Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - jippi73

Sidor: 1 ... 4 5 [6]
76
Volvo / SV: volvo b14
« skrivet: februari 01, 2010, 22:03:51 PM »
Ett tips bara.........kasta i skrothögen och sätt i en B23-230

77
Övriga / SV: sierra v6
« skrivet: januari 22, 2010, 21:35:12 PM »
Finns en tråd om det.
Är ju mekanisk insprut så det är ju helt genomförbart.
Kolla tråden om mek insprut

78
Övriga / SV: hjälp! hur diffar jag lådan på audi?
« skrivet: januari 17, 2010, 21:24:23 PM »
 ::)

79
Volvo / SV: B230 mek sprut
« skrivet: januari 16, 2010, 20:01:12 PM »
Hehe!!!!
Nu börjar det bli riktigt intressant,blir mer läsning än skruvning nu ju.    :D

Tackar

80
Övriga / SV: hjälp! hur diffar jag lådan på audi?
« skrivet: januari 16, 2010, 18:53:49 PM »
Trimkam till golf-audi o va det var......finns den kvar?
Intresserad.
Har en passat 93:a med 1,8i som går sådär,ska väl hinka i en 2l eller nåt annat framöver....men skit idet.
Hur diffar jag lådan på den utan att ta isär den?
Borra hål och svetsa borde väl gå tycker jag??? (hålborr)
Vart iså fall?
Svetsat tillbaka biten jag kapar ur sen så den biten är inga problem.
Vill bara veta hur jag kommer åt diffen?
Gärna på plats också då kag ska testa den på isen lite och se om det är nåt man kan köra.
Åker 240 i vanliga fall men man måste ju testa permodrift också.           ;D

81
Volvo / SV: B230 mek sprut
« skrivet: januari 16, 2010, 16:43:47 PM »
Tackar o bugar.
Nu har jag all info jag behöver.
 ;)

82
Volvo / SV: Mekaniskt Sprut, Ställa Upp Bränslet, Hur????
« skrivet: januari 16, 2010, 16:42:58 PM »
i like

83
Volvo / SV: B230 mek sprut
« skrivet: januari 16, 2010, 15:13:52 PM »
nej da.
Har kört med det i ett par tävlingar på en annan 240 och det funkar kalas.
Men den köpte jag klar.
Så det ska vara bättre med dubbel strömbers da?
 :o

84
Volvo / B230 mek sprut
« skrivet: januari 16, 2010, 14:41:19 PM »
Håller på att bygga en B230,portad 530 med 44/38 ventiler,extraktor,fs300. Hur ska jag få mer "flås" i sprutet enklast?

85
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: januari 15, 2010, 16:47:54 PM »
Volvo 244 88:a. Kalas fin kaross,helt rensad ifrån alt som inte behövs.4:!0 140-axel,flyttade bärarmar bak,neddragen ganska bra,r-sport dämpare och hårdare fjädrar runt om.B230 med preppad 530 44/38 fs 300,extract,skelett svhjul och mek sprut om det funkar eller portad 16v topp men std kammar. Karossen är klar. det roliga kvar nu..............få till en bra maskin.
Tack svärmor för spons av bil.   :)            ;)


Finns en 242 som väntar på ny underdel och en passat som väntar på 16v maskin också.
Snart våren så man för köra på lite.

86
Bygga / SV: plasering av batteri och spolevätske behållare
« skrivet: januari 15, 2010, 16:37:47 PM »
Hehe.
Det där med att man måste ha m8 bult är ju så sjukt.
Man kan ha klena "hålband" som inte är mer än 0.7mm tjocka o de e okej!!!!!!
Bara man har m8.
Har burken inne i bilen men brukar ha den i ´baksätet så att säga,inte kul att rulla o det blaskar spolarvätska på en.
Framhjulsdriven=batteri fram om det går
Bakhjulsdrift=batteri bak för viktens skull.
Undantag är Bubblor o dessa farkoster som inte har plats bak.

87
Bygga / SV: lättning i dörrar
« skrivet: januari 15, 2010, 16:33:41 PM »
Man får kapa ur alla dörrar utom förardörren.
Men om jag inte minns fel så får man kapa ur för att underlätta riktning???
En gång när jag skulle få en vagbok utfärdad så krävde teknikern att jag skulle skruva bort dörrsidan så han fick se att jag inte hade lättat dörren.
Vilket var helt okej.
Dörren var helt intakt.
Men sen när jag kom till första tävlingen så var jag och kollade på hans egen bil,dörrsidan satt lite halvdant och jag såg att hela hans innerplåt var bortkapad.
Blev lite fundersam så jag frågade om han hade egna regler.
Skit i det du blev svaret.  :-\
Har kapat ur för att kunna rikta många ggr men svetsat tillbaka plåten efter.
Ha de gött

88
Bygga / SV: Nått att bygga på ?
« skrivet: januari 15, 2010, 16:29:08 PM »
Man kan ta bort ordinarie motorkuddar och lägga tex hokeypuckar imellan och genomgående bult. Typ m10 eller m12.
Går även att ta tex en rör stump och svetsa brickor i ändarna på den.
Man tjänar lite i starten på det för det tappar lite när motorn måste röra sig innan kraften når hjulen.
Man kan även "staga" med tex ett vinkel järn som man svetsar/bultar fast i karossen och motorn.
Lycka till med bygget

Sidor: 1 ... 4 5 [6]