Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - gothicteo

Sidor: 1 [2] 3 4
16
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 21, 2011, 21:04:23 PM »
då trycker jag in 3:73 diffen. tack för svaren!

17
Bygga / SV: Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 20, 2011, 13:56:58 PM »
Tack för det utförliga svaret!
kommer jag märka nån skilnad på 3:54 och 3:73?

18
Bygga / Utväxling på volvoaxel.
« skrivet: september 19, 2011, 12:54:50 PM »
Håller på och bygger ännu en bil och rotade igenom dom axlarna jag har liggandes.

På bilen jag kör nu har jag 3:54 och det funkar jättebra på vissa banor (Borås tex) och sämmre på andra (Laxå)
Täker bygga en bra bil för varje bana!
Tyvär så hittar jag bara 3:54 och 3:73 diffar.
 
Fråga 1. Kammer jag märka någon skilnad på 3:54 och 3:73? spelar det ingen roll?
Fråga 2. Var sitter 3:93 och 4:10 axlar?

19
Bygga / SV: Diff 940 bakaxel
« skrivet: september 17, 2011, 19:13:41 PM »
vad jag minns så sitter det lamelldiff i ambulanserna....

20
Bygga / SV: vad byggs ?
« skrivet: september 17, 2011, 19:12:28 PM »
Bygger en BMW e30 med volvo motor, låda, drivning och hjulupphängning....ska vara klar till nästa sommar!

21
Regler / SV: Folkraceregler
« skrivet: augusti 15, 2011, 21:14:36 PM »
Jo, men med etanol som kommer säkerhetsfrågan upp. Det brinner med osynlig låga...Inte helt bra

Jo jag vet... man har ju sett folk dansa omkring i nån formeldepå utan synlig anledning!!!
Jag ville bara påpeka att om man ska tänka på miljön så är det nog hur man tar sig till och från samt hur man tar hand om det man spiller än hur själva tävlandet påverkar. Motorbanaor har ju en förmåga att hamna i gamla grusgropar där industrihistorien inte altid varit så snäll mot naturen men det skulle vara av intresse att göra ett grundvattenprov och jämföra med något slags normalvärde samt kolla hur friska träden i närheten är.
Utan att ha något belägg för det så tror jag nästan att det kan vara bättre än på många andra ställen eftersom vi inte får köra när som hälst på grund av bullerregler... vilket gör att naturen kan vila lite emellanåt....

22
Regler / SV: Folkraceregler
« skrivet: augusti 15, 2011, 17:14:22 PM »
Jag har kvar trippmätaren på min folkrace 242a och under en sesong har den gått 16 mil ink tävlingar å lite träning osv.
Det känns som att jag gör mer miljöpåverkan när jag tar mig till och från tävlingar!

Renare bränsle så som etanol kanske kunde vara någon annars känns det som att det är att sila mygg och svälja kameler!

23
Volvo / SV: Mc förgasare på en B23a
« skrivet: maj 07, 2011, 11:55:52 AM »
Nu går den som den ska
Fick hjälp av kunnit folk med bredbandslamda...
Så vi tog upp huvudmunstycket till 225. Orginal satt 130. Mikuniimportören gav mig 175....
Återstår att se hur den går första tävlingen!

24
Bygga / SV: Kriterier vid köp
« skrivet: april 23, 2011, 11:02:20 AM »
Min erfarenhet är att om man köper en "finare" bil är även dom delar du skruvar bort så som inrednig, lampor osv i bra skicka så att det går att sälja och i bästa fall så att karossen blir gratis!

25
Volvo / SV: Vx3???
« skrivet: mars 27, 2011, 16:13:00 PM »
VX3 kammen är den mest överskattade kammen av alla. Den duger inte till turboåka heller....
Men folk betalar som bara den för dom så sälj och köp riktig kam.
Om du jagar orginalkam så är som folk skriver H att föredra men tillgången är ju ganska begrensad. V eller K går att köra med och är inte så otrolkigt svårt att hitta!

26
Volvo / SV: Aggregat axel
« skrivet: mars 27, 2011, 16:10:12 PM »
Jag är nästan 100 på att det är samma.
Sedan har du ju 2 varianter... med och utan fördelardrivning!

27
Volvo / SV: Mc förgasare på en B23a
« skrivet: mars 19, 2011, 23:34:52 PM »
hmm dom som kör trimmade B20or har 165....

28
Volvo / SV: Mc förgasare på en B23a
« skrivet: mars 19, 2011, 17:48:47 PM »
Oki nu är den uppstartad.
 den hoppar igång på tomgång men om man ger snabbgas så baktänder den hejdlöst.
Om man ger lånsam gas kommer den upp i varvtal för att sedan baktända...

Jag har alltså problem!
Hjälp!
Tändningen står 20 grader på tomgång (900varv) inget vakum tillkopplat.

29
Volvo / SV: Mc förgasare på en B23a
« skrivet: mars 18, 2011, 11:12:59 AM »
Jag har fått igång den nu!
Bytt huvudmunstycket till 170 och tomgång till 65.
Nu ska det bara finjusteras och testas!

30
Övrigt / SV: Folkrace Däck
« skrivet: mars 13, 2011, 19:14:34 PM »
Ok då monterar jag och testar....

Sidor: 1 [2] 3 4