21:28:15 PM »
låt bli soppa trycket men ställ ner styrtrycket

Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29